Przejdź do komentarzyZlecenie 01
Tekst 1 z 3 ze zbioru: Pamiętnik Zabójczyni
Autor
Gatuneksensacja / kryminał
Formaproza
Data dodania2016-08-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2228

Zadzwonili. Tym razem moim celem miał być przywódca rosyjskiego gangu, niejaki Ivan Divnowicz. Klient zażyczył sobie aby zginął poprzez utopienie. Była to zemsta za jego córkę, którą Divnowicz kazał utopić, ponieważ ta chciała wydać go policji. Przed śmiercią miałam dać mu wyraźnie do zrozumienia za co umiera. Za wykonanie zlecenia miałam dostać 500 000$, niezła sumka. Zgodziłam się.

Nie było jeszcze zlecenia, którego bym nie przyjęła. Czekała mnie długa podróż do Rosji. Spakowałam garotę, Berettę z tłumikiem i karabin snajperski – to na wypadek, gdyby przy zadaniu pojawiły się komplikacje lub gdyby okazało się, że Ivan ma współlokatora lub ochronę. Zadzwoniłam na lotnisko i zarezerwowałam najwcześniejszy lot do samego serca Rosji – do Moskwy.


 

6:30, Moskwa

Już na miejscu. Dotarłam pod dom, w którym przebywa mój cel. Weszłam na pobliski dach żeby móc go obserwować. Zauważyłam, że nie jest sam. Oprócz niego w domu przebywała mała dziewczynka, prawdopodobnie jego córka; jakaś kobieta – jego żona lub kochanka i dwóch ochroniarzy. Nie chciałam zabijać dziecka i tej kobiety, nie były niczemu winne, możliwe, że nawet nie wiedziały czym Divnowicz się naprawdę zajmuje.


 

8:00

Kobieta wyszła z dzieckiem, prawdopodobnie do szkoły. Najbliższa szkoła znajduje się 15 minut od domu mojego celu, czyli mam 30 minut na wykonanie zadania. Zeszłam z dachu. Jeden z ochroniarzy wyszedł zapalić. Rozejrzałam się dookoła, oprócz mnie i ochroniarza nikogo nie było na ulicy. Bezszelestnie udałam się za nim. Wyciągnęłam swoją garotę. Był silny i walczył dość długo, zaczęły boleć mnie ręce. Po chwili ochroniarz leżał już martwy. Zabrałam mu krótkofalówkę, podniosłam kratkę kanalizacyjną i wrzuciłam tam jego zwłoki. Przez dłuższy czas go tu nie znajdą.


 

8:20

Pozostał mi drugi ochroniarz i mój główny cel. Drugiego ochroniarza pozbawiłam życia w ten sam sposób co jego poprzednika. Ściągnęłam go w to samo miejsce za pomocą krótkofalówki, którą zabrałam pierwszemu ochroniarzowi. Obaj leżeli już w tej samej kratce kanalizacyjnej. Weszłam do domu Ivana. Usłyszałam kroki na górze. Weszłam cicho po schodach. Wyciągnęłam Berettę. Zauważyłam mój cel na końcu korytarza. Stał tyłem do mnie. Zakradłam się cicho i przyłożyłam mu lufę do skroni. Wraz z jego danymi i zdjęciami, przesłano mi plan jego domu, więc nie miałam problemu by znaleźć łazienkę. Poprowadziłam go tam. W łazience stało krzesło, więc przywiązałam go do niego. Napuściłam wody do wanny. Usiadłam na brzegu wanny, wpatrując się w mężczyznę i czekając aż będę miała odpowiednią ilość wody, aby się go skutecznie pozbyć. Ivan zaczął zadawać tak samo bezsensowne pytania co jego poprzednicy. A było ich wielu. Dlaczego to robię? Czego chcę? Nigdy nie odpowiedziałam na żadne z nich. Może dlatego, że nie znałam na nie odpowiedzi… Rozwiązałam go i złapałam za włosy.

-Czy wiesz dlaczego zaraz umrzesz? – zapytałam. Ivan spojrzał na mnie z przerażeniem, w jego oczach czaił się strach. Zawsze bawiło mnie to jak zmieniają się straszliwi przywódcy gangów, terroryści, mordercy i inni złoczyńcy w obliczu czekającej ich śmierci. Zaczął mnie prosić i błagać bym darowała mu jego nędzne życie. Obiecywał mi nawet wszystkie swoje oszczędności.

-Jeżeli nie wiesz za co umierasz, to ci powiem. Dokładnie rok temu zabiłeś młodą kobietę Irinę Borliokovą. Pamiętasz? – Ivan skinął głową i patrzył na mnie z coraz większym przerażeniem. Kontunuowałam –Wynajął mnie jej ojciec, bym zabiła cię w ten sam sposób w jaki ona zginęła. Rozumiesz?

Ponownie skinął głową i ponownie rozpoczął swoje lamentowanie. Nie mogąc już tego słuchać chwyciłam go mocniej za głowę i wepchnęłam go pod taflę wody. Wyrywał się, ale po dłuższym czasie jego upór minął. Puściłam jego głowę dopiero, gdy byłam pewna, że nie żyje.


