Przejdź do komentarzyZiomale?
Tekst 15 z 32 ze zbioru: Duperelkowate
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2018-09-30
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1421

ZIOMALE?

Trafiło się nam.  IV Międzynarodówka organizowała letnie obozy, a w trakcie różnych towarzyskich asocjacji i melanży poznaliśmy kieleckich trockistów. Nie daliśmy się zainfekować ich ideologią, ale oni, by ich reprezentacja wyglądała bardziej okazale, zaprosili nas na taki kamp. Koszty niewielkie, bo w początku lat ’90 byliśmy tą biedniejszą częścią Europy i organizatorzy brali to pod uwagę. Dla nas taki relatywnie tani wyjazd do Włoch był atrakcyjny.

Indoktrynacja indoktrynacją, ale poza tym środowisko trockistów gromadziło różnych frików, z którymi w wielu kwestiach było nam po drodze.  No i mieliśmy tych samych wrogów.

Kieleccy trockiści wynajęli autokar – w kieleckiej firmie.  Po drodze zgarnęliśmy ekipę z Katowic i kogoś jeszcze.  Podróż tam i z powrotem to generalnie miłe doświadczenie. No i spotkanie ludzi z całego świata, w podobnym wieku.  A po drodze Wenecja i wino proste ( ichniejsze, czyli w kartonie) pite w bramie, Florencja i wino z kartonu na plaży …


Najciekawszym jednak wspomnieniem z tej wyprawy jest dla mnie spotkanie krajan na parkingu w Austrii. Siuramy i palimy, a tu podjeżdża autokar na kieleckich blachach i wysiadają z niego ludzie nieco od nas starsi, ale wyraźnie ucieszeni spotkaniem na obczyźnie.  Ta radość w ich oczach!

Cześć, skąd wracacie?

Z  Włoch.

Byliście u papieża?

Nie, my wracamy z obozu komunistycznego.

Usłyszawszy to twarze im się pomarszczyły i poczęli się cofać w stronę swojego autokaru. Niby ziomali spotkali, ale jednak nie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ja się cofałem w stronę swojego autokaru.
Za panią z TVN.
Nie ma co komencić.
avatar
a mię się podoba. rozśmieszyło mię he he
avatar
Wyprawa fajna i tania, ale do Portugalii rok potem się nie wybrałem, bo towarzystwo jednak męczące.
avatar
Nie spotkali
Tam ziomali,
Bo się roz/Minelli
Z tym od Szeli -
Z tymi, co Stalin ;(
avatar
Podróże kształcą. Te za pieniądz cudzy zwłaszcza
© 2010-2016 by Creative Media
×