Przejdź do komentarzyKryteria
Tekst 61 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-10-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2680

Kryteria


Tyle w nas wolności

Ile prawdy

Historii pojmowania

Jakie grzechów potępienie

Podejrzliwości

I jakież    pilnowanie


Tyle w nas wolności

Ile charakteru

Ile dumy w sercu

Mądrej analizy

Ile  kija na złodziei

Ile siły w   potępieniu


Tyle w nas niewoli

Ile przyzwolenia





Jaki program ?

– Prosty

,,Bić kurwy i złodziei „


.                    Józef  Piłsudski



  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Zagłosuję na Kukiza :-))) Do Senatu. Bo kandydat rzekomo mojej partyji, to moim skormnym zdaniem - "taki i owaki".
Znam tego pana od stanu wojennego, niestety :( I mam tego, chowającego się za sutanny, hipokrytę - najserdeczniej dość!

Mimo to - życzliwie :)))
avatar
Kukiz nie mieści się w kryteriach wyżej zamieszczonych - obca jest mu- mądra analiza oraz historii pojmowanie.

Dla mnie też Befano Kukiz jest co najmniej podejrzany - zawsze był w TV - a tam nie trafia nikt z przypadku.

A wiersz jest o tym że powinniśmy bardziej wymagać i stawiać wyższe kryteria moralne a nie przymykać oczy na afery i zdradę .
avatar
Wiele jest afer. Wiele partii ma brzydkie sprawy na sumieniu.
Ale, aby jedna z drugą mogła wołać o kija na złodziei, wpierw musi sama być czysta.
Kilkumiliardowa afera ze "SKOK-ami" czeka na rozliczenie. Przez 20 lat Fundusz Gwarancji Bankowych pokrył straty w bankach na kwotę kilkakrotnie mniejszą, niż tylko w 2014 roku straty w SKOK-ach. ~3,5 miliarda złotych. Kroi się łącznie na 5 miliardów.
"Bankier" Bierecki z oddziału SKOK z uśmieszkiem się kłania zza węgła.
To jest dopiero największa afera ostatniego ćwierćwiecza w Polsce.
Jaka to partia walczy o nierozliczenie tej afery? Znaczy - która ma w tym interes?

I to by było na tyle.
avatar
Hardy- Z tego co wiem były Skoki Wołomin które naciągnęły ludzi a stali za tym oficerowie WSI.
To drugie ,,Amber Gold - tylko że cwanie media oskarżają PiS. Skoki Bierackiego nie maja nic sobie do zarzucenia. Wiadomo jest że PO chce pozbawić finansowego wsparcia PiS-u więc cała ta manipulacja - zresztą nie pierwsza.
Zapewne zorientowałeś się że PiS został oskarżony ale nikt w mediach nie precyzuje za co i dlaczego. Zaś sam Bieracki zostaje wyrok po wyroku oczyszczony z zarzutów.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wprost-przeprasza-senatora-biereckiego-za-nieprawdziwe-zarzuty,586464.html

Tu jest trochę analizy:
http://wpolityce.pl/gospodarka/220880-tylko-u-nas-skok-wolomin-a-wsi-knf-od-dawna-znala-prawde
http://niezalezna.pl/tagi/skok-wolomin

Więc Hardy - należy przeanalizować sprawę a nie powielać paszkwile.

Janko - gdzie w tym wierszu są faszystowskie poglądy !?
avatar
oj tak, niezwykłość nie tylko bywa, ale ciągle jest w zwyczajności, szkoda tylko, że tak trudno, bo tak łatwo do dostrzeżenia
avatar
"Wolności nie można tylko posiadać, nie można jej zużywać. Trzeba ją stale zdobywać i tworzyć przez prawdę". Jan Paweł II
avatar
Atram - dobre uzupełnienie .
avatar
Rozar, miałem na uwadze zakończenie tekstu łącznie z cytowaną myślą. Zgłosiłem komentarz do usunięcia. Natomiast fizjonomiczne podobieństwo widzę.
© 2010-2016 by Creative Media
×