Przejdź do komentarzyGdy głupota ma skrzydła
Tekst 9 z 41 ze zbioru: O małym człowieczku
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-05-22
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1621

Strasznie głupia była i strasznie kochana.

Moczyła poduszkę, całowała zdjęcia.

Skaleczona ciężko, z sercem w nowych ranach

starych bliznach – nie miałem pojęcia

że cierpi.

Upadała.

Zmuszałem do wstania.


W milczeniu sennych ścian, kołowrocie myśli,

szła za mną jak pies na złotym łańcuchu.

Czerpałem jej siłę dla własnych korzyści

i wciskałem rozpacz przyczajonych duchów.


Te strachy co strawić już nie dałem rady

oddałem w pocałunkach na leśnych polanach.

Panie, rozumiała jak straszne mam wady.

I była.

Strasznie głupia i strasznie kochana.


  Spis treści zbioru
Komentarze (17)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Z zachwytem.
Tak pięknie piszesz o wykorzystywaniu. Opowiastka o kobiecie ze skruchą? Pewna nie jestem, ale bez chwalenia się. Miło.
Trochę przeszkadza mi brak przecinków n.p. przed "że cierpi", przed co "te strachy do" i po "nie dałem rady". Generalnie stosujesz w wierszu interpunkcję, więc potykam się tam, gdzie jej brakuje.
avatar
Wiersz, nad którym warto się zatrzymać.
avatar
Pieknie, Puszczyku. Ot tak po prostu.
avatar
bardzo mi się podoba
avatar
Bardzo dobry wiersz, niewiele tak dobrej klasyki na Publixo. Ten kto mniej kocha, ma zawsze przewagę, którą niejedno kroć wykorzystuje.

Jak to dobrze, że nie znam się na interpunkcji. Czytanie rozumem to namiastka czytania, uciekają uczucia.
avatar
Interpunkcja to logika. Pomaga w rozumieniu i nie jest sztuką dla sztuki. W uczeniu się obcego języka przy zdaniach złożonych to nieoceniona pomoc.
Jeśli odbieram poezję tylko uczuciem i brakuje zrozumienia, to nie ma pełnego przeżycia.
Takie jest moje zdanie. Bez urazy. :)
avatar
Człowiek zapieprza na drugiej zmianie, a tu schadzki pod wierszem robią :)
Bywa i taż w życiu, jak w tym wierszu.
I nie wiem, czy bardziej boli, kiedy krzywdzisz kogoś nieświadomie, czy ze świadomością. (:
avatar
Bardzo :)

... a dalej, jak w kom. Lilly
avatar
No przecież pamiętasz, co powiedział doktor Strosmaier :)
avatar
Wiersz z kategorii tych, nad którymi trzeba się zastanowić, przetrawić je. Ja przetrawiałem go dodatkowo po wypowiedzi lilly dotyczącej interpunkcji, a przyznam się, że przy tej konstrukcji wiersza nie jest to łatwe. Dodatkową trudność stanowiło to, że lilly jednym razem wskazuje brak przecinków "przed", a innym "po". Moim zdaniem brakuje przecinków przed: starych bliznach, że cierpi, co strawić, oddałem w pocałunku, jak straszne mam. A że tyle nacierpiałem się przy poszukiwaniu tych braków, minimalnie obniżam ocenę za poprawność językową.
avatar
Wiesz, jak jest u mnie z interpunkcją.
Czasem dostrzegam konieczność jej zastosowania, ale technikalia mi umykają.
Robię je tam, gdzie chcę czytelnika zmusić do przystanku, bądź odczytania frazy w sposób pożądany, ale zasady...
avatar
strsznie realne
avatar
A jest coś bardziej realnego od życia?
avatar
nie ma nic bardziej realnego od życia, no chyba, że wiersz o głupocie, która czasem dotyka każdego
avatar
Wiersz o kochaniu,każdy jest pragnący,nawet kiedy niczego nie pije,poza wodą.
avatar
Wiersze o małym człowieczku (patrz nagłówek poetyckiego zbioru) - to przecież także wiersz o "małej" kobiecie, tak strasznie głupiej i tak strasznie kochanej (patrz ostatnie wersy), że aż strach. Mieć taką za żonę - marzenie każdego, kto pragnie, by jego - z nią zrodzone - dzieci też w efekcie jo-jo były... strasznie głupie i kochane (??)

Bo "jaka matka - taka natka"?
avatar
Gdy głupota ma skrzydła (tytuł wiersza, nawiązującego do czeskiego porzekadła), nie tylko ręce opadają
© 2010-2016 by Creative Media
×