Przejdź do komentarzyrozdwojona jaźń
Tekst 32 z 37 ze zbioru: przemyślenia
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-04-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1966

naród

czy to  jeszcze myślący ludzie

czy urobiona masa

czy warto strzępić język

kogo to naprawdę obchodzi

czy jeszcze ktoś kogoś słucha


może lepiej milczeć i stać się złotem

a może lepiej być niereformowalnym

palić świeczki w ciemnogrodzie

odmawiając różaniec za bezbożników


czy lepiej oddychać

nieokiełznaną wolnością

bakteri gnilnej jaką

jest ateizm i hedonizm

co zatem począć w świecie

o rozdwojonej jaźni


  Spis treści zbioru
Komentarze (19)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
cyt.: "lepiej oddychać nieokiełznaną wolnością bakteri gnilnej jaką jest ateizm i hedonizm".

Ale trzeba jeszcze dodać tutaj: liberalizmu, nihilizmu, freudyzmu i libertynizmu. Kluczem do wszystkiego jest jednak PERMISYWIZM - termin etyczny oznaczający tendencję do bezgranicznej tolerancji wobec zachowań innych osób. Permisywizm zakłada, że zakazy obyczajowe są niepotrzebne lub szkodliwe, a działania jednostek nie powinny być oceniane pod kątem obyczajności czy norm społecznych. A ja tu jestem guru permisywizmu. I nie tylko tu, bowiem wolność jednostki jest największą wartością we wszechświecie. Nie Bóg, nie życie, a wolność i prawo jednostki do samostanowienia o sobie.
avatar
ktoś kto oddycha wolnością,i nie jest tzw skur...em.dlaczego ma siedzieć i odmaiwać różańce,rozdwojona jaźń polega na tym,że nie wiemy za cyzm jesteśmy.Musimy być wiarygodni i dlatego niemusimy odmaiwac różańca jeśli tego nie chcemy,ale nikomu niczego zlego nie żcyczymy.Tak już jest ,że czym gorszy ten musi siedzieć w kościele dłużej i więcej.Znam ludzi,ktorzy nie modla się,ponieważ tojest część (domena)tych którzy trafiają do kościoła z innych powodow,ludzie którzy się nienawdzą jak katolicy żydow,też są podszyci (diablem)nienawiśc.Tu nie można mieć rozdwojenia-jestem za albo przeciw,Bo to prowadzi do zmieniania drog,do obłędu,do schizofrenii.Do wywrotu,jestem PRZECIW,ale toleruję,nie robię nic temu człowiekowi-takie swoiste humanum.Lepsze to niż wojna,ale ...
avatar
Guru?-hłahłahłaaa,ja tez jestem przeciwna np,prostytucji,ale rozum nakazuje mi tolerować zachcianki niektorych,albo sprzeciwiać się im WALCZĄĆ bronia religijną:)
avatar
A wiesz legion-gdybyś nie wiedział,to zaświecę ci świtło w tunelu-ksieża też korzystają z usług prostytutek.Nie wiesz dlaczego pewnie tak NEGUJĄ to,co robią?Ja też,dlatego ja popieram WOLNOSĆ I JAWNOŚĆ WYBORU,la przy tym TOLERANCJĘ.
avatar
W świecie o rozstrojonej jaźni trzeba się trzymać tego, co łopatą kładą nam do głowy w naszych szkołach od przedszkola - do Opola. Muzyka łagodzi obyczaje. Zwłaszcza Muzyka przez M.
avatar
