Przejdź do komentarzyNa ten dzisiejszy dzień chłopa...
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Zlepek klepek
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2017-03-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1662

Choć z chłopami wielka bieda 

to bez chłopów żyć się nie da



parafraza

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Z babami jest identycznie :p

:)))
avatar
Gdzie te chłopy-D.Rinn.
avatar
Jak gdzie? Leżą po rowach. Pojęcie "chłopa" jest jakby tu powiedzieć, nieco archaiczne. Dzisiejszy chłop ma co najmniej osiemdziesiąt lat i jest już byle jaki w te klocki. Dziś na wsiach mieszkają miastowe. Powykupowali działki, pobudowali hawiry i koćki klepią. Wystarczy pojeździć po kraju. Natomiast wsiowe albo się ogarnęły i teraz jeżdżą na protesty Jon Deere za pół miliona lub hollandami za milion, albo ze złości i biedy zaciskają pięści i zamawiają pana Kaczyńskiego, żeby zrobił z tym porządek. Najlepiej jak w 45 czy 46. Znaczy się, żeby się w końcu rozkułaczanie rozpoczęło, bo na diabła komuś setki hektarów gruntu? Dwa - trzy hektary wystarczy, żeby się nazapierdalać od świtu do nocy i nic z tego nie mieć. Taka prawda. Złota polska prawda. Pozdrawiam wszystkich Państwa, którzy mają takie pojęcie o wsi jak świnie o gwiazdach.
avatar
Legion czyżbyś miał działkę?
avatar
Od pługa jestem oderwany granatem. Bierut nim pierdolnął, ale Kaczyński takiej sztuki już nie wykona. Siekiery naostrzone.
avatar
Bez chłopa świat to zlepek z klepek
avatar
Nie ma już chłopa -
Taka Europa :(
© 2010-2016 by Creative Media
×