Przejdź do komentarzyOpłatek wigilijny
Tekst 13 z 170 ze zbioru: wiersze okolicznościowe
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2011-12-14
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4549

Opłatek wigiijny


Przełam Jezu z polskim ludem

Opłateczek mały


Niechaj z nami zawsze będzie

Aniołeczek mały


Spraw by słowo Twe mieszkało

Zawsze między nami


Pobłogosław kraj nasz cały

I wioski z miastami


W związku ze zbliżającą się Wigilią Bożego Narodzenia, kiedy to będziemy łamać się symbolicznie tradycyjnym opłatkiem, przypominam  Państwu na Publixo ten tekst z czasów przed II wojną światową, prawdopodobnie z terenu Podlasia, zacytowany mi kilka lat temu przez Wacława Ratyńskiego.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Trudno ocenić ten wiersz, nie znając jego autora oraz dokładnego czasu powstania. Bo gdybym oceniał go wedle współczesnych wymogów poetyki, na pewno noty byłyby o wiele niższe. Dlatego też oceny te proszę traktować symbolicznie jako hołd dawno nieżyjącemu autorowi.
avatar
Przeniosłeś mnie a200640 w czasy mojego dzieciństwa. Uczono mnie właśnie takich wierszyków. Wiele z nich pamiętam do dzisiaj. Tyle mądrości w nich było!
A ten wiersz? Ma niezwykłą wartość, bo został napisany prostym językiem i polskim gorącym sercem.
avatar
Dziekuję za to wzruszenie... Pozdrawiam!
avatar
Gdzie się podziały te tradycyjne polskie wigilie gdzie najważniejszy był Jezus nie zakupy?...
avatar
dziękuję Ci mariuszu za odwiedziny i dobre słowo. Masz częściowo rację, ale skala wartości i poszanowanie dla tradycji zależy od klimatu panującego w danej rodzinie.
© 2010-2016 by Creative Media
×