Przejdź do komentarzyPoczytaj sercem
Tekst 8 z 4 ze zbioru: Bagatele
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-06-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2162

Poczytaj sercem


Na wrzosowisku wiedźmę odnajdziesz.

Powie,że leczyć ciebie potrafi.

Że zna wywary i różne czary,

Poprzez nauki, przez tyle laty.


Na wrzosowisku wiedźmę odnajdziesz.

Omiń z daleka, tak przykro patrzeć,

Jak nienawiścią wszystko zatruje.

Nie jadłem czystym – jadem częstuje.


Na wrzosowisku wiedźmę odnajdziesz.

Ale uważaj, bo ona kradnie,

Różne drobiazgi, czy rzeczy śmieszne.

Nie uszanuje też rzeczy świętej.


Na wrzosowisku wiedźmę odnajdziesz.

Niech cię nie zwiedzie jej postać matki,

Gdy dobrotliwie głaska po twarzy.

Jeśli zrozumiesz – duszę ocalisz.


Znajdziesz na wrzosach wiedźmę niejedną.

Zapraszać będzie do towarzystwa,

Poda recepty słowem pisanym.

Nie uwierz oczom, poczytaj sercem.


03 czerwca 2015

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Świetny portret psychologiczny wiedźmy, ale jakże odmienny w treści od portretu Babki w Wilkowyjach z "Rancza".
W pierwszej strofie przed "że" brakuje spacji.
avatar
Moim zdaniem, nie jest to dobry tekst. Odnoszę wrażenie, że pisany na kolanie i w pośpiechu. Autor miesza rymy z bielą i odwrotnie. Na siłę stara się te rymy konstruować np. "potrafi"..."przez tyle laty". Co do treści, mam swoje podejrzenia, ale...złe wykonanie to rzut do własnego kosza.

Autorze, zanim zdecydujesz się na publikację, daj odetchnąć zmysłom. Wsuń wiersz pod poduszkę i przeczytaj go rankiem - kilka razy. Wnioski nasuną się same, chyba, że jesteś geniuszem :)

To moja recepta - za friko :)
avatar
Dziękuję za Wasze miłe słowa. Jak zawsze mnie uczą. :)
Janko, Dla mnie stereotypem Wiedźmy zawsze była i będzie starucha w poszarpanym ubraniu w miejscu trudno dostępnym. Archetypem Księdza - ten z filmów "U Pana Boga...". Rzeczywistość to wszystko weryfikuje. :)
Luciusannaeusmartin, ja naprawdę "piszę na kolanie". :D Ten zapisywałem m.in. w "Biedronce", w kolejce do kasy, po drodze do domu. :D Nie zawsze staram się zachować rymy. Mam jakieś takie dziwne skrzywienie - jak rzeźbię, staram się zostawiać ślady dłuta, wybieram dziwne drewno - aby jeszcze bardziej płaskorzeźba "mówiła" swoją materią. I to samo staram się zachować w pisaniu. Piszę od 2011, pierwszą rzeźbę w glinie zrobiłem w 1978. Nie posiadam żadnego wykształcenia artystycznego. A recepta jest dobra. :)
avatar
Mnie wiersz się podoba,a wiedźma z wrzosowiska jest okropna i lepiej się od niej trzymać z daleka:)
avatar
Dzięki Adela. To miłe, że byłaś.
avatar
Dobry wiersz, Kasku :) Podoba mi się, napisałeś sercem. A tam gdzie prawdziwe uczucia tam zawsze jest poezja, choćby technicznie niezbyt sprawnie.
Czytam nieraz tak zwanych "poetów" u których świetny warsztat, ale prawdy brak. To nie są artyści tylko rzemieślnicy.

Pozdrawiam z :-)
avatar
Piórko, w Księdze Gości na mojej stronie internetowej, nieznany mi Pan porównał mnie do człowieka Renesansu. Zrobiło to na mnie niesamowite wrażenie. Po Twoich, czuję się podobnie. DZIĘKUJĘ. Publixo jest naprawdę cudowne, - pozbierało kilku takich, tak bardzo ważnych dla mnie, NAUCZYCIELI, że, - jak karawana... :)
© 2010-2016 by Creative Media
×