Przejdź do komentarzytylko nie mów nikomu
Tekst 16 z 34 ze zbioru: farfluchy i inna drobnica
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2017-07-29
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2000

TYLKO NIE MÓW NIKOMU

Jeżeli macie jakiś sekrecik, skrytą tajemnicę i aż przebieracie nóżkami, aż was wierci w dupce, by się z niego zwierzy, to pod żadnym pozorem – ani na początku, ani na końcu opowieści  - nie mówcie: tylko nie mów tego nikomu. Ta formułka działa dokładnie na opak. Jej wypowiedzenie skutkuje tym, że słuchacz waszych zwierzeń przy najbliższej okazji przekaże ją dalej.

Mój kolega Jacek ma kolegę Antoniego, pracownika naukowego jednej z kieleckich uczelni. Antoni wkroczył już w wiek średni i jest od Jacka starszy o dobre dwie dekady. No i raz mu się zwierzył z tego, że poprzez Internet poznał pewną panią i wirtualnie z nią romansuje. Gadają ze sobą via komputer i sieć, a skończywszy wymieniać się werbalnie myślami, na trzy, cztery zrzucają ciuchy oglądając swe cielska. Czy potem dzieje się coś jeszcze? – to nieistotne.  Na koniec opowieści Antoni upomniał Jacka: tylko nikomu o tym nie mów.

Jacek zaś był brutalnie szczery: nie będę w stanie się powstrzymać, by tego nie opowiedzieć. ( I ja go rozumiem, bo to malownicza historia.)

Cóż pozostało Antoniemu? Poprosił: to chociaż nie mów mojej żonie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Rajski smak "owocu zakazanego" sprawia, że - wbrew wszelkim ojcowskim nakazom, radom, prośbom i groźbom - to piekielne jabłko z Drzewa Wiadomości jednak w końcu sobie zrywasz, gotowy ponieść wszystkie tego buntu konsekwencje. To dotyczy KAŻDEJ rzeczy zabronionej. Nie wolno palić? Proszę bardzo! Już wyciągamy papieroski i się sztachamy na całego! Nie deptać trawy?? To ją natychmiast podepczemy! Nie można śmiecić?? Ok! Fury śmieci już się piętrzą aż po 1. piętro!


Dla wielu z nas schody zaczynają się dopiero wtedy, kiedy właśnie wlepili ci surowy mandat, zostałeś ukarany dyscyplinarnie i wywalili ciebie za bramę
avatar
W zakamuflowanym tle interpretacyjnym mamy /już dzisiaj wszystkim znany/ dokument braci Sekielskich z 2019 r. pt. "Tylko nie mów nikomu".

Także ten podtekst MA w odbiorze czytelniczym znaczenie
© 2010-2016 by Creative Media
×