Muzyka łagodzi obyczaje,ale jest prawda Emilio-ksieża uczą -hhihihi-biblii,(to co JAWNE JEST SĄDZONE)a sami chcą być sądznei tylko przez BOGA-konfidenci,ktorzy za komunię oddaliby życie,ale sami jej nie przyjmują.Pozdrawiam wierzących.
avatar
TAK JAK JPII wspołpracują z róznymi "ludźmi" są zakłamani i niewiarygodni,i najlepiej omijac ich szerokim łukiem,a do kościoła chodzić w czasach kiedy trzeba się o coś pomodlic-nie klękając przed KSIEDZEM,KTORY TRZEPIE KONIA.
avatar
Bo póxniej taki ksieżulo powie,ŻE KLACZ KOPNĘŁA W KALENDARZ.
avatar
Za PRAWDĘ SIĘ UMIERA NA KRZYŻU-I NIENAWIŚĆ KSIĘŻY ORAZ jpii jest WIĘKSZA NIŻ lata ich anuk w kosciele katolickim do PRAWDY.Jak mtślisz,dlaczego JPII siedział po cichu?i dostał alzcheimera?bo BAŁ się swoich podopiecznych,ktorzy by u i TAK WYMIERZYLI SPRAWIEDLIWOŚĆ,gdyby jak w stacji(nie wiem ktorej)OBNAŻYŁ PRAWDĘ o tym,co dzieje sie w kosciele,i poza nim.Nienawiść-to slowo kluczowe-tak jak mnie NIENAWIDZĄ KSIŻĘŻA ZA PRAWDĘ,to nie znajdziesz nigdzie takiego ŚWIADECTWA,moja droga.
avatar
Każdą PRAWDĘ jak JEZUSA zabiją,w zarodku,a chcą rządzić,bo mają LUZ.Nigdzie nie ma takiego pozwolenia na takei rzeczy w kosciołach.
avatar
Wiesz Capri,próby złota dwa razy się nie robi-raz zakłada się obrączkę na palec,drugi się nie da,bo to oznacza,że i trzeci można,a tzreci będzie taki sam jak drugi i pierwszy.Jak się wyszlo,bo ktoś był PRZECIW w jakiejś opozycji i z jakigos powodu()to i tak BYŁ PRZECWI.Więc dlatego albo raz I KONIEC albo nigdy więcej.
avatar
Anettulo, a co Ty tak z tymi prostytutkami bez przerwy wyjeżdżasz w komentarzach? Nasze opinie w zakresie prostytucji nie mają żadnego znaczenia. Ponad 90% populacji to prostytutki - rzeczywiste lub potencjalne. To dotyczy obu płci. I tyle.
avatar
Nie wyjezdzam,ale tu odniosłeś się do prawdy o której piszę-jeśli lisy lubią kury,to ja jem jajka.
avatar
Nie jestem aż tak pryitywna aby o stricte prostytucji mówić,prosty to też substytut prosty-tu-cji.
avatar
bz odpowiedzi,dyskusja akademicka, choć cieszy, w geście przyzwolenia jestem za hedonizmem :)
avatar
W rzeczy samej, hedonizm niewiele ma do zaoferowania- ,,jedzmy i pijmy bo jutro pomrzemy ``
avatar
Emilio,zdziwilabyś się,jak hedonistyczni potrafią być faceci i ci wygrywają z tym,że uwielbiają je kobiety,dopoki same z nimi nie przebywają,bo wówczas podane coś na tacy do zaoferowania-coś co anazywa się miłością albo obowiązkiem dla rodziny-okazuje się zbędnym ciężarekim,a lepiej już ciężarki (hantle)kupic.Tym samym odnoszę się do swojego eks,ktory nigdy nie wybral czegoś lepszego poza hedonizmem-kochać-po co?szaleństwo się liczy.pozdrowienia.
avatar
Dodam,ze hedonista traktujek każdą prace,dobrze płatna jak osobisty BAT na sebie,ponieważ on pracować musi,aby jeść,i tu się zamyka koło ,o ktorym piszesz.Jemy bo umrzemy,a jutro trzeba wstać,wiec spać idziemy.ZNAsz takich?bo ja tak.
avatar
Pocałunek łopaty grabarza, sprowadzi nas na ziemię. Przepraszam- pod ziemię i wszystko się dobrze ułoży.
© 2010-2016 by Creative Media
×