Przejdź do komentarzyKsięża
Tekst 184 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2019-05-14
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1619

Nie Popiełuszko

Ale pedofil

Nie Zych i Baraniak

Tylko zboczeniec

Nie śmierć za Polskę

Więzienne cierpienie

Lecz w waszych oczach

Tylko dziecięce

Skrzywdzone  spojrzenie


Nie Dachau

I płytkie  groby Sybiru

Nie Kolbe oraz Kaczmarek

Tylko szydzące

Czerwonych stwierdzenia

Jak tęcza nad głową

Łaskawej Polskiej Królowej


Nie film o czwartym wydziale

Co zgnębił  przekupił

Lub zabił ot tak

Na zawołanie

Nic nie wiadomo

Kto tam pracował

Kto tak zachłannie

I bez sumienia

Katował księży

Co tak gorliwie

Za wolną Polskę

Cicho ginęli





  Spis treści zbioru
Komentarze (16)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Wierszem, zwięźle, sugestywnie, o drugiej stronie medalu, w toczonej dyskusji, gdyż nie wolno zapominać tego dobrego, co czynił i czyni
Kościół Katolicki, dla Polaków i Polski.
avatar
Środowisko księży wszędzie i w każdej rzeczywistości ustrojowej od stuleci było - i nadal jest oraz zapewne będzie - infiltrowane maksymalnie nie tyle ze względu na jakieś czyjeś fobie czy odchyły, a dlatego, że to księża właśnie są naszymi spowiednikami, a zatem mają potężną wiedzę na temat słabości, grzeszków i ciężkich grzechów wszystkich swoich podopiecznych. To "zawód" z definicji narażony na głęboką penetrację ze strony wszystkich możliwych "opcji"
avatar
Gdyby ewolucja Kościoła poszła w kierunku zniesienia celibatu, wprowadzenia rytuału spowiedzi powszechnej i dopuszczenia KOBIET do godności duszpasterskich, być może ot, tak! na jedno tylko pstryknięcie wszystkie czarne bolączki tego środowiska dawno już odeszłyby w niesławną niepamięć
avatar
Bardzo cenny utwór, pod którym swój aplauz powinna podpisać cała aktywna tu społeczność.
avatar
Średniowiecze miało swoje wieki ciemne, w polskie ciemne lata wpisały się ostatnie podrygi umierającego systemu. W stanie wojennym, jak mógł albo jak chciał, pomagał nam wolny świat. Nie w postaci dopisku na torbie z cukrem, że dodatkowa kopiejka stanowi pomoc dla „pol`szy”, zresztą na cukrze importowanym z Polski. Kontenery jedzenia, ciuchów, nawet mebli, dosłownie wszystkiego, rozdzielał kościół i księża. Miałbym wiele do opowiedzenia, jak rozdzielał i do kogo to trafiało. Nie chce mi się, bo czas to przykrył.
avatar
Wiem coś na temat tego rozdzielania, proboszcz w naszym miasteczku zamiast słodycze rozdać dzieciom w szkole, zanosił je do znajomej sprzedawczyni, która je sprzedawała.Uważam, że to co dzieje się teraz godne jest najwyższego potępienia i niema żadnego usprawiedliwienia w tych dobrych uczynkach z przeszłości.
avatar
Dla mnie Polski Kosciół jest wielki.
A współczesna propaganda potrafi zrobić pranie mózgów jak się patrzy .
Wspomniałem o wydziale czwartym do walki z kosciołem . O nich nie ma filmu o tych łajdakach co potrafili zabić. Nie ma filmu o ubekach co Przemyku o księdzu Niedzielaku , Baraniaku - czyli nie ma filmu o bohaterach .
Jest za to film - zapłata za walkę z komuną .
avatar
w czasie prosperity
bohaterowie
na cokołach
zachodzą w głowę

jak człowiem
nisko może upaść
avatar
Rozarze może Ty, a może mi ktoś inny tu pomoże, bo zanim nie przeczytałem komentarza szanownej A. byłem pewny, że kobiety mają rozum i to umiejscowiony w tradycyjnym miejscu. No i teraz mam z tym problem. Czyżby nauka w tym przypadku zawiodła? A może kogoś Bóg opuścił? Rozarze liczę na Ciebie.
avatar
Obejrzałem wiele filmów poruszających tę tematykę, były fabularne i dokumentalne. Jak to nie ma filmów? Są nawet na youtube.
W chwili, gdy dotarło, że do Polski wybiera się ten sam legat papieski, który zrobił porządek z kościelną pedofilią w Chile, nawet Głódź otrzeźwiał i sypie popiół na głowę. W innych okolicznościach bym się śmiał, teraz to uważam za żałosne, nieszczere i poniewczasie.
avatar
Rozarze problem mam taki: co mam myśleć o babie, która zestawia na szali wymienione ofiary z życia księży męczenników za wiarę z jakimś zdarzeniem sprzedaży darów w sklepie przez księży i wyciąga jakieś, jak gęś, wnioski.Powiedz mi proszę, czy to jest jeszcze człowiek, czy już dajmy na to np. krowa?
avatar
To efekt pralni .
Niewielu potrafi zrozumieć że i kościół wyszedł poturbowany po rządach czerwonej bestii.
Jak ktoś gorliwy to znajdzie zawsze argument .
Chrystus na krzyżu też był lżony.
avatar
Skoro gospodarzowi nie przeszkadza, że jego gość pod publikacją zachowuje się jak ostatni cham, ciemniak i prostak obrażając kobietę, wspomnę tylko, że mnie to przeszkadza.
avatar
Bóg dał nam wolną wolę, kierujmy się nią, ale niestety niektórzy - jesteśmy wszak tylko ludźmi - nie wiedzą, co czynią. Grzech jest wszechobecny, a sadzeni bedą wszyscy, to wiemy. Co my tu na ZIEMI wiemy? Nic. To jak polowania - czarownica! I wszyscy wierzylize czarownica. Mam mieszane uczucia co do wiersza, Rozarze.
avatar
Nawet, kiedy się okaże, że jest tysiąc księży pedofilów w Polsce, to przecież to będzie tylko 3%! To śladowa liczba w granicach błędu statystycznego. Oczywiście, że Kościół w Polsce przetrwa, bo ludzie się przyzwyczaili do chrztów, komunii, wesel i pogrzebów. Te rzeczy muszą być, a kto je odprawi, jeśli nie ksiądz? Nie ma się co martwić o Kościół i księży, nawet jeśli tam będzie trzy tysiące pedofilów, bo to tylko 10% - tyle, co octu w occie. Cierpkie, ale nie zabija.

Ale przede wszystkim, to Kościół nie na klerze stoi, lecz na proroku. Jezusie Chrystusie, który istnieje nawet bez księży. Podobno jesteś Rozarze, niewierzący, to nie wiesz, że wierzący tak naprawdę księży nie potrzebują. Przecież nic nie szkodzi komunikować się z Jezusem indywidualnie, prywatnie, za pomocą modlitwy, co i sam Kościół zaleca ustami księży.

Nawiązując do komentarzy Bartymeusza nie ustaję w wysiłkach podjudzania kobiet do buntu przeciwko rodzajowi męskiemu. Mam na myśli agresywny feminizm i nie tylko... Wściekliznę macic. Ballbusting.
avatar
Leo! Ty byku.
© 2010-2016 by Creative Media
×