Przejdź do komentarzyPieniądz
Tekst 84 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1467

Pieniądz


Wartość pieniądza ma wielkie znaczenie, od tego zależy jego siła nabywcza. Często się zdarza, że pieniądz traci wartość, a wypracowany przez robotnika towar nie wraca do właściciela. Komuś na tym zależy, chce bez pracy zagarnąć to, nad czym inni pracowali. „Cóż bowiem za korzyść odniesie człowiek, choćby cały świat zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł? Albo co da człowiek w zamian za swoją duszę?” (Mt 16,26). Słowa niosą przesłanie, by w działaniu być uczciwym, zdobywanie bogactwa świata, to troska o wymiar cielesny, nie wolno zaniedbać o bogactwo duszy. Człowiek bogaty w przymioty duszy, nie jest egoistą, nie ulega pożądliwości ciała, ale wie jak kochać Boga i bliźniego.

Dusza ludzka jest bezcenna, a więc jej wartość jest ogromnym skarbem, którego nie można nabyć za żadne pieniądze. Skoro tak mają się sprawy, niektórzy postanowili zdobyć osobę ludzką poprzez podstęp, twierdząc, że człowiek nie ma duszy, albo to takie nic, bo człowiek pochodzi od zwierzęcia. Skoro nie posiada duszy, to nie może o nią się troszczyć, ani wiedzieć o jej bezcennej wartości.

Komu na tym zależy? Odpowiedź jest oczywista! Szatan którego najlepszym sposobem jest kuszenie do zła, jak lew krąży, aby zdobyć duszę człowieka. Sprowadzić na duszę ludzką śmierć, jak to uczynił wobec Adama i Ewy.

Dbać o swoją duszę to obowiązek każdego z nas.  Co dasz Bogu za swoją duszę, którą otrzymałeś w akcie stworