Przejdź do komentarzyUchodźcy - kolejne starcie
Tekst 30 z 34 ze zbioru: farfluchy i inna drobnica
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2017-12-09
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1941

UCHODŹCY – KOLEJNE STARCIE

No i poszło. To znaczy wniosek o ukaranie Polski, Czech i Węgier za odmowę relokacji uchodźców na tereny tych państw. Może to i dobrze, tak sobie myślę, i słusznie. Bo przyjęte wobec uchodźców stanowisko rządów tych państw nie wydawało mi się rozsądne. Zbyt sztywne, pryncypialne. To nie ja podejmowałem decyzje w tej sprawie – bo ja bym się zgodził. Taki upór z obu stron do niczego dobrego nie prowadzi. Niemcy chcieli, byśmy ich przyjęli, a myśmy stawili twardy opór. Niedobrze.

Od początku miałem inny pomysł na rozwiązanie tego problemu, jak mi się zdaje skutecznie zadowalający obie strony. Otóż przyjąć. Ilu by chcieli nam wcisnąć, tylu łyknąć. A co. Co do zasady się zgodzić. Ale już szczegóły dopracować po swojemu.

No dobra: przyjmujemy ich i co dalej? Zaproponowałbym następujące rozlokowanie obozów, w których by ich zakwaterowano:  okolice Gryfina, Słubic, Gubina, Kostrzyna  i Zgorzelca. Węgrzy i Czesi z pewnością znaleźliby podobnie korzystne lokalizacje. Kwestia techniczna: nadzór nad tymi obozami. Całość oczywiście nadzorowałaby Straż Graniczna , ABW, ale obsługę powierzyłbym tym firmom ochroniarskim, które najchętniej zatrudniają osoby o orzeczonej niepełnosprawności. Skala przedsięwzięcia byłaby taka, że pracę tam znaleźliby nawet ci na wózkach inwalidzkich, ślepi, głusi, jednoręcy, jednonodzy. Oni wszyscy mogliby się okazać potrzebni. Pożytki społecznie nie do oszacowania. A takie rozwiązanie zarazem sprawiłoby, że w obozach tych zawsze byłyby wolne miejsca. I ilu by nam nie przysłali, to wszyscy by się zmieścili. Prawda, że to eleganckie i godzące obie strony rozwiązanie? Przecież taki uchodźca spod Gubina, gdyby nawet udało mu się zbiec z takiego obozu, nie kierowałby się chyba w stronę Białej Podlaskiej – dobrze myślę? Nie można było tak zrobić, zamiast się głupio upierać? A Niemcy byliby chyba zadowoleni z takiego załatwienia sprawy.

Może słabo u mnie ze znajomością języków obcych ( z niektórych recenzji wynika nawet, że i z ojczystym jest nie najlepiej), ale jakoś mam wrażenie wyższości moich rozwiązań dyplomatycznych nad tymi proponowanymi przez p. Waszczykowskiego.

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Owszem pomysł dobry - wszak mawiano że i tak by wszyscy uciekli z Polski. Problem w tym że z Niemiec by ich odsyłano z powrotem do Polaki .
avatar
Nie ma siły, która zatrzymałaby naturalne migracje. Zaproszeni czy nie zaproszeni, z ingerencją władz Unii czy bez niej, na zasadzie osmozy czy dyfuzji ludzie będą, jak my, zawsze szukać dla siebie lepszego życia. To jest od tysiącleci oczywisty proces demograficzny, nad którym jedynie Bóg sprawuje swoją nieodgadnioną pieczę.
avatar
Odsyłano by, ale tylko tych których udałoby się złapać i zidentyfikować - za każdym razem byłoby ich mniej i mniej.
avatar
Uchodźcy... w Gryfinie?? Jak tak na nich dzisiaj patrzę, kiedy kupują do pełna paliwo na gryfińskich stacjach, to widzę, że wszyscy oni przyjechali na niemieckich rejestracjach
avatar
Ba! Oni wszyscy są pacjentami wszystkich naszych klinik stomatologicznych, podstawową klientelą salonów kosmetycznych, fryzjerni, aquaparku, marketów, klubów fitness, kortów tenisowych i jeszcze moment, a zaczną hurmem forsować Odrę wpław
avatar
Zdefiniujmy

na nowo

pojęcie "uchodźca".

Uchodźca z Syrii, uchodźca z Kurdystanu, uchodźca z Kongo, z krajów Maghrebu, uchodźca z Białorusi, uchodźca z Ukrainy etc., etc.

Który od którego jest l e p s z y

?

Wśród nich wszystkich NIE MA kryminalistów /bo ci siedzą za kratkami/, nie ma inwalidów, nie ma analfabetów, nie ma alkoholików, ćpunów i pracoholików, nie ma prostytutek ni wyrodnych matek, nie ma starców
avatar
Polityka wewnętrzna i zewnętrzna to nie zabawki dla niepe0nosprawnych umysłowo. To albo - albo, czyli szach... i mat!
avatar
A pomysł z relokacją wszystkich uchodźcówzza flanki wschodniej na vlinię Odry nie tylko mily Brukseli i dla Polski ekonomicznie zyskowny, ale i głęboko chrześcijański!
© 2010-2016 by Creative Media
×