Przejdź do komentarzyOko Opatrzności
Tekst 32 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-04-11
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1512

Oko Opatrzności


Oko Opatrzności to wielkie Źródło Światła. Niektórzy twierdzą, że wszystkie ludzkie oczy czerpią z Niego  swoje światło. Ogromną sztuką jest umiejętność  trwania w tym Źródle. Oko to źródło światła, które tkwi głęboko u samego Źródła.  I tylko wtedy takie oko, napełnione światłem, może obdarzać innych błogosławieństwem, o czym wspomina przysłowie: „Oko Pańskie konia tuczy”. Przebywając w wiązce takiego światła odczuwa się pogodę ducha i radość życia.

Czasem się zdarza, że między Oko Opatrzności a ludzkie oko wpada kłoda i pogrąża je w ciemności.

Takie oko błądząc w ciemności staje się przeszkodą do właściwego rozwoju, gdyż jednym wejrzeniem, może rzucić kłodę ciemności pod nogi spotkanemu człowiekowi.

Lękamy się złego oka, które sprowadza nieszczęście. Gdy oko odgrodzone jest belką od Źródła Światła, to ogarnia człowieka wielka ciemność, która może być przyczyną wszelkich nieszczęść. Droga wydaje się być prosta, pozbyć się belki i przywrócić obcowanie w Oku Opatrzności.


Morał!

Uważaj na oczy ze sztucznym światłem,  one też mogą wyrządzić wielkie szkody.


  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Rozważania,warte przemyślenia i poważnej analizy przez każdego, kto poważnie w swoim obecnym wcieleniu, myśli i podchodzi do świata i siebie.
avatar
Dzięki za komentarz. Pozdrawiam. skryba021
© 2010-2016 by Creative Media
×