Przejdź do komentarzyDrach nach Osten po polsku
Tekst 162 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-04-30
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1701

Ciekawe, czy antysemityzm nie jest przypadkiem w interesie Rosji? W Rosji nigdy nie było, ani nie ma antysemityzmu – wszyscy wiedzą, prawda? Ale poza granicami, fajnie by było, żeby narastał. Chociażby z tego powodu, że ludzie wiedzą, że Ameryką rządzą Żydzi. Z jednej strony jest sentyment, ale z drugiej racjonalizm. Dlatego popularność Ameryki będzie spadać. Druga sprawa to uchodźcy. Fajnie by było, żeby zalali Europę, bo wtedy zrobi się bajzel. Do Rosji, to można uciekać, ale na Syberię, albo w Tajgu. Wiadomo. A jak się zrobi bajzel w Europie, no to wtedy Rosja pomoże rozwiązać problemy. Przynajmniej te przygraniczne. Zresztą z uchodźcami jest tak, że w zasadzie to wszystko jedno, czy zalewają, czy nie. Ważne, że jest ustawiony strach na wróble. Dzięki niemu można rozgrywać Europę. Tak, słowo „uchodźcy” jest strachem na wróble przede wszystkim. Ono niesie wtórne problemy, ale samo w sobie jest doskonałym narzędziem politycznym. Dlatego Rosja pomaga, żeby był stały dopływ uchodźców. Niewielki, ale żeby był. Jak to robi, nie będę pisał, bo jeszcze dostanę herbatkę z polonem zamiast z polonezem w restauracji. Ale jeśli ktoś patrzy dalej, niż granice kraju, to widzi pewne rzeczy.


I tu jest oś sporu, ponieważ Ameryka to Rzym. Dyktuje warunki. Kiedy chce, to bombarduje, kiedy chce to wchodzi i okupuje. Ameryka to brutal, a Rosja to pokojowe, łagodne państwo, u której sąsiadów są wieczne problemy i Rosja musi im pomagać. Poza tym, to chyba Rosja, nie może sobie pozwolić, żeby pod ręką wyrastała jej jakaś potęga gospodarcza, bo obywatele rosyjscy też mają oczy, patrzą i wyciągają pochopne wnioski? Oni wszyscy kochają Rosję, owszem, ale władza musi się starać i tutaj występują podteksty zarówno historyczne, jak i wynikające z rosyjskiej duszy, czy charakteru. Warto dodać, że część polskich obywateli ma podobne do rosyjskich dusze. W końcu jesteśmy sąsiadami. Ale, część ma dusze cywilizacji zachodniej, a to jest świetna oś podziału z punktu widzenia Rosji. Wiadomo jednak, że Polakom nie można mówić pewnych rzeczy wprost, a nawet trzeba ich czasem okłamać. Inaczej oni się nie dadzą osiodłać. Najlepiej by było, żeby sami założyli sobie siodło i chomąto, bo to niezwykle krnąbrna nacja. Zawsze coś im nie pasuje. Nawet jak się z nich wyciśnie sok, to ten naród się w niepojęty sposób odradza. Nawet jak się im wytłucze oficerów, to oni dalej wojują. Polska swołocz. I gardzą mocarstwem. To niepojęte, że Polacy nie trzęsą portkami przed atomem. Z drugiej strony, oni są wierzący. Wciąż wierzą. Wierzyli przed wojną. Cudu nie było, a oni dalej wierzą. W żydowską Amerykę się zapatrzyli. Zapomnieli, że Żydzi są pamiętliwi? To im trzeba przypomnieć. Niech zobaczą wreszcie jak Ameryka wygląda, niech poznają amerykański kongres! No, i co, Polaczki? Podoba wam się Ameryka? Chodźcie do mateczki, tu wasze miejsce od wieków, a nie za oceanem. Tam wyzysk, cierpnie, ludzie strzelają do siebie, nienawidzą się. Zamachy, terror i Żydzi. A u mateczki bezpieczeństwo, prawo i sprawiedliwość. A w Europie zdrada.

  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ciekawy i bardzo zgrabnie skonstruowany felieton. Musisz zwrócić uwagę na składnię. W jednym zdaniu dwukrotnie użyłeś zwrotu "że". W innym zaś miejscu bardzo blisko siebie powtórzyłeś fragment "fajnie by było". Nie rozumiem, dlaczego "Tajga" piszesz wielką literą. Brakuje przecinków przed: to wychodzi, jak Ameryka; zbędne przecinki przed: fajnie, to można, albo, niż granice, to chyba, nie może,czy charakterem, część ma, oni są.
avatar
Staropolskie Drang nach Osten to nasze dzisiaj Drang nach Westen; jeszcze dwa-trzy podobne dziesięciolecia i ta wyzwolona Polska zamieni się w wydmuszkę.

A przecież Europa Zachodnia i ta Północna Ameryka oferują u siebie w tak pięknym papierku to samo, co mamy tutaj bez żadnej owijki: mit wolności.
avatar
No tak, przecież Stalin stworzył dla Żydów osobne państwo - Birobidżan, tak ich oficjalnie lubił.Tyle, że potem radzieccy partyzanci z upodobaniem zabijali ukrywających się Żydów, a po wojnie był "spisek" i też trzeba było ich tępić.
A Rosja tak, lubi nas rozgrywać przeciwko sobie, skłócać, antagonizować.
Legionie, nie wiem czy pamiętasz Euro 2012 i historię z rosyjskimi kibicami? Gdy w Rosji podniósł się szum, o rosyjskich kibicach odsiadujących wyroki za zadymy w Warszawie w"polskich katowniach". I łagodną, ale stanowczą odpowiedź polskiego MSZ ( ja pamiętam, że to było MSZ PO: mogą wystąpić z wnioskiem o odsiedzenie reszty wyroku u siebie w kraju. Żaden tego nie zrobił. Telewizja pokazała rosyjską celę i, dla porównania polską.
Przed nami mundial w Rosji. Nie chcę być złym prorokiem, ale polscy kibice tam powinni być mega ostrożni, super grzeczni i raczej trzeźwi, bo w razie zatrzymania... Ja mam w myślach najstraszniejsze scenariusze. Aż do zakatowania bezkarnego. Tego możemy się spodziewać. Czy polskie MSZ się do tego przygotowuje?
avatar
Co wprost kuriozalne, popowstaniowi Staś Wokulski wraz z popowstaniowym jeszcze bardziej Ignacym Rzeckim kokosowe swoje interesa robili właśnie w tej krwiożerczej matuszce-Rosji.

Polacy od Sasa do Lasa kiwani przez Historię od stuleci DO DZISIAJ całkiem już nie wiedzą, do kogo się przytulić :(

Ot, los duchem wielkiego, liczebnie małego narodu między sierpem i młotem a kowadłem
© 2010-2016 by Creative Media
×