Przejdź do komentarzyStylowa opalenizna
Tekst 4 z 34 ze zbioru: farfluchy i inna drobnica
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2017-05-21
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1950

STYLOWA OPALENIZNA

Widziałem to wielokrotnie, ale dziś sam to mam. I jeśli w dobie kryzysu 2008 pojawiła się moda na brody, żółte i krzywe zęby, to czy możemy spodziewać się mody na taką stylową opaleniznę?

Opalenizna jest u nas modna jako oznaka aktywności w okresie letnim – na plaży, boisku – aktywności fizycznej. Stąd te stringi, by opalić jak największy obszar swego ciała. Brązowy jest fajny, atrakcyjny. Brązowi – wszyscy wiemy, że  to biały europejczyk, ale przy pomocy promieni słonecznych nieco stuningowany,  wyglądający nieco egzotycznie. Ciekawie. Za takimi się na ulicy oglądają, zazdroszczą im.

A ja dzięki pracy mam bardziej stylową opaleniznę. Dziś takiego widziałem w „teleekspresie”, powiedział o sobie : flaga biało – czerwona. Bo przedramię czerwone, a wyżej białe. Wystarczyło kilka dni nachalnego słońca w maju i mam brąz na przedramionach i na karku, ale jak zdejmę koszulkę, to widać, żem biały – ale nie popadajmy w rasizmy. Dla takich jak ja aryjczycy to tacy sami uchodźcy  jak Syryjczycy, tylko kilkanaście, dziesiąt wieków później. A opalenizna obejmuje tylko przedramiona, kark i twarz. Dłonie już są białe, bo rękawice robocze zapobiegają ich opalaniu. To chyba o poziom wyżej niż kobiety, które po rozpakowaniu mają białe pod majtkami i pod biustonoszem. To wyższy stopień skomplikowania.

Mody na to nie ma, ale tego rodzaju opalenizna jakże jest popularna! Choć nie lansują jej żadne wpływowe żurnale i portale. To silny, choć oddolny trend.

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ciekawie i dowcipnie o opaleniźnie. Interpunkcja trochę dziwna, ale formalnych zastrzeżeń nie mam. Pojawiły się natomiast inne błędy: europejczyk - zamiast Europejczyk, aryjczycy - zamiast Aryjczycy, biało - czerwona - zamiast biało-czerwona. No i na okrasę "dziesiąt wieków później".
W poprzednim tekście byłem tolerancyjny w ocenach, ale ciągle nie mogę być pobłażliwy. To wbrew moim zasadom.
avatar
Tiuningowanie dosłownie wszystkiego weszło nam-Polakom, jak te tatuaże, botoksy i silikony - w krwioobieg. Boże, coś Polskę...
avatar
Nie łamie się zasaad-jak ktoś chce wyglądać jak mulat albo murzyn latem to ma się opalać.I basta.
© 2010-2016 by Creative Media
×