Przejdź do komentarzyO armii terytorialnej
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2016-08-26
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3289

O armii terytorialnej


Antek w stolicy ściskał prawice

kiboli, gdy wiódł ich na ulice,

by stworzyć z nich lojalną

armię terytorialną.

Z kasą zniknęli jak błyskawice.

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Kibole to w końcu wzór patriotycznych cnót dla obecnie rządzących (ciągnie swój do swego - w końcu poziom umysłowy, zdaje się, podobny). Jeszcze kilka lat temu nie myślałem, że Polska może tsk nisko upaść, a jednak nie przestaje ona zaskakiwać. Szkoda tylko, że ostatnio raczej w coraz bardziej negatywny sposób, ale może zdarzy się kiedyś jeszcze inaczej.

Limeryk oczywiście świetny. ;)
avatar
Ha, ha... tej armii jeszcze nie ma a już o niej piszemy.
avatar
Przez ostatnie tygodnie delektowałam się pańskimi limerykami. Oszczędność słowa adekwatna do formy ale wprost przeciwstawna do wyrażonej treści, pobudza do myślenia, refleksji i zastanowienia. Celna puenta zaskakuje odbiorcę, jest jakby podwójnym lustrem oddanej rzeczywistości.
Pozdrawiam pełna podziwu.
avatar
Nie ma to jak narodowcy - faszyści jako obrońcy Polski. Jaki Antoni, tacy, wybrani przez tego oszołoma i paranoika, "obrońcy".
avatar
Mam chyba odmienne do Was zdanie na temat Antoniego i na temat kiboli również. Kibole dziś to nie debile, bo skoro potrafią zorganizować tak skomplikowaną operację logistyczną jak przemyt dużych ilości narkotyków na przykład z Ameryki albo Azji - co często pokazuje tv, to głupi nie są.
A Antoni ma w sobie tyle ciepła i empatii, że gdyby nie był politykiem, to spokojnie ralizowałby się jako przedszkolanka.
Widzimy świat inaczej, ale fraszka jest super.
avatar
Rzeczywiście mamy odmienne zdania na temat Antoniego. Jednak z jednym twierdzeniem się zgadzam. To prawda, że gdyby Antoni nie był politykiem, to spokojnie realizowałby się jako przedszkolanka. A przedszkolanka to przecież dziewczynka chodząca do przedszkola. Z płcią bym jednak tak daleko nie szedł. Ma przecież zarost, chociaż kolejowy, ale ma.
avatar
EKSTRA,EKSTRA,EKSTRA-NORMALNIE SZOK W TRAMPKACH:))BUZIAKI janko,BO NORMALNIE EXTRA PISZESZ KOMENTARZE:)
avatar
Witaj Janko...nieustająco świetnie :)
avatar
Ściskanie prawicy ma trzecie dno
© 2010-2016 by Creative Media
×