Przejdź do komentarzyKsięga Rodzaju 33,14-20
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-03-16
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1339

`Niech pan mój (brat bliźniak mój) jedzie naprzód przed sługą swoim (bratem bliźniakiem swoim), a ja będę ciągnął powoli, w miarę jak nadąży (ze swoją formą ruchu, bydło - rodzaj informacji w formie energetycznej), które jest przede mną (Jakubem - rodzaj informacji w formie energetycznej), i jak nadążą (ze swoją młodą formą ruchu) dzieci (młody rodzaj informacji w formie energetycznej), aż dojdę do pana mego (brata bliźniaka mego) do Seiru` `Wtedy rzekł Ezaw: Pozwól tedy, że zostawię z tobą kilku z moich ludzi (z tych czterystu mężów, którzy z Ezawem przyszli na spotkanie z Jakubem)` `A on odpowiedział (mową słów): Po cóż to ? Bylem tylko zdobył życzliwość pana mego (brata bliźniaka mego)` `Tego dnia udał się Ezaw w drogę powrotną do Seiru, (z którego wyruszył z czterystoma mężami na spotkanie z Jakubem, bratem bliźniakiem swoim)` `a Jakub wyruszył do Sukkot i zbudował sobie dom, a dla stad swoich wystawił szałasy (bo zbliżała się pora deszczowa) Dlatego nazwano to miejsce Sukkot (szałasy)` `Na koniec (drogi do ziemi ojców swoich Abrahama i Izaaka) dotarł szczęśliwie po powrocie z Paddan - Aram (miasto potomków synów Nachora, brata Abrahama), do miasta Sychem (przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, Genesis, rozdział 9 werset 25) w ziemi kanaananejskiej, (przeklętych potomków Chama) i rozbił obóz pod miastem,` `kupiwszy za sto srebrników od synów Chamora, ojca Sychema, część pola, na którym rozbił swój namiot` Czyli Jakub kupił za sto srebrnych monet od synów Chamora, ojca Sychema, część pola, które należało do Sychemu, miasta przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, na którym rozbił swój namiot (Rdz 10,6; 15-17) `Tam też postawił ołtarz i nazwał go: Bóg jest Bogiem Izraela` Czyli tam też na części pola, które należało do Sychemu, miasta przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, postawił ołtarz, by tam też w wyznaczonym miejscu umieścić system ofiarniczy, i nazwał postawiony ołtarz: Bóg Wszechmogący jest Bogiem Izraela, bo swoją wolę Bóg Wszechmogący wypełniał w Izraelu (Rdz 33,14-20)

  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×