Przejdź do komentarzyPrzebudzenie
Tekst 6 z 39 ze zbioru: potpourri
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-02-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1236

Przebudzenie[1]


wdziera się w myśli obywateli

sączy jad w ciele państwa

jej komórki mnożą się w tempie zawrotnym

markery tej jednostki chorobowej

przekroczyły dopuszczalne normy

diagnoza - dezaprobata

i Twoja decyzja dobrze przemyślana

Niezgoda – Herbert  powiedziałby, że to sprawa smaku (…),

w którym są włókna duszy i cząstki sumienia[2]

problem jednak w tym, że większość

zobaczy szaleńca, nie zrozumie

Twojej motywacji.

Co robić?

..................................................................................

Przyzywać  Pana Cogito,

I dużo ćwiczyć kręgosłup, by nie osłabł w wierności.



[1] Pamięci Piotra S., który 20 października 2017 roku dokonał  samopodpalenia w ramach protestu przeciwko partii rządzącej.

[2] Zbigniew Herbert Potęga smaku


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Płomień WIELKOŚCI nigdy nie zagaśnie! Never for Ever!
avatar
Szczerze, myślałam, że ten tekst będzie przysłowiowym kijem w mrowisko, że rozpętam słowną jatkę w temacie samobójczej śmierci Piotra S., że podzielimy się na tych, którzy widzą w nim szaleńca i tych, dla których jego czyn był bardzo przemyślanym aktem niezgody. Właściwie inspiracją do jego napisania był artykuł Agnieszki Holland, która wyreżyserowała "Gorejący krzew". W styczniu 1969 r., pięć miesięcy po inwazji wojsk Układu Warszawskiego na Czechosłowację,Jan Palach, student filozofii w geście sprzeciwu wobec reżimu decyduje się 16 stycznia na samopodpalenie. Staje w płomieniach przed Muzeum Narodowym na placu Wacława w Pradze. Historia lubi się powtarzać...
avatar
Dopóki sami w końcu nie staniemy - jak żywe pochodnie - w ogniu całopalenia, nikt się tutaj nie przebudzi.

Wielki Bohater Polak, Piotr Szczęsny, bez beatyfikacji i namaszczeń JUŻ grawituje na niebiańskim firmamencie pośród Wszystkich naszych Świętych. Historia o to nazwisko się kiedyś upomni.
© 2010-2016 by Creative Media
×