Przejdź do komentarzyJe suis Juif
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2019-01-29
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1490

Je suis Juif



Tytuł nawiązuje do aktów solidarności z Charlie Hebdo. Jestem Żydem. Jestem Żydem, bo tak określają mnie adwersarze. Nie jestem obrzezany, nie znam jidysz, ale biegle władam tabliczką mnożenia oraz jestem liberałem, a to wystarczy, aby w Polsce być Żydem. W Polsce, gdzie ubogiego, żydowskiego rybaka nazywają królem wszechświata i jemu stawiają pomniki. W Polsce, gdzie nomen omen Rybak, pod bramą Auschwitz woła: „Czas uwolnić Polskę od żydostwa”.

W Polsce, gdzie stojący ponad podziałami Budyń, umiera ugodzony nożem w serce, w momencie podniesienia (serduszko do nieba).



Pamięci Juliusa Streichera:


Cyklon P


Element nierasowy,

niezdolny do fanatyzmu

nieodzownego w drodze ku

narodowemu odrodzeniu.


Jego rodzina współodpowiedzialna

zbrodni nieprzystawania do

czystej rasowo tkanki narodowej

ze względu na pokrewieństwo.


Cyklon polski,

święcony kropidłem

nieodzownym w drodze ku

narodowemu spełnieniu.







  Spis treści zbioru
Komentarze (39)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
A czego można się spodziewać.
Kiedy nasz wódz, w dzisiejszej gazecie mówi tak,
o szefie Żydowskiego Instytutu Historycznego
Pawle Śpiewaku.
- To taki bardzo ostry żydowski profesor.
Niby nic, ale pogardliwie.

W Niemczech w latach 30-tych, też chłopcy w krótkich
spodenkach wybijali szyby sklepikarzom żydowskim.
- Niech się chłopcy pobawią, mówiono.
avatar
Sprawdźmy koniecznie w naszym własnym Kowalskiego/Malinowskiej drzewie genealogicznym, z kim tak naprawdę poczęła nasza Prapraprababka naszego Prapradziadka.

W Wielkiej Rzeczpospolitej nasz Wielki Naród był wieloetniczny, co oznacza, że...

krew pięknych
Słowian Słowianek
od zawsze na wieki amen
to nie woda
avatar
A ty sir-theodor-von-kneodel uległeś zbiorowej histerii
TYP i TYP-info.
Propaganda potrafi manipulować ogromnymi masami ludzkimi.
w 1945r. Wierni wodzowi strzelali sobie w łeb. A dzieci jeszcze gotowi byli za niego walczyć.

Nagrywano filmy z obozów zagłady, że tam trwa życie kulturalne i sportowe, sielanka. Faszerowano takimi
obrazami mieszkańców jedynie słusznego państwa itd.
avatar
Karp po żydowsku, czy to już antysemityzm, czy po prostu-jestem głodny.
avatar
Mikeszu, jak możesz?! Dzisiaj trendy, cool i koszerny jest Polak zjadany w kaszy. A przepis na to danie na pewno ma nasz Legion.
avatar
Dziękuję za komentarze.
Nie zgłaszałem do usunięcia komentarza von Knoedla. Nigdy nie zgłaszałem. Podkreślam po raz kolejny.
avatar
Legionie, to na pewno nie ty. Sukuby?
avatar
Pewnego dnia na bawarskim Flomark-u wpadł mi w ręce niemiecki modlitewnik. Nic szczególnego, gdyby nie fakt, że znalazłem w nim długą, piękną, poruszającą modlitwę za naród żydowski.

Zaglądam do niej dość często — czy to już antypolskość, piąta kolumna, nikczemność zdradzieckiej mordy?

Żyd to dla przeciętnego polaka swoiste odbicie, narodowych wad i pracy od postaw.


Legionie,
mocno i przekonywająco.

Serdeczności
avatar
Mam dziwne wrażenie, że kasowane są komentarze tylko z jednej strony, Theodora i mój. Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu?
avatar
Dziękuję, Martinie.

Specjalnie przywołałem postać Juliusa Streichera, wydawcy „Der Stürmer”, który był jednym z tych, którzy przygotowali grunt pod narodziny faszyzmu w Niemczech. Iloraz inteligencji 106.

