Przejdź do komentarzyKsięga Rodzaju 12,1-5
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-12-21
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1576

`I rzekł Pan do Abrama:` Czyli słowo, dźwięk, wibracja - nośnik informacji Wszechmogącego do Abrama `Wyjdź z ziemi swojej i od rodziny swojej, i z domu ojca swego do ziemi, którą ci wskażę` Czyli apel do każdego z nas, o wyjście z ziemi swojej i od rodziny swojej, i z domu ojca swego, którzy mają swoją naukę i swoją religie, która nie jest według wskazań Wszechmogącego` A uczynię z ciebie naród wielki` Czyli a uczynię z twojego rodu plemiona, które mają jeden język, jeden kraj i są wielkim narodem `i będę ci błogosławił,` Czyli i będę w tobie wypełniał wolę moją `i uczynię sławnym imię twoje,` Czyli że powszechnie będzie znane imię twoje` tak że staniesz się błogosławięństwem` Czyli tak że staniesz się tym, w którym wypełniać będę wolę moją `I będę błogosławił błogosławiącym tobie,` Czyli i będę wolę moją wypełniał przez tych, którzy z tobą wypełniać będą wolę moją` a przeklinających cię przeklinać będę;` Czyli a przeklęci będą ci, którzy woli mojej nie będą wypełniać z tobą ` i będą w tobie błogosławione wszystkie plemiona ziemi` Czyli i będę w tobie wypełniać wolę moją dla wszystkich plemion ziemi `Abram wybrał się w drogę, jak mu rozkazał Pan, i poszedł z nim Lot` Czyli Abram wybrał się z Haranu w drogę do Kanaanu, jak rzekł do niego Wszechmogący, i poszedł z nim bratanek Lot, syn Harana`Abram miał 75 lat, gdy wyszedł z Haranu` Czyli aby udać się do Kanaanu` Wziął też Abram żonę swoją Saraj i Lota, bratanka swego,` Czyli syna Harana,` i cały ich dobytek, którego się dorobili` Czyli w Haranie, `i służbę, którą nabyli w Haranie`. I z Haranu orszakiem wyruszyli z tym czego dorobili się w Haranie, aby się udać do ziemi kanaanejskiej, zamieszkałej przez potomków Chama. I wyruszyli z Haranu i przybyli do Kanaanu, jak rzekł Wszechmogący do Abrama. Tak uczynił Abram. ( Rdz.12, 1-5)

  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×