 

8:30

Cel został wyeliminowany. Zostawiłam go w wannie i wyszłam. Zameldowałam się w pobliskim hotelu jako Olga Valerianova. Jutro rano miałam samolot. Jutro rano miałam opuścić Moskwę…


  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Doskonale się czytało. Zwięzłe komunikaty, wartka akcja, ciekawa fabuła.
Gratuluję!
Pozdrawiam serdecznie!
avatar
Sobie, mu, mi, mój, jego, mojego, mój go, swoje, dodawane jako oczywista oczywistość.
- moim celem - wyznaczonym mi celem
- raczej klient zażyczył sobie aby cel zginął
Beretta z małej litery. Tłumik do pistoletu niewiele daje, hałas powstaje przy odrzucaniu suwadła i otwieraniu komory. Odsypuje się prochu, żeby pocisk nie przekraczał prędkości dźwięku i blokuje suwadło. Zdaje egzamin pistolet gazowy przystawiony do ucha, bo przedmuchuje mózg na wylot. Zawodowiec w ogóle raczej nie użyje pistoletu, który gubi łuski. Lepszy rewolwer i ołowiane pociski, bo nie dadzą się zidentyfikować. Broń też się nie zatnie.
Do garoty używa się kolana i rąk.
Dalej "leżeli w kratce kanalizacyjnej". Chyba w kanale pod kratką.
Dialogi... Tak ludzie nie gadają w stresie.
Wyłapane na pierwszy rzut oka.
Na lot do Moskwy, do plecaka najlepiej by zabrać czołg, bo po co się rozdrabniać. Nikt by nie zauważył.
Gratuluję ocen.
avatar
Na zaś, o temu podobne zapytaj prywatnie i służę pomocą. Poziom literacki to nie ze mną. Serdecznie, Leo
avatar
Dziękuję za komentarze i poświęcony czas.
Drogi Leo, musiałam użyć słowa "mój cel", skoro został mi wyznaczony, automatycznie staje się moim celem, który to ja mam zlikwidować, a nie ktoś inny.
Co do hałasu przy otwieraniu komory, to nie można go porównywać do huku wystrzału, przy tym jest praktycznie niezauważalny.
"Beretta" z dużej, ponieważ jest to nazwa pistoletu.
Za pozostałe uwagi serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam, L.
avatar
W pełni podzielam opinię janusza dotyczącą walorów literackich. Jeżeli podniosła kratkę i pod nią wrzuciła, to znaczy, że do kanału. Beretta na pewno należy pisać małą literą, podobnie zresztą jak kałasznikow lub wołga i warszawa jako nazwy samochodów.
Mam trochę zastrzeżeń do interpunkcji. Brakuje przecinków przed: aby, za co - dwa razy, żeby, czym, co jego - dwa razy, by znaleźć, aż, dlaczego, jak zmieniają, bym, w jaki, chwyciłam. Ponadto w trzech miejscach brakuje spacji przed myślnikami oraz przed znakiem dolara.
avatar
Krótko i na temat-facet mógłby nie być aż takim mięczakiem,skoro kogoś zabił,i chyba doskonale wie,że musi zginąć,jeżeli jest wet za wet,a tacy są np.z `komornicy" z Gomorry,islamu,czy prorosyjscy separatyści.No i rzecz jasna zazwyczaj wojska,na froncie.
avatar
Ja mając broń,nie wiem,czy brałabym się za taką rzecz,jak utopienie faceta.
avatar
A ja uważam że pisząc, warto temu nadać znamiona prawdopodobieństwa i liznąć wiedzy. Wwozić do Rosji broń, to jak drewno do lasu. Suwadło beretty, domyślam się 418 jak u J.B. tak zasłania lufę, że nie da się dokręcić tłumika. To nie luger. Emocjonalne relacje z celem, wiedza o motywach zleceniodawcy to Hollywood.
avatar
A mnie się wydaje,że jednak pisanie to nie to samo,co kontakt,ten w połączeniu z pisownią sprawdza się lepiej.No i co tu dużo gadać-na broni trzeba się znać,więc albo czytanie i pisanie albo praktyka.
avatar
Pokrywa włazu kanałowego, przez który by się dało przepchnąć zwłoki, według danych producenta waży około 40 kg i gołymi rękami jakiś osiłek pewnie by ją podniósł. Nie raz widziałem, jak robi to dwóch facetów zaopatrzonych w narzędzia. Stieg Larsson nie był ani rusznikarzem, ani specjalistą budowlanym, a pisał z sensem o technicznych sprawach.
avatar
Sorry, 140 kg.
avatar
Sprawy techniczne wymagają również,aby zapoznać czytelników z bohaterką w takim stopniu,na ile możliwe jest przez kobietę utopienie przestępcy.Musi być silna,stanowcza,mściwa,i przeszkolona,a skoro nosi przy sobie jakąś broń,to najistotniejsza jest zemsta.
avatar
Swego czasu obejrzałem reklamowany film. Z dobrą akcją, znanymi aktorami i ogólnie rzecz biorąc wciągający. W ostatniej scenie główny bohater zastrzelił terrorystę z pasem shakida. Już uspokojony podszedł do zwłok i scyzorykiem odciął kabel od wyłącznika, który w porę wysunął mu się z ręki. Przewody pod napięciem i nie było bum! W mieszkaniu poleciałyby tylko korki. Widziałem nie raz skutki takiego cięcia. Pomijam elementarne policyjne procedury. Z tak dobrego, nagrodzonego filmu to zapamiętałem i niewiele więcej. Na tym kończę temat.
avatar
Fascynujące,ale nie oglądałam tego filmu.Ale pasek obejrzałam sobie teraz i widzę,że może się sprawdzić.
© 2010-2016 by Creative Media
×