Dziś w Polsce, gauleiter Streicher ma licznych naśladowców, a niektóre z happeningów biją na głowę te, które Streicher organizował w początkach lat 30-tych ubiegłego wieku.
avatar
Kara za znajomość faszyzmu? Legion propaguje faszyzm? Jeśli jakikolwiek sąd mnie skaże za te rzeczy, wówczas będzie nazwany Sanhedrynem i upomni się o mnie Antifa.
avatar
"ukarze"

beknę za znieważanie rządu? buuhahahahahah

A co, kurwa, tu już Korea Północna? Co? buuuhahahahah
avatar
Ciekawy tekst i ciekawa dyskusja. Nie, do Korei Północnej daleko. Dynastii nie będzie, rodzina kabluje i żyje, a Mazurek Terleckiego jeszcze nie zastąpił hymnu.
avatar
DOŚĆ TEJ HUCPY, WY "WSZYSCY TU" WALCZĄCY Z "MOWĄ NIENAWIŚCI!

Marianie, jeżeli moja Ojczyzna jest faszystowska, to ty jesteś Dzierżyńsko-Stalinem.

Obrażacie pamięć moich Rodziców, szczególnie Mamy, skromnej kopistki aryjskich metryk ze zgrupowania "Żegota".

I dziwię się Adminowi, iż po kilku zgłoszeniach w rzeczonej sprawie nadal pozwala, aby się dyndało na niniejszym portalu Legionowe "Scheisse":] :] :]
avatar
A ja się zastanawiam o co walczyli i za co ginęli na ubeckich katowniach moi pradziadowie i dziadowie. Zastawiam się o co walczył mój ojciec, przewodniczący NSZZ Solidarność w kilkuset osobowym zakładzie na Mazowszu. Wiem, że dziś przewracają się w grobach. A wiem dlatego, że w mojej rodzinie nie ma wyborców PiSu. I nie było.

I co zrobimy z tym gównem? Po co pierdolić o pojednaniu? To będzie, kiedy Polacy się w proch obrócą.
avatar
Legion, quasi sowiecki propagandzisto! Najpierw naucz się, niedobry człowieku, historii oraz chronologii!

"Pradziadowie", "dziadowie"? UBeckie katownie żywiły się krwią ofiar w czasach stalinowskiego terroru, a te trwały?...

Wikipedia w razie czego wszystko roztłumaczy. Także i to, kiedy wykitował Stalin oraz w którym roku przyszła odwilż.

Historyja ci się pokitłasiła, ponieważ Rzeczpospolita Polska, to nie bolszewicka Rosja.

Dlatego zdecyduj: pra- czy - przy twoich leciech - "dziadowie"? Mnie wody z mózgu nie zrobisz, a na temat twojego przyjacielskiego koleżeństwa się nie wypowiadam. Ciż dla mnie nie istnieją!m Łącznie z Marianem, dla którego - po jego ostatnim wpisie - straciłam nie tylko sympatię, ale przede wszystkim szacunek.
avatar
Legionie, nie ma sensu rozwijać tego wątku, gdyż niektórzy chyba, co widać, nie są w stanie tego zrozumieć.
avatar
Macierewicz sprzedał Rydzyka, oświadczając, że za Misiewicza ręczył ojciec dyrektor. Kaczyńskiego nagrał jego pociot. Będzie jeszcze ciekawiej.
avatar
Mam tę niewygodną dla wielu osób cechę, że umiem liczyć, analizować i wyciągać wnioski. Wystąpię w obronie Legiona, posiłkując się wymienionymi umiejętnościami. Nie wiem, ile lat ma Legion, ale załóżmy, że 35. Więc gdyby żył jego pradziadek, to z powodzeniem mógłby mieć obecnie 100 - 105 lat, zaś dziadek odpowiednio 8o - 85 lat. Więc gdyby pradziadek urodził się przykładowo w 1905 roku, to w okresie stalinizmu w Polsce (1945-1952) miałby 4o - 47 lat, a dziadek odpowiednio urodził się w 1925 roku, to w okresie stalinizmu miałby 20 - 27 lat. Nie widzę wiec w tym żadnych absurdów logicznych i chronologicznych, które dziwnym sposobem znalazła jedna z użytkowniczek. Przecież nikt nikomu liczyć i myśleć nie zabrania.
avatar
Nikt nikomu myśleć nie zabrania? Alez oczywiście,. Natomiast swobodnie komentować Legiona, to juz zabronione, nie po raz pierwszy. Legion nic nigdy nie zgłasza, a zawsze u niego giną komentarze.
Ale antypolskie jego teksty i komentarze, to już owszem, dozwolone.
Kiedy ja opublikowałam tekst patriotyczny, został usunięty. Kiedy Legion urabia teorię Polaka-faszysty, to jest gites.
Legion, ja nie wiem co ty chcesz zrobić z listą Sprawiedliwych wśród Narodów Świata - może paznokciami polskie nazwiska wydrapiesz, bo niewygodne dla Twojej teorii.
avatar
Arytmetyka się zgadza... Zgadza, tam gdzie społeczeństwa nie eksterminowała wojna! Przypominam: 6 milionów ofiar a tu cudem ocalali z pradziadami dziady niejakiego Legiona.

