Przejdź do komentarzyW gettach kobiet
Tekst 127 z 246 ze zbioru: Z ATLASEM POCZĘTE
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-07-24
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2279

W gettach kobiet

wózeczki z dzieckiem

zjeżdżają po schodach

na garbie matki.


W gettach kobiet

w szkole pracują

tylko panie

i kwitnie marihuana.


W gettach kobiet

wystarczy młodą być,

wydepilowaną

i nie mieć kręgosłupa.


W gettach kobiet

wszystko jest na k...

Kinder, Kirche

und Kuche.


W gettach kobiet

wysokie kariery

i czar-splendory

dla wszystkich innych.



22 marca 2012 r.



  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Myśl przewodnia utworu jasna i podpisuję się pod nią dwiema rękami, dodając, że za karierą jednego mężczyzny stoi przynajmniej kilka kobiet... Co do formy napisałabym niektóre sformułowania inaczej, np. w I zwrotce wózeczki z dziećmi, w II - zbyt oczywiste, że pracują kobiety/ panie, w ostatniej - zmieniłabym kariery na obcasy- one się jednoznacznie łączą z karierą a mają szerszy zakres... Pozdrawiam serdecznie!
avatar
Jeszcze tak niedawne przecież przedwojenne szkoły wcale takie - z obsadą wyłącznie damską - nie były. Fakt, że dzisiaj jest diametralnie inaczej, i nie ma tam mężczyzn wcale - to dowód, że, pisząc tę zwrotkę, dobrze ją w tym "Getcie..." umiejscowiłam. Najwyższa pora przywrócić do polskiej edukacji szan. Panów! To przez stulecia sprawdzony patent na dobre młodzieży naszej wychowanie, wykształcenie i tzw. ułożenie.
avatar
Mnie getto kojarzy się z Oswiecimiem,ale może się mylę,wydaje mi się,że Emilia była w jakimś getcie z kobietami i z wózkami w gdzie?Afryce?
avatar
Rola kobiet w świecie jest znacznie niższa niż mężczyzn.
To stereotypy i tradycyjny podział na role męskie i kobiece. Kobieta ma siedzieć w przysłowiowym "getcie,"
zajmować się domem i wychowywać dzieci.
avatar
Bardzo smutny wiersz... Ale czy może być inny, skoro mówi o gettach kobiet? Z getta można się jednak wyzwolić, trzeba tylko chcieć.
avatar
Dopóki kobiety będą na wszelkie sposoby blondynkowane, tłamszone i marginalizowane - wszędzie na świecie, gdzie przecież stanowimy WIĘCEJ niż 50% populacji! - DOPÓTY BĘDĄ ISTNIAŁY ICH GETTA. Udawanie, że u nas tego tematu nie ma, już się skończyło, bo Polska jest przecież od 30 lat nie za Bugiem, a w Europie!

Wskażcie mi dzisiaj, proszę, w małych polskich pipidówkach - choć jakieś! - takie schody, po których matka z wózkiem swobodnie dostanie się tam, gdzie wszyscy
avatar
To nie jest smutne - to urąga godności Europejczyka
© 2010-2016 by Creative Media
×