Przejdź do komentarzyŚwiadomość
Tekst 18 z 22 ze zbioru: Różności
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2018-01-31
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1475

Świadomość


Ma wielką siłę, czerpie od innych... uczuć

przekształca na swoją modłę, tylko tak trwa.

Zima,wiosna, lato, jesień...

Koniec do początku poprzez środek Wszechświata.


Ułożone myśli potrafi rozedrgać, zmieniać ich natężenie.

Napięcie stale wykorzystuje... celem jej...

stać się jednością, nie błąkać, nie zbłądzić.


Trzymać ład - kod do paszportu przez myśli.


ZŁODZIEJKA... i poruszają azymuty (świadomości).


Bajka 37





  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Auroro, rola świadomości podstawowego i najważniejszego stanu psychicznego człowieka, w którym zdaje on sobie sprawę ze zjawisk wewnętrznych oraz zewnętrznych i jest w stanie reagować na nie (somatycznie lub autonomicznie), jest nieoceniona i chroni przed niebezpieczeństwem. Jej brak - to pułapka, a często ludzie zabierają sobie sami świadomość i tkwią w nieświadomości. Wiemy po co. Aby nie czuć, nie myśleć, nie być tu i teraz.Jest jeszcze kwestia podswiadomości, ale to już innym razem.
W wersach, które zacytowałaś - świadomość pragnie jedności, wtedy człowiek będzie szczęśliwy po czasu kres, choć to pewnie nigdy nie nastąpi.
Dziękuję za poczytanie, :)) Jestes wielka. Bajka
avatar
No właśnie, to jest sedno: świadomość i azymuty. Ale wielu woli nieświadomość, często świadomie ją wybierając.
Podświadomość to już inna nomen omen bajka, a jeszcze inna to nad świadomość. Człowiek, kompletny człowiek jest jakby w trzech osobach. W trzech stanach świadomości. Gorzej jak żadnego z nich nie kontroluje, albo jeśli któryś z nich sprawuje kontrolę nad nim.
Podoba mi się: "ułożone myśli rozedrgać". Fajne i ten obraz.
avatar
Legionie - trafiłeś w dychę. Ja tez przyjmuję za pewnik:
"Człowiek, kompletny człowiek jest jakby w trzech osobach. W trzech stanach świadomości."

Mamy wybór świadomie żyć, ale godzić się również z tym, że i nieświadomie czasami działamy.

Podświadomość jest w nas zawsze, jeno się tak nie ujawnia, bo to już wyższy stan. No... rozumiesz, Legionie, prawda?Dziękuję Bajka - Alicja.
avatar
paszport to swiadomość utray tego co jest za granicą,którą trzeba przekraczać.świetny utwór.
avatar
anarchia myśli auroro-to także kontorla,jednak od strony sprzeciwu.wiesz,najchetniej byłabym anarchistką,a tak tylko bywam.
avatar
Auroro:
"Największym osiągnięciem psychologii XX wieku jest odkrycie, że człowiek może świadomie kontrolować podświadomość."
Wiliam James
Czyli ta podświadomośc, nie żyje sobie w anarchii zupełnej. Jezeli mamy świadomość jej istnienia, to mamy również możliwość kontroli, acz to b. trudne.
Oczywiście, kontrola jest wtedy, gdy mamy świadomość istnienia tejże.
Ludzie często uciekają przed tym - bo to jest odpowiedzialność. Stąd, np. narkotyki, itp. Generalnie, ja rozgryzam ten "problem", jeno się boję, czy zębów na nim nie zjem, hi, hi. Pozdrawiam. Bajka.
avatar
Anettulo,
"paszport to swiadomość utraty tego co jest za granicą,którą trzeba przekraczać." A to świetna wypowiedź. Dziękuję.
avatar
Auroro - myśli, sny, różne stany umysłu - człowiek to genialna maszyna, tylko wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy. Nie ma czasu i często tych, którzy nad tym rozmyślają i mówią o tym - inni odrzucają.
Napisałam taki wiersz pt "Groza" - dotyczy przemocy, ale też i odmiennego spojrzenia na sprawy "wąsko" pojmowanego świata. Bajka.
avatar
Tak, Auroro, nie jesteśmy perfekcyjni, bo nie jesteśmy Bogiem.
Nigdy nie będziemy, choć do perfekcji dążymy - stąd rozwój. Ale są granice, o czym napisałam w wierszu, paszporty się kończą, mogą tez być fałszywe.

"Warto pomagać i życzliwie wysłuchać, zamiast niesprawiedliwie sądzić." - to b. mądra myśl.
Jednak ludzie sa skonstruowani, że osądzają innych, siebie oszczędzając.
Już `Biblia" o tym wspomina. A to, pomijając jej religijnie znaczenie, Księga nad Księgami.
avatar
Auroro:
"Tak, człowiek znajdujący się we mgle melancholii, depresji nie zostanie zawsze zrozumiany.
Mgła, gesta mgła smutku osłabia, nastepuje apatia, bo osiągamy pewien stopień uleglości.
Przyzwyczajamy się, izolujemy...". Zgadzam się z Tobą w zupełnosci. Jest taki wiersz K. Przerwy - Tetmajera "Wiecznie samotni..."
Oto słowa z niego:
"Wiecznie samotni posród tłumu ludzi (...). Wreszcie ostatnie wydając westchnienie - jesteśmy sami.". Bajka.
© 2010-2016 by Creative Media
×