Jeżeli więc d o p i e r o mordowano ich w katowniach UB, to za co? Pewnie za nielegalne posiadanie dolarów oraz innych zakazanych dóbr? Bo za udział w walce narodowo-wyzwoleńczej, to na pewno nie!!!

Tutaj szkalowanie większości (niepiszącej) przez piszącą na PubliXo swoje propagandowe gnioto-knoty mniejszość jest na porządku dziennym. Ale, co tam: damy radę!!!
avatar
"Zły to ptak co własne gniazdo kala"

Daleko nam do świętości, jak wszystkim narodom. Ale nie rozumiem , tego "fenomenu", wyimaginowanego masochizmu.
Chociaż, skoro Jerzy Owsiak poczuł się jak w Auschwitz. (tak wiele wspomnień, osób które przeżyły to piekło, a łączy je, jeden wątek; podczas codziennego apelu, wraz z zaprzyjaźnionymi esesmanami wszyscy krzyczeli zgodnie-miłość muzyka rokendrol !) To, że ludzie będący na świeczniku, zwariowali (obie opcje) to oczywiste, jednak nie obliguje mnie to, do bycia...
avatar
Jeden dziadek urodził się w 1921 - AK Wołyń. Jego zabrało UB. Drugi dziadek 1916 - uczestnik walk pod Modlinem. Wzięty do niewoli. A, kurwa, po co ja się tłumaczę?

Lotta wie, czy zgłaszałem do usunięcia, czy nie. Pamiętam, że na początku mojego pobytu tutaj zgłosiłem tekst do usunięcia - mój własny. Jeden raz.

Kalanie gniazda?

Przecież ja jestem kosmopolitą, przeciwnikiem idei narodowych. Ludzie, opamiętajcie się! Zastanówcie się z kim wchodzicie w polemikę. Legion jest jak Jezus Chrystus - ponad narodowy. Nie dzielę ludzi na Polaków, Żydów, Niemców, Kenijczyków, itd... Narodowość i płeć jest dla mnie bez znaczenia. Zrozumiecie to, kiedy zostanę powieszony, wrzucony do dołu z wapnem, do pieca, kiedy przerobią mnie na nawóz. Mam to wszystko w archiwum.
avatar
Dzielisz Legionie.
Ba! Przedstawiasz Polaków wyłącznie w pejoratywnym świetle.
avatar
Dla Ciebie gniazdo może być bez znaczenia. Ale uszanuj innych, którzy nie chcą by im w gniazdo ktoś fajdał.
avatar
Legionie, nikomu nie fajdasz, jak to nazwano, w gniazdo. Tak trzymaj. Przeraża mnie natomiast to, że puste hasła i "napuszone frazesy" (to według Włodzimierza Ilicza) mają zaświadczać o patriotycznych postawach. A gdzie czyny, gdzie ich egzemplifikacja?
avatar
Absolutnie!

Kopernik, Kościuszko, Puławski, Arctowski, Malinowski, Skłodowska, Paderewski, Chopin, Słowacki, Reymont, Głowacki, Staszic, Kołłątaj, Konarski, itd., itd... (żywych nie wymieniłem).

Nie naród jest wielki, lecz jednostki. Bardzo mi przykro. Powiedzmy sobie jasno i uczciwie: TO NIE NARÓD POLSKI zrodził w/w. O nie! Każda z tych postaci jest synem/córką tylko dwojga osób, przykładowo: Mikołaj Kopernik jest synem kupca Mikołaja Kopernika i Barbary Watzenrode (to chyba nie polskie nazwisko, co nie?)

Naród w swej masie jest dość debilowaty. Nie tylko polski naród. Wszystkie narody w swej masie są dość debilowate, co widać, słychać i czuć. Natomiast każdy naród słynie z wybitnych jednostek. W dodatku o często wątpliwym rodowodzie.

No..., mało? Mam wsiąść na walec i rozjechać nacjonalizm? Administracja dopuści, żebym wylał hektolitry lodowatej wody na gorące głowy uzbrojone w pierdoły typu o godność i duma narodowa? Może mam napisać elaborat o polskich powstaniach pod wspólnym tytułem: "Fiasko"? Co?

