Przejdź do komentarzyZjazd masonów
Tekst 82 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2017-12-29
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1984

Taki ze mnie renegat, no! Masoneria to organizacja tajna. Przetrwała okres okupacji hitlerowskiej i komunistycznej. Jednak główne ośrodki polskiej masonerii znajdowały się w tym okresie poza granicami administracyjnymi państwa. W latach 90-tych ubiegłego wieku nastąpiło odrodzenie polskiej masonerii. Dziś liczy ona co najmniej sześć i pół tysiąca członków. Może to być dla państwa szokiem, więc proszę potraktować niniejszy tekst jako publicystykę, bo i udowadniać nic nie zamierzam. Do loży trafiłem sześć lat temu za pośrednictwem strony internetowej. Była ogólnodostępna. Zamknięto ją kilka dni po wygranej PiS w wyborach parlamentarnych. Śmieszne, ale loża podjęła decyzję o zejściu do całkowitego podziemia natychmiast po ogłoszeniu wyników wyborów, a raczej ona była podjęta „w razie tego”. No i amba. Nie ma już, heh, w Polsce masonów, bo Kaczyński pstryknął palcem.


Na wyżej wspomnianej stronie każdy mógł przeczytać podstawowe informacje, a po uzyskaniu dostępu zalogować się i zobaczyć nieco więcej. Cóż moja wiedza na temat tej organizacji delikatnie mówiąc wykraczała poza to skromne forum masońskie, więc zdecydowałem się nawiązać kontakt z administracją. No i stosując swoje podstępne metody wyciągnąłem kilka ważniejszych kontaktów do członków loży. Udało mi się omamić jednego z nich, umówiłem się i wkręcił mnie do tych masonów. Nie to, żebym tam był jakąś szychą, zwykłym popychlem loży jestem i nic więcej. Aby awansować trzeba mieć zasługi. Przykładowo trzeba być wybitnym politykiem, profesorem, sędzią, znanym adwokatem, pisarzem, generałem, itp. A ja nic z tych rzeczy, więc póki nie napiszę arcydzieła polskiej literatury, to nie zasiądę obok mecenasa Olszewskiego, czy założyciela Platformy Olechowskiego. Ależ mnie to gnębi!


No i teraz tak: podpisałem kwity, że będę trzymał mordę na kłódkę, więc nie mogę napisać gdzie to było, ani kiedy. Mogę tak: w mijającym roku, w kompleksie wypoczynkowym w Polsce. Cały ośrodek dla masonów! Na dwa dni. Wszyscy nie byli, ale całe watahy, tak, że spotkania odbywały się w bodajże ośmiu salach jednocześnie, a i tak nie wszyscy uczestniczyli w pełnych blokach. Najważniejsi masoni wyelegantowani jak za dawnych czasów. Jak inkwizytorzy! Mmm! Wieczorem uroczysta kolacja do późnych godzin. Ale tak: muzyka nie grała, nikt nie śpiewał, nikt się nie porzygał, nikt ryja nie darł. Lipa jakaś. No i jeszcze jedna sprawa… Otóż wiele ryjów rozpoznałem, bo bez przerwy na pierwszych stronach gazet, a tu żadnych paparazzi, żadnych zdjęć. Nawet komórką! Zakaz całkowity. Jakbym zrobił choć jedną fotkę, to wyleciałbym na zbitą mordę. Takie zwyczaje mają masony. Z jednej strony pełno ich w mediach, a na imprezie kameralnej nie można im fotki strzelić, no!


Przyznam się, że chciałem też nawiązać jakieś kontakty. Szczególnie z sędziami, bo już jako nastolatek czytałem, że dobrze jest mieć sędziów, zresztą pokazuje to dzisiejsza rzeczywistość. Ciekawi mnie tylko, czy pan Kaczyński dowiedział się, że dobrze mieć sędziów wcześniej, czy później ode mnie. Niestety nie udało mi się zwerbować żadnej grubej ryby. Towarzystwo dyskutowało tylko w wąskich gronach. Za mało czasu miałem, że opętać jakieś sędziego, zresztą najpierw trzeba by go wyłowić z tłumu smutnych masonów. Jakieś leszcze masońskie mi tylko co chwila dupę zawracały, składały dziwne propozycje i usiłowały wykonać na mnie psychoanalizę. Musiałem się dobrze maskować, żeby nie ujawnić swojej szyderczej natury i żeby się na mnie nie poznano. W sumie umęczyłem się tylko, nic więcej. Tematyka bloków nudna i jałowa. Sam bełkot. Strata czasu i pieniędzy. Chętnie bym zrelacjonował ze szczegółami, ale niestety nie stać mnie na sądzenie się z masonami.

