Przejdź do komentarzyKuszenie Chrystusa
Tekst 4 z 14 ze zbioru: Kongregacja Doktryny Wyzwolenia
Autor
Gatunekproza poetycka
Formaproza
Data dodania2017-06-24
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2038

Kuszenie Chrystusa


`W ósmym dniu postu Jozafat z Gabbaty doniósł radzie o miejscu pobytu Jezusa. Wówczas przyszli do niego w liczbie kapłani Sanhedrynu,  dwóch z Saduceuszy i dwóch z Faryzeuszy. Rzekli jemu: ty słowem łamiesz i porządek świata do góry nogami wywracasz. Przyłącz się do nas, a potęga i moc i chwała spłyną na ciebie. Wyroki ferować będziesz i trwać w radzie, a być może wybiorą cię  nasim.

A on rzekł im:

Nie z wami jest potęga i moc i chwała, albowiem wy przeminiecie jako i pustynia ta przeminie, gdzie suchy piach,  wiatr z wydmy na wydmę przenosi, zaś słowo moje zasiane, kiedy czas deszczu nadejdzie, korzenie wypuści i nieurodzajny grunt zielenią pokryje.

Wtedy oni zaklinali jego na wszystkie świętości. Mówili mu, że bluźni i przyzywali kary boskiej na niego.  Wreszcie rzekł im Jezus: Nie może być tak, żeby słowo ponad czyny było, a czyny przed słowem.  To przekażcie radzie`. 

 

 

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Mam to rozumieć, że jest to cytat. Tak się domyślam na podstawie apostrofów na początku i na końcu tekstu. Prawdopodobnie miały to być cudzysłowy, ale na Publixo często zdarza się, że cudzysłowy zamieniają się w apostrofy. Niezależnie od tego, czy jest to tekst cytowany, czy też Twój własny, to dwukrotnie brakuje przecinków przed: i chwała (spójnik "i" się powtarza); natomiast jest zbędny przecinek przed: wiatr.
Nie oceniam tekstu z powodu wątpliwości wyrażonych na początku.
avatar
Doskonały, utrzymany w duchu i stylu "aggady", tekst.

:)
avatar
Tez nie wiem,czy to jest cytat czy natchnienie,albo praca naukowa.Trzeba legion napisac.
Natomiast Jezus ma swoje królestwo,po co mu to,co jest-razem?Syn ojca ma to co ojciec.
avatar
Otóż to: "wy przeminiecie jako i ta pustynia przeminie...". Taka Sahara np. z oceanu Czasu wydźwignęła się kiedyś-kiedyś, Bóg wie kiedy, wraz z całą swoją Gondwaną jako kwitnący Raj na Ziemi. To stąd ta ropa naftowa oraz gaz ziemny od Orientu pod górami piachu nie tylko w Katarze aż po kraje zachodniego Maghrebu.

Jezus miał WIEDZĘ, której wszystkim nam tak strasznie przez tysiąclecia całe brakuje :(
avatar
Masakra!
Słuchasz
i widzisz przed sobą
MĘDRCA NAD MĘDRCAMI -
a i tak wiesz swoje!

Choćby ci to łopatami!
do tej pustej głowy!
ŁOPATAMI!!
kładli...
© 2010-2016 by Creative Media
×