Przejdź do komentarzyLotniskowiec
Tekst 15 z 26 ze zbioru: Opowieści fantastyczne
Autor
Gatunekfantasy / SF
Formaproza
Data dodania2011-09-19
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2200

Na tę wyprawę czekał od dawna. Biwaki połączone z nocnymi zwiadami po lesie, obozy przetrwania czy wszelkiego rodzaju podchody bądź zawody w tropieniu od zawsze wzbudzały jego entuzjazm. Pragnął zanurzyć się w gęstej dziczy i poddawszy działaniu Natury, zjednoczyć swą ludzką duszę z nieujarzmioną mocą świata fauny i flory. Wykupiwszy więc w renomowanym biurze podróży udział w Ekstremalnej Wyprawie Zdobywców, natychmiast podjął przygotowania. Bilet lotniczy gwarantował możliwość zabrania pokaźnego bagażu, toteż żywo pobudzony otworzył swą szafę specjalnego przeznaczenia, przetarł zmarszczone czoło i z namaszczeniem zaczął pakować brzytwy, żyletki, czekany, noże, w tym noże do cięcia kartonów i noże użytkowe, wszelkiego rodzaju piły, przecinak przegubowy do prętów, tasaki rzeźnicze, siekierę, toporki, wiertarki i wiertła, śrubokręty, łomy stalowe, młoty, szczypce, kleszcze, klucze francuskie i nastawne, lampy lutownicze, nitowniki prochowe, sprężone gazy, gazy palne, butanowe butle, palne kleje, detonatory, zapalniki i bezpieczniki, dynamit, fajerwerki, race, kapiszony, granaty, miny, elementy instalacji paliwowej, benzynę, olej napędowy, paliwo do zapalniczek, alkohol etylowy, spłonki, pociski zapalające i pociski wybuchające, proch czarny i bezdymny, gaz łzawiący i gaz pieprzowy, chlor, rtęć i akumulator do pojazdów, izotopy medyczne, trutki na szczury, zainfekowaną krew, truciznę, utleniacze i nadtlenki organiczne, amunicję, broń kulkową, strzały, kuszę, rewolwery, strzelby i karabiny pneumatyczne, broń śrutową, pistolet na śruby przemysłowe i gwoździe, naboje dymne, harpuny i włócznie oraz urządzenie do ich miotania, ościenie do poganiania bydła, wyrzutnię rac sygnalizacyjnych, cyfrowy termometr do mięsa z ostrymi zakończeniami, szpikulce do lodu, druty, gwiazdki do rzucania, maczetę, raki, szable, szpady i laskę z ukrytą szpadą, dmuchawki Yaqua, kastety, kubotan z ukrytym nożem, łańcuch z ciężarkami Manrikigusari, gwiazdę poranną Morgenstern, nunczako, pałki zwykłe, sprężynowe i teleskopowe, gwiazdę do miotania Shuriken, procę i katapultę, paralizator elektryczny, namiot, spadochron, środki owadobójcze i dwadzieścia siedem litrów bitej śmietany w aerozolu, bez której po prostu nie mógł się obejść.

Na lotnisku został zatrzymany za przekroczenie dopuszczalnego litrażu żywności, a gdy kategorycznie odmówił zmniejszenia zapasów do stu mililitrów, zabrano go na przesłuchanie, gdzie surowi celnicy poddali go męczącej i pouczającej dyskusji, w wyniku której boleśnie zarekwirowali bitą śmietanę, po czym puścili niesfornego pasażera do hali odlotów, stwierdziwszy, iż w jego bagażu poza ubraniami znajdują się już tylko cążki do paznokci i skórek, krople do oczu, kulki i olejki do kąpieli, maszynki do golenia, mydło w płynie, odplamiacze, pasta do zębów, woda kolońska, pilnik do paznokci, płyn do płukania ust, szampon wraz z odżywką do włosów, woda utleniona (3% nadtlenek wodoru), krem, emulsja do opalania, żel do układania włosów, okulary przeciwsłoneczne, akcesoria do aparatów, kamera cyfrowa, laptop, odtwarzacz MP3, wyłączony telefon komórkowy, jednorazowa zapalniczka, zapasowe baterie, grzałka do gotowania wody, harmonijka, klucze do mieszkania, laska do wspierania się, lornetka, mała parasolka, suszarka do włosów, pusta piersiówka, konserwy mięsne, kostki rosołowe oraz ciasto domowego wypieku.

Obrażony wyszedł i mimo wrodzonej szczodrości, tym razem ciastem nie poczęstował.

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ano, jak survival w przelocie - to bez tej narzędziowni na garbie ani rusz! I że celnicy zarekwirowali, łobuzy jedne, tę śmietanę...
© 2010-2016 by Creative Media
×