  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Przepraszam za tak taki i inne powtórzenia, ale już nie będę poprawiał. Wywalę tekst za jakiś czas.
avatar
Legionie, ciekawie opisujesz bardzo ciekawe rzeczy. A ja o masonerii wiem tylko tyle, co wyczytałem u Leona Chajna. Szkoda, że ujawniłeś tylko dwa nazwiska, zresztą tych osób mogłem się spodziewać. Twoje "taki" mnie nie rażą, natomiast widać pośpiech w interpunkcji. Brakuje przecinków przed: moja wiedza, delikatnie, wykraczała, wyciągnąłem, trzeba, gdzie, nie udało, nie udało; zbędny przecinek przed: że ("tak, że").
Wydaje mi się, miało być "żeby opętać", a jest "że opętać".
avatar
Chociaż organizacja ta zyskała sobie miano bratniego stowarzyszenia pomagającego swym członkom, to odprawia się w niej też rytuały z użyciem czaszek i kości oraz wywołuje duchy. Rzekomo pomagają one w rozwoju duchowym tym, którzy się z nimi kontaktują.
avatar
Dziękuję. Nie będę rozdawał pocałunków śmierci, ponieważ popieram masonerię. Nie da się przecenić roli wolnomularzy w historii Polski. Choćby Henryka Dąbrowskiego, prymasów, KEN, prawda? Wymieniłem nazwiska dwóch mistrzów, którzy nie odegrają już w naszej historii większej roli. Natomiast są tam obecni biskupi, osoby z listy tygodnika wprost, arystokraci, prawnicy, czy artyści: malarze, kompozytorzy, aktorzy. Cnota, mądrość, milczenie. Niezbyt Legion do nich pasuje.

Czaszki to tylko rekwizyty. Kościół również posługuje się różnymi gadżetami, mającymi mu przydać wymiar symboliczny i rozbudzać mistycyzm.

Cyrkiel i kielnia to narzędzia służące tworzeniu, budowaniu. Natomiast krzyż, czy święte figury służą zadumie i dreptaniu w miejscu. Osłabiają potencjał tkwiący w człowieku. Zniewalają go.
avatar
Niby wolnomularstwo istnieje w naszym kraju, ale jakoś masońskiego ducha u nas nie czuć. W sumie szkoda...
avatar
Oj tam. Żartują, żartują. Niektórzy wręcz lubują się w anegdotach. Niestety im bliżej do Wersalu, tym większa mielizna. Prawda?
avatar
Była, owszem, jakiś czas temu pojawiła się na to moda. I takie paramasońskie ekipy sie pojawiły. W Kielcach mamy Bractwo Andrzejowe i Lożę Jerzych. Niby oni tylko się organizują, ewenty organizują, ale do Bractwa Andrzejowego należą wiceprezydent miasta Sygut i prezes Targów Kielce Mochoń. Ale mój kolega, współzałożyciel Bractwa, został z niego wywalony za handel narkotykami i lewą wódką. Nie mówił, czy go wspierali, a ja o te relacje nie wypytywałem.
avatar
Całe elitarne 6,5 tysięcy wybranych z wybranych wybitnych Wybitnych - w tej liczbie sami panowie i zero pań?? - to dzisiaj już chyba tylko folklor. Nawet te najbardziej zakulisowe /zamknięte dla mediów/ spotkania p o z a układami decyzyjnymi do życia samych Kowalskich i Nowaków zapewne nie wnoszą nic. Podstawową siłą sprawczą tego całego pieprznika, który dzisiaj mamy w Polsce A, B, C, D, E i F, nadal są starzy /gminni w gumiakach/ partyjniacy
avatar
To, co nam wszystkim - im, wam i nam - wspólne, to ta tematyka bloków nudna i jałowa oraz jeden bełkot

(patrz podsumowanie)
avatar
Arcyciekawy wątek dotyczący dzisiejszych sposobów rekrutacji świeżego narybku /masońskiego!!/ pokazuje, jak bardzo - mimo stosowanych nowoczesnych narzędzi i technologii - jak strasznie zmurszały to świat. Łapanka ludzi prosto z ulicy?? WOW!
avatar
Gdy pan Ważny
Tak jest odważny,
Że zakrywa twarz -
Już go masz!
Na widelcu masz!
avatar
Czym w swej istocie są /na miarę szyte/ mundury i kostiumy?

Londyn czy Łańcut
Świat przebierańców
Do w fleszach tańców
Skacze od zawsze
Gawiedź mu klaszcze
avatar
Zjazd masonów w tej czarciej perspektywie

(patrz tekst i wszystkie nagłówki)

- to kolejna odsłona codziennie celebrowanego karnawału, w którym NIE MA miejsca dla żadnej świętości.

To jest ta druga mroczna twarz tej retoryki naszego kolejnego Stasia Gąski -

Królewskiego Błazna
avatar
Od 1994 r. w Warszawie ukazuje się oficjalne pismo kwartalnik "Wolnomularz Polski". Jego średni nakład to ok. 300 egzemplarzy. Co to nam mówi o skali tego zjawiska?
© 2010-2016 by Creative Media
×