Przejdź do komentarzyEgo i superego.
Tekst 4 z 28 ze zbioru: Opowiadania historyczno - obyczajowe
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2018-06-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1456

Źródłem dramatu ludzkości jest ich ego - ja, czyli brak świadomości, że dążenie do zaspokajania tylko swoich potrzeb bytowych, nie jest zbieżne ze współczesną psychologią, według której człowieka, który nie ma empatii, pasji i poczucia humoru, trudno nazwać człowiekiem, czyli psychologia zbieżna z Ewangelią Jezusa Zbawiciela o powszechnym Prawie Miłości i Bibliią, że dążyć mamy do zaspokajania potrzeb bytowych najbardziej potrzebujących, czyli sieroty i wdowy (Pwt 24,17-21) Z którymi stanowimy jedną całość stworzonego systemu dla superego, czyli świadomości do zaspokajania potrzeb najbardziej potrzebującym. Wtedy będą zaspokojone, nie tylko nasze potrzeby, ale będziemy też strzeżeni, leczeni oraz zbawieni, bo tylko wtedy będziemy stanowić duchowo - empiryczną jedność z Bogiem Wszechmogącym twórcą jednej całości systemu. Niezwykle trudna byłaby zmiana świadomości, bez wzorca superego do zaspokajania potrzeb najbardziej potrzebującym, którym jest Jezus Zbawiciel wzór człowieka superego dla czterech typów osobowości Junga i ewangelicznych typów osobowości o różnej percepcji tych samych wydarzeń, oraz Biblii - instrukcji życia w systemie duchowo - informacyjnym dla superego.  

superego,ego,

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo potrzebna i wartościowa treść dla odbiorcy-trwa nieustanna walka z własnym ego..."człowiek dopiero zaczyna być szczęśliwy,kiedy zapomina o sobie,a wychodzi naprzeciw drugiemu człowiekowi,zwłaszcza potrzebującemu,,(cenny to ukazałaś przekaz,który skłania do myślenia nad sensem życia)-oby nie przegrała "miłość"
avatar
Bezbłędne/znakomite, albo odwrotnie i od końca, bo wygląda na to, że jest to bez znaczenia.
Całość wywodu Autora to trzy nielogiczne zdania z błędami ortograficznymi.
avatar
@leo. w czym upatrujesz brak logiki ? Ograniczony do pisowni.
avatar
Źródłem dramatu ludzkości jest ich, powinno być "jej", ego - ja, czyli brak świadomości, że dążenie do zaspakajania (…) potrzeb (…) nie jest zbieżne ze współczesną psychologią, według której człowieka, który (…) trudno nazwać człowiekiem, czyli psychologia zbieżna z Ewangelią (…) i Biblią, że dążyć mamy do zaspokajania potrzeb życiowych (…), czyli sieroty i wdowy itd.
Naprawdę, staram się czytać ze zrozumieniem.
Z tekstu wynika, że ego powoduje brak świadomości, że coś nie jest zbieżne z nauką, według której człowieka trudno nazwać człowiekiem, co jest zgodne z Ewangelią i Biblią, i dalej jeszcze parę pięter.
Przeczytaj głośno, to co napisałeś. To tyle ode mnie.
avatar
W sprawach merytorycznych w pełni zgadzam się z wywodem leo. Trzy bezsensowne zdania i moc absurdów. Składnia koszmarna, jak choćby: "której człowieka, który". Kto przeczyta i zrozumie beznadziejnie zbudowane zdanie liczące osiem wersów i pełne bzdur z błędami interpunkcyjnymi. Pomijam problematykę światopoglądową, to wyłącznie sprawa autora i nic mi do tego. Wprost powalające są "ewangeliczne typy osobowości". A dlaczego "Prawo Miłości" pisane jest wielkimi literami? Zbędne przecinki przed: nie jest, nie tylko, bez wzorca; brakuje przecinków przed: Z którymi (dlaczego wielkie Z w środku zdania?), twórcą, wzór.
Dlaczego napisano "duchowo - empiryczny" i "duchowo - informacyjny"? W obydwóch przypadkach powinny być łączniki, a nie myślniki.
W mojej ocenie obydwie noty mogą być jedynie zerowe i proszę nie łączyć tych ocen z deklarowaną wiarą i poglądami. To nie ma nic do rzeczy, oceny mają charakter merytoryczny.
avatar
Wartościowy przekaz - Słowo Boże - nie jest w stanie przebić się przez nieporadność użytego w tekście języka
avatar
@janko. Zwróć uwagę na przesłanie, nie bądź ograniczony do umownej pisowni.
avatar
Nie mówmy o ograniczeniu, gdyż wektory mają kierunek i zwrot. No i oczywiście odpowiednią energię.
© 2010-2016 by Creative Media
×