Przejdź do komentarzyWiem jedno
Tekst 29 z 35 ze zbioru: trzeba być desperatem
Autor
Gatunekfilozofia
Formaproza
Data dodania2016-06-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1921

Czego bym nie wiedział, wiem jedno, a kto wie, czy to nie jest tak, jakbym wiedział wszystko, co potrzeba człowiekowi wiedzieć do życia (chciałbym, żeby tylko poczciwego). Do życia z którego my ludzie sami się rolujemy/rugujemy, tyle w imię dorównania komuś (jeśli nie prześcignięcia go), co małostkowości. Nie mówię, że nie trzeba wykorzystywać każdej chwili czy okazji, ale mówię, że nie za wszelką cenę, którą w zasadzie jest pochopność. I pewnie każdy jest (mniej lub bardziej) postrzelony, bo każdy jest tylko człowiekiem, ale czy człowiekiem jest ten, kto stawia się ponad człowieka.

Ale żeby już nie przedłużać, nie trzymać nikogo w niepewności, nie ględzić jak najęty, czy nawiedzony wyduszam/wydębiam że wreszcie z siebie tę jedną wiedzę, co to ona jest niejedną wiedzą (zresztą tak dla jednych, jak i niejednych nas), że w imię czego (kim, jak, jacy, dlaczego) jesteśmy tacy ludzcy, jacy nieludzcy: Że kto, jak, kogo traktuje, tym bardziej swojego wroga, tak w końcu (wcześniej czy później) będzie traktował ciebie/każdego. Że kto jest komu bliski (jak anioł), będzie daleki (jak diabeł), że najlepszy przyjaciel najgorszym wrogiem.

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Poznacie ich po czynach"... W gębie każdy mocny, a jak per saldo to nasze ględzenie/pitolenie/marudzenie/jątrzenie/gdakanie podsumować, wychodzi na to, że poza ćwiczeniami języka człowiek ten i ów jeden z drugim niczego nie zdziałał nawet na swoim własnym podwórku. Rzekłem.
© 2010-2016 by Creative Media
×