Przejdź do komentarzyKomentarze niczym żelazka. Też mają duszę
Autor
Gatunekbiografia / pamiętnik
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-02-02
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń2397

2.02.


Komentarze jak rękopisy posiadają może nie tyle duszę, co energię. „Dusza” jest natomiast pojęciem umownym, czyli – symbolicznym.


Energię sygnuje osobowość. Ta osobowość na swój sposób kreuje ową mikroskopijną recenzję, jaką jest właśnie komentarz. Nie zawsze pozytywny, niekoniecznie przesłodzony, co nie znaczy, iż w całej swojej pozornej szorstkości nie pozostaje krytycznie życzliwy.


Teraz jeszcze należy nadmienić o tym, jak tego typu omówienia odbiera sam komentowany. Tu  przede wszystkim  dochodzi do głosu charakter owego recenzowanego. Oczywiście pod warunkiem, iż nie zostanie on w sposób nagły oraz nieoczekiwany zaatakowany przez trolla lub występujące na każdym prawie portalu T[owarzystwo] W[zajemnego] N[asładzania się] [się].


W świetle niniejszego: nigdy nie ma (i przypuszczalnie nie będzie) komentarzy idealnych.



  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie pomyliłam się jednak w swojej ocenie na temat tzw. duszy komentarzy. Oto przekopiowane przykłady:

"janko , 7 godz. temu (15:25)
Dodam tylko, ze jestem z natury humanistą i leżącego nie kopię.
Przypomnę jeszcze, że w wersach liczących ponad osiem zgłosek średniówka powinna być w stałym miejscu.
Rozarze, być może jestem monotematyczny, ale Ty ze swoim pseudopatriotyzmem bijesz mnie na łeb, na szyję!

avatar
0 -Rozar, 1 min. temu (23:11)
Janko - to ogromna różnica
Ja nie jadę po PO, N. i kodach tak jak ty o rządzie i PiS-ie.
Moje ostatnie tematy
- sprawa teczek i moralna postaw w tej sprawie
- sprawa ekshumacji na Wołyniu i tamtejszej zbrodni
- hipokryzja Młynarskiego
- kult Matki Boskiej a islam
- wiersz o śmierci Rockefellera

Zaś Twe drogi Janko ostatnie dzieła
- limeryk paszkwil z krasnalami w tle
- limeryk (chyba wobec prezydenta) paszkwil z nartami w tle
- limeryk paszkwil wobec pani premier - całkowicie bez sensu bo wszystkie damy tak się ubierają co jakiś czas . Doskonały przykład że autor powtarza hasła z TVN-u.
- limeryk - chyba paszkwil wobec jednego z nas
- limeryk nieokreślony
- limeryk przeciwko -(chyba ) ministrowi Waszczykowskiemu

Jak widać - Autor ma więcej jadu niż humanizmu"

Dodam, iż są wyłącznie wypowiedzi fragmentaryczne a dotyczące jednego z ostatnich tekstów autorstwa Arsene`a pt. "Chłopek poetą".

I jak tu nie wierzyć w życie ponadzmysłowe? "Ponadzmysłowe", nie pozagrobowe, bo tutaj - na szczęście - wszyscy realnie żyją ;-)))
avatar
"Coś" mi wycięło zakończenie wypowiedzi, przeto "ad vocem":

Jak widać Autor ma więcej jadu niż humanizmu. I dalej:

... na który śmie się powoływać.
Statystyka nie kłamie."

Nie muszę się zatem trudzić w swoim rzekomym, "z nienawiścią" pisaniu. Inni też mają oczy oraz rozum; częstokroć od mojego [rozumu] o ileż bardziej spostrzegawczy, gdyż nie przeciążony ustawicznymi "myślenicami" typu kolejna portalowa awantura z bliższym oraz dalszym ujadaniem wyjątkowo humanistycznego oraz empatycznego publiXowego Kółka Graniastego ;-)
avatar
No tak... chciałoby się powiedzieć... "poszły konie po betonie", ale to prawda, komentarze, to jak nasze linie papilarne... każdy ma inny wzór i energię. Chętnie coś wkleję, za pozwoleniem zacnej befany, żeby bardziej "zenergetyzować" jej intencje i obnażyć nadenergetyczne ataki rozwścieczonych pittbuli z publixo... którzy wobec przewagi energii nad intelektem, chętniej pokazują zęby, zamiast przymioty umysłu.
Pozdrawiam :) Rubryczka godna polecenia, co niektórym.
avatar
Dopiski jak najmilej widziane, choć obawiam się, że ich żywot będzie krótszy niż jętki. Miało to np. miejsce w przypadku "mojego" Kalego - alimenciarza, z którym się utożsamił [nie wiem skąd oraz dlaczego] PubliXowy Guru limeryczny. Czym prędzej więc poinformował Admina, Admin za nożyce oraz miotłę i Kali - kaput ;-)
Nic jednak w Przyrodzie nie zginie, dlatego "Kali cierpiętnik" popielgrzymował sobie gdzie indziej:

http://www.poezja-polska.pl/fusion/readarticle.php?article_id=41378

:-)))
© 2010-2016 by Creative Media
×