Nie martwcie się tak wielcy polscy patrioci, bo wiele narodów ma jeszcze bardziej zjebaną historię. To Polska bywa wielka, kiedy naród dopuści intelekt i inteligencję: pierwsza w Europie konstytucja. Pierwsza w świecie legalizacja homoseksualizmu, przez stulecia najbardziej przyjazny kraj dla Żydów. Niewspółmiernie mało przypadków palenia czarownic, itd... Ale to Polska, a nie naród, który w ogromnej części złożony jest z matołów.

Niespełna 30% Polaków rozumie, co to jest trójpodział władzy, funkcje TK, rolę senatu i prezydenta. Tylko z tego powodu rządzi w Polsce PiS. Tylko dlatego, że co najmniej 70% narodu to matoły.
avatar
Najpierw to przestudiuj czym jest nacjonalizm, czym nazizm, czym faszyzm.
Potem sobie urabiaj wizerunek Polaka-faszysty, jeśli zdołasz.
Jedziesz po Polakach aż dym za Tobą i to jest ewidentnie widoczne.
A co do gniazda - kiedys w odp. na mój koment napisałeś, że nafajdasz w każde gniazdo, ale nie w to Twojego obozu, więc nie wzburzaj sie o to wspomniane "gniazdo".
Twój tekst i jego obecność na portalu, to czysta hucpa. To jest właśnie mowa nienawiści, to jest szkalowanie.
avatar
Mowa nienawiści? A pani w szkole nie wołała: matoły? Przecież ja mówię jak jest: naród składa się głównie z matołów. Tylko 0,8% obywateli coś wnosi, coś kreuje, reszta to mrówki. Równie dobrze mogliby żyć w kopcu jak termity. Prawda jest bolesna i trudna do przyjęcia, ale, kurwa, po co się oszukiwać, skoro każdy widzi jak jest?
avatar
Jeszcze coś: właśnie Bredziński szuka kozłów ofiarnych, które zostaną złożone na ołtarzu walki z mową nienawiści. Psiarnia namierza jakieś emerytki, emerytów, którzy nie panują nad retoryką i podkładają się słowami - pułapkami, więc może jakiś sygnalista/sygnalistka zamelduje gdzie trzeba o plującym nienawiścią Legionie? Nie chcecie zobaczyć spektaklu? Dajcie się przebić Legionowi! Dajcie mi wyjść poza Publixo! Please!
avatar
Przebijaj sie gdzie chcesz, ze swoim parciem na zakrzywianie rzeczywistości masz duże szanse.
Zabierz ze sobą jednak te dane, nim nazwiesz Polaków faszystami:

Odznaczenie otrzymało 26 513 osób (stan na styczeń 2017)[4]:

Polscy Sprawiedliwi wśród Narodów Świata i Polscy Sprawiedliwi – Przywracanie pamięci.
Polska: 6706
Holandia: 5595
Francja: 3995
Ukraina: 2573
Belgia: 1731
Litwa: 891
Węgry: 844
Włochy: 682
Białoruś: 641
Niemcy: 601
Słowacja: 572
Grecja: 335
Rosja: 204
Łotwa: 136
Serbia: 135
Chorwacja: 115
Czechy: 116
Austria: 109
Mołdawia: 79
Albania: 75
Norwegia: 67
Rumunia: 60
Szwajcaria: 49
Bośnia i Hercegowina: 43
Armenia: 24
Dania: 22
Wielka Brytania: 22
Bułgaria: 20
Macedonia: 10
Szwecja: 10
Słowenia: 10
Hiszpania: 9
Stany Zjednoczone: 5
Estonia: 3
Portugalia: 3
Brazylia: 2
Chiny: 2
Indonezja: 2
Chile: 2
Czarnogóra: 1
Egipt: 1
Ekwador: 1
Gruzja: 1
Irlandia: 1
Japonia: 1
Kuba: 1
Luksemburg: 1
Peru: 2
Salwador: 1
Turcja: 1
Wietnam: 1
avatar
Zakrzywiasz Gruszka! Mianowicie nie podałaś ilu Żydów żyło w poszczególnych państwach, na podstawie czego można obliczyć współczynnik "sprawiedliwości wśród narodów świata". To się da policzyć, Gruszka. Mógłbym podać te współczynniki, ale co to da? Jest mur pomiędzy nami. Znaczy nie ma jeszcze, ale będzie. Muszą postawić, bo inaczej (stop mowie nienawiści!).
avatar
I jeszcze coś. Ten współczynnik może być w Polsce znacząco zniekształcony, a to dlatego, że Polacy bardzo się bali pomagać Żydom, bo ich mógł sąsiad podpierdolić. Profesor Bartoszewski mówił, że kiedy w czasie okupacji przemykał z bochenkiem chleba, to nie bał się Niemców, ale Polaków. Znałem Rz. (więźniarkę Pawiaka) - opowiadała mi podobne historie.

