Przejdź do komentarzyUpodobania i dążenia.
Tekst 5 z 28 ze zbioru: Opowiadania historyczno - obyczajowe
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-07-01
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1383

Opowiadanie zainspirowane jest Księgą Kaznodziei Salomona, wersetami które się kilka razy powtarzają (Kazn. 1,2; 12,8 etc..) `Marność nad marnościami, mówi Kaznodzieja, marność nad marnościami, wszystko marność` Powiedział Salomon król Izraela, który otrzymał od Boga Wszechmogącego mądrość - wiedzę, bogactwo, sławę i ustanowił go królem Izraela, z którego uczynił potęgę militarną (2Krn. 1,11-12) Miał również król Salomon 700 żon i 300 nałożnic (1Król. 11,3) To wszystko miał król Salomon, jakich nie miał żaden z królów, którzy byli przed królem Salomonem, i mieć nie będą. I wszystko to, co miał doprowadziło króla Salomona do konkluzji, gdy był bliski śmierci, że on przemija, a wraz z nim przemija to wszystko, co miał. Bo to wszystko, co miał, to marność nad marnościami, powiedział król Salomon, marność nad marnościami, wszystko marność, bo przemija razem z nami. I w tej marności nad marnościami, wszystko marnością, bo przemija, ludzie mają szczególne upodobanie i dążą do osiągnięcia tego wszystkiego, co przemija razem z nimi, które powodują dramaty, cierpienia i śmierć. Analogicznie do każdego z nas, aby nie mieć upodobań w marnościach nad marnościami i nie dążyć do tego wszystkiego, co przemija razem z nami. Ale mieć upodobanie w ponadczasowej, uniwersalnej i doskonałej Ewangelii Jezusa Zbawiciela i dążyć do życia według Ewangelii, która prowadzi do życia wiecznego. I do tych wszystkich swoich szczególnych upodobań i dążeń, postanowili przyzwać samego diabła, zbuntowaną duchową postać. Odpowiedzialną za dramaty i śmierć oddzielenia człowieka od systemu duchowo - informacyjnej całości (Rdz 3 ) Przebywa on w wymiarze duchowym, w którym holograficznie kodowane są wszelkie wydarzenia, myśli, słów i uczynków ludzi i gdy myśli, słowa i uczynki ludzi gorsze są od jego, wtedy bierze ich sobie za swoje medium. Bo rzekł: Jezusa znam i wiem, kim jest Paweł...(Dz. 19,15) W channelingu filozofuje, kpi z ludzi, nazywa ich głupcami, a nawet nie ukrywa tego, że nienawidzi głupich ludzi. W N.D.E myślokształtami tworzy postacie  ludzi zmarłych, którzy są w tunelu swoich uczynków, naukowo udowodniony. Ludzie do swoich upodobań i dążeń, z braku świadomości przyzywają samego diabła, by im, jak w Edenie rzekł: Na pewno nie umrzecie (Rdz 3,4)

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
NIE DA SIĘ nie przywiązać do 700 jak sen rozkosznych żon, do swych pięknych pałaców, do majętności, do przypałacowych francuskich parków, drogocennych mebli, rzeczy - i do własnego skarbca.

Czym /jeśli nie przywiązaniem psa na łańcuchu do swej budy/ jest posiadanie czegoś - i własność?

Historia NIE ZNA takiego przypadku, żeby człowiek odwrócił się od tego, do czego się przywiązał
avatar
Brak przywiązania cechuje ludzi autystycznych. Nie są oni w stanie stworzyć żadnej wspólnoty, żadnej rodziny, żadnego społeczeństwa ni narodu. Oczekiwanie, że ludzie będą się ze sobą - czymś, co jest "moje"?! - dzielić - i być przy tym hepi?? - jest z kapelusza wzięte.

To mojość /moi ludzie, nasi ludzie, naszość/ zlepia nas w ludzkie stado
avatar
"Marność nad marnościami" jest zlepkiem pojęciowym, który pojedyńczemu baranowi i zbłąkanej owcy ma służyć za argument, że N I C /nawet trawa!/ do nich nie należy,


bo wszystko zawsze należy
wyłącznie do p a s - t e - r z a

"Biblia" uczy. Czytajmy ją ze zrozumieniem
avatar
Wychowanie jest kształtowaniem postaw

w tym kształtowaniem dążeń i upodobań


(patrz nagłówek i cała reszta)

To proces - i działanie - świadome i celowe

i komuś/czemuś ma służyć. Jak wychowywać kolejne pokolenia ludzi, by ochoczo oddawali komuś to, co jest ICH własnością

?!

- Marność nad marnościami! - rzekł był w Jerozolimie 3 tysiące lat temu syn króla Dawida, Salomon,

ten, co nigdy niczego s a m nie zrobił, palcem o palec nawet nie stuknął. Noszono go w lektyce, sadzano na tron, chóry mu śpiewały, tancerki rozweselały, orkiestra grzmiała, żołnierze go pilnowali, a pracowita służba odziewała, myła, goliła, czesała, strzygła, leczyła, poiła, karmiła
avatar
JAK SIĘ PRZYWIĄZAĆ DO 700 ŻON?

DO KOGOŚ CZY DO CZEGOŚ,

DO KOGOKOLWIEK I CZEGOKOLWIEK

KIEDY JESTEŚ WSZĘDZIE /I NIGDZIE ZARAZEM/ W TYCH WSZYSTKICH 300 SWOICH PAŁACACH,

JESTEŚ WSZECHWŁADNYM KRÓLEM


I KAŻDEGO DNIA BOISZ SIĘ DETRONIZACJI


I WŁASNEGO CIENIA

??
© 2010-2016 by Creative Media
×