Przejdź do komentarzyLichwa
Tekst 46 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-12-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1852

Podaję rękę

Babom głupawym

Co garnki kupują za krocie

Sam też zostałem schwytany

Na film o tym lepszym

Życiu w luksusie


Bośmy maleńcy

Przed spiskiem lichwiarza

Za garnki lub franka

Postawim  krzyżyki

Choć za cholerę

Się nie opłaca



Ps . Nigdy nie brałem pożyczki


  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Baby głupawe - to produkt wychowania TAKŻE przez głupawych dziadów. Sekwencja pokoleń jest dla nas nie tylko paciorkiem doskonałych lekcji poglądowych - to RÓWNIEŻ nasz GARB :(

Podziwiam wyborny skrót myślowy, zawsze zawarty w tej oto - przed nami- Poezji
avatar
Pozory sytości a później, wieczność to tak dużo czasu, wszystko się jakoś ułoży...
avatar
No, to dobre. Najlepszy jest provident na święta i chwilówka, heheh. Ja, na to mówię gwoździe. Do trumny. To uderza w najbiedniejszą część społeczeństwa, w ludzi, którzy sobie nie radzą w wolnorynkowej rzeczywistości. Ten rodzaj lichwy nie interesuje żaden rząd, żadnego polityka. I tak provident rozdaje te swoje gwoździe na prawo i lewo, co roku reklamując się przed Bożym Narodzeniem. Bóg się rodzi - weź providenta! Pierdolony dobroczyńca Polaków.
avatar
Emilio - miło mi
Legionie - masz jednak sumienie - tu zgadzamy się .
avatar
Czysta logika, a nie sumienie. Najlepiej im się żeruje na emerytach i rencistach. Chwilówki to już na ulicę wysyłają swoich dawców dobrobytu, żeby zaczepiali przechodniów. A potem jest windykacja. W każdym mieście w Polsce są takie enklawy, gdzie Provident zamieszkał na dobre. Całe rodziny uszczęśliwił. Daje jedną pożyczkę, a jak spłacasz, to możesz brać kolejną wyższą, itd. A jak nie spłacasz, to ktoś z rodziny może wziąć providenta, żeby spłacić twój dług. I przed świętami oferty świąteczne dla wszystkich od providenta. W końcu trzeba zacząć kraść, żeby z tego wyjść. Przecież to jest cyrk. Normalnie Alfonso Provident.
avatar
W Anglii coś takiego zmontowali kilka lat temu dla Polaków, ale ich Polacy wyczyścili i upadli, heh. Nie pamiętam jak się to nazywało, ale kuzyn mi opowiadał te historie i żeśmy się uśmieli do rozpuku. Lichwiarz upadł, czujesz Rozar?
avatar
Ps. do natychmiastowego usunięcia
avatar
Patrz dopisek Autora pod wierszem
© 2010-2016 by Creative Media
×