Przejdź do komentarzyRzut monetą
Tekst 4 z 33 ze zbioru: mix tekstowy
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2015-01-17
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2480

RZUT MONETĄ

Pojechaliśmy na targi energetyczne do Poznania – ja i kierownik Jałowiec. Byłem wtedy mistrzem a on był tuż nade mną. Na targach łaziliśmy, łaziliśmy, ja zbierałem te foldery i inne materiały – uzbierałem tego całą siatę – aż trafiliśmy na stoisko firmy oferującej preparat HYDRO X. Oni chyba niewiele lat wcześniej weszli na rynek, my byliśmy od kilku lat ich stałym, pewnym odbiorcą, więc nas lubili. I dali nam prezent w siateczce. Rozmowa była serdeczna, ale z grzeczności prezent  - bez uzgodnienia obaj tak to wymyśliliśmy – obejrzeliśmy potem. W siatce był długopis „parker”, taki fajny, z tym certyfikatem, nie taka najtańsza wersja, tylko taka bardziej wypasiona. I butelka duńskiej wódki, 0, 37, kolorowa, brązowawa, bez akcyzy. A butelka była z tego twardego plastiku, nie ze szkła.

Ja bym się nie zdziwił, gdyby prezent wziął kierownik. On z nimi głównie gadał i on odpowiadał za te zamówienia. Nie, on zechciał się ze mną podzielić. Ale jak to podzielić? Zaproponowałem rzut monetą.

Co ja tu będę ukrywał: chciałem napić się duńskiej wódki bez akcyzy. Intrygowała mnie.

Rzuciliśmy monetą. Piątką – moją. Dostał mi się długopis. Wódka warta była kilka złotych, ten długopis wtedy z 50. Kierownik nie protestował, wręcz nawet zachowywał się tak jakby też chodziło mu o wódkę.

Tę wódkę po tygodniu pewnie bym co najwyżej wspominał. Długopis jest zarąbisty i mam go do dziś.. A chciałem – jeśli mogę wybrać – wygrać wódkę. Takich dokonywałem wyborów.


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dobrze, że moneta nie stanęła rantem.
avatar
Cześć - mistrz i nieco "niższy " mistrz - super określenie "byłem pod nim". Rzucanie monetą o mądrość i głupotę. Ta głupota - wódka w plastikowej butelce, niby zniknęła, ale ślad pozostawiła. Długopis - jest i można nim pisać mądre rzeczy. Gratuluję pomysłu. I ta piątka, no na piątkę się spisałeś. Pozdrawiam Bajka37.
avatar
To moje oceny powyższego, bywaj. B37.
© 2010-2016 by Creative Media
×