Polecam archiwum donosów na Gestapo opublikowane w Internecie kilka lat temu. Wystarczy wpisać w Google.

Spójrzcie prawdzie w oczy:
Wielkość nie leży na nizinach społecznych, ale na wyżynach. Tak było, tak jest i tak będzie. Historia świata po tysiąckroć to pokazała.
avatar
Nikt nie ma wpływu na to w jakiej rodzinie się urodził, ale wielu przypisuje sobie chętnie zasługi przodków i zawsze to było w modzie. Wartość tego jest co najwyżej zobowiązaniem jednostki, lub takiej, czy innej grupy, na przykład narodu, (choć nie ma on jednoznacznej definicji) wobec siebie i nie stanowi niczego więcej, bo czas biegnie w jedną stronę. Jednak w historię wpisują się zarówno wielcy ludzie, jak rozproszone kanalie i zrzeszenia kanalii. Jestem zdania, że każde wybielanie zła, którego się dopuścili przenosi ich odpowiedzialność na współcześnie żyjących i zaraża złem, jak kogoś, kto ukrywa zbrodniarza.
Wyjaśnienie historii, przykładowo współodpowiedzialności Polaków za pogromy żydowskie, (zresztą nie tylko), potępienie i odcięcie się nie ma nic wspólnego z posypywaniem głów popiołem. Ja nie posypuję, bo nie muszę i nie dzięki temu, że mój dziadek mając przepustkę do getta dostarczał tam dokumenty, równie dobrze mógłby być nie moim dziadkiem. Ja nie posypuję, bo jest mi zwyczajnie wstyd, wcale nie za przodków, tylko za współcześnie żyjących, którzy zrobili z siebie współodpowiedzialnych z wyboru.
avatar
Leo napisał:

"Wyjaśnienie historii, przykładowo współodpowiedzialności Polaków za pogromy żydowskie, (zresztą nie tylko), potępienie i odcięcie się nie ma nic wspólnego z posypywaniem głów popiołem."

Właśnie!!!
O to chodzi. Tyle, że jest jeszcze pewien podtekst. Otóż niektórzy uważają, że jeśli się będzie mówić o pogromach żydowskich, szmalcownictwie, itd..., to Żydzi będą mieli większe moralnie prawo do roszczeń i windykacji terenów w Łodzi, Warszawie i wielu innych polskich miastach. W tym sęk. Kasa, kasa, kasa, hehe. Zawsze to samo.
avatar
Jak już o pieniądzach. One często nie stygną przez lata. Znany jest mi przypadek człowieka, który wkrótce po wyzwoleniu w knajpie na Pradze chwalił się dwudziestodolarówkami, pozyskanymi z przesianych popiołów po ludziach w Forcie Wola. Tych, które elegancko tańczyły na stole nie trzeba było przetapiać. Nie mogę powiedzieć, kim był ten człowiek. Źródło: Marian Janiszewski, ps. „Zadra”.
avatar
a każdemu, kto mnie zelży w podobny sposób co lucius polecam przeczytać:

https://www.publixo.com/text/0/t/24594
avatar
Teksty Autora - jak to przecież również tutaj widzimy - mają swoją rzeszę wiernych zagorzałych szan. Czytelników

Co jest rękojmią, gwarantującą znakomitą ich "czytalność" i "sprzedawalność"

Recepcja tej Twórczości ma szeroki współczesny rezonans - o co w końcu w literaturze przecież chodzi

Odbiór - to relacja zwrotna. Powtórzmy po raz kolejny: nasza twarz Czytelnika jest integralną składową struktury każdego komentowanego przez nas dzieła. A ono po publikacji JEST WŁASNOŚCIĄ WSZYSTKICH
avatar
Nie ma sensu wypowiadać się na temat antysemickiej nienawiści, bowiem moje wypowiedzi w tej kwestii już
w tym miejscu były trzykrotnie wykasowane. Aż dziwię się, że się jeszcze ostałem bez dwutygodniowego banu chyba przez trzy tygodnie. Wprost rewelacja!
© 2010-2016 by Creative Media
×