Przejdź do komentarzyKucharki w sprawiedliwości
Tekst 39 z 94 ze zbioru: Satyriady
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2019-12-21
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1102

Ka-Ka-O

zapomniało,

iż z cud-cokołów

na bruk się spadało.


(moja nowa forma zapisu: `Schodzianki` - każdy wers w strofie o jedną zgłoskę więcej)


  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Hardy, mam nadzieję, że spadną szybciej, niż może im się wydawać.
avatar
Jeśli nikt przed tobą na to nie wpadł gratuluję pomysłu. To się może przyjąć!
avatar
Janko, pozostaję też przy tej nadziei.
avatar
Optymisto, nigdzie tego nie widziałem. Mój pomysł, moja nazwa :)
Uzupełnię formę konstrukcji - może być więcej strof i wtedy każda kolejna konstruowana jest od nowa, podobnie.
avatar
Bardzo ciekawa forma Hardy:) Z podobaniem i pozdrowieniem :)
avatar
Coś jakby piramida. Nigdzie tego nie spotkałem, a wygląda na to że ma to sens. Architektura słowa.
Nie oceniam, bo jak tu ocenić poprawność językową? Ale dałbym ocenę - znakomite, za nowatorstwo.
avatar
Też mnie się podoba ta forma, Atram. Dziękuję i pozdrawiam :)
avatar
Arcydzieło, nie jako piramida (nie jest obustronna), tylko schody, z jednej strony po stopniu w dół. Dlatego nazwałem tę nową formę "schodzianki".
Pozdrawiam.
avatar
Jak to pokazuje poglądowo przykład wielu koronowanych głów (patrz historia powszechna), po tych schodach nie tylko wchodzi się na sam tron,

ale też z nich spada na złamanie karku
avatar
Tytułowe kucharki w sprawiedliwości stawały się pierwszymi damami, a pierwsze damy - "kucharkami" (patrz np. przykład losów pięciu kolejnych żon Henryka VIII Sinobrodego)
© 2010-2016 by Creative Media
×