Przejdź do komentarzyKiedy dusza się nie dusi
Tekst 30 z 35 ze zbioru: trzeba być desperatem
Autor
Gatunekproza poetycka
Formaproza
Data dodania2016-06-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1931

Kiedy dusza nie jest spętana tym, co może (jakby mogło pięknie) być… Kiedy dusza nie jest mamiona obietnicą, wiarą, nadzieją (że nawet miłością)… Kiedy tego, co jest nie przysłania, nie goni cel… Kiedy dusza i tak zmierza tam, gdzie (czy zamierza czy nie zamierza) nie sposób nie być… Kiedy nie szuka daleko tego, co jest blisko… Kiedy dusza nie ogląda się za rajem, to wtedy tam, gdzie człowiek ma serce ma niebo.

Wtedy to, co by nie mówić, żeby nie powiedzieć za dużo, powiem tylko, że człowiek ma już chyba wszystko (ale nie można powiedzieć, że ma wszystkiego dość), acz wszystko ma hen/gdzieś (daleko za sobą, zresztą siebie też ma poza sobą), niczego więc (przed sobą), żeby się martwić o to, czego i tak nie ma, bo tego nie ma poza mrzonkami bądź domniemywaniem o tym, że/jakie to (czego, powtarzam, nie ma i nie było) jest.

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dusza raju nie dostąpi,ani piekła,chyba,że duchowni będą działać,jak same diabły w piekle,zapytaj ich jakim cudem chcą osiągać raj i czyim kosztem?Bo wiadomo,że Adam i Ewa musieli opuścić to,co było czyste,i przenieść wszystko na ziemię.
avatar
komu i co wiadomo, to wiadomo, reszta jest interpretacją. i to odnosi się do religii/wiary, do sztuki/poezji, do polityki i diabli jeszcze chyba tylko wiedzą do czego nie :)
avatar
Gdybym diabłem była,to odpowiedziałabym na to pytanie,a tak,to pewnie sam wiesz,co piszesz.
avatar
ponoć, kiedy pisałem, to wiedziałem (co piszę) :)
avatar
Oczywiście! Absolutnie wolni jesteśmy tylko w obrębie klatki/pułapki naszego genialnego umysłu... a że ten nasz umysł pracuje zaledwie na ćwierć ćwierci gwizdka, to i ta nasza - tak upragniona - wolność jest, jaką ją widzi każde gołe konia oko :(
avatar
Kiedy dusza się nie dusi? (vide nagłówek)

Skoro Diogenes był szczęśliwy w swojej ciasnej beczce, a Szymon Słupnik na słupie, to i ty, siostro - i ty, bracie - oddech swój szeroki w ciasnocie pułapki własnego umysłu naprawdę potrafisz odzyskać!

Nie mamy nic
Nie mamy nic
Do stracenia!

/Mrozu/
avatar
Dlatego NIE TRZEBA być desperatem (patrz tytuł zbioru). Ba! Nie wolno nim być!
© 2010-2016 by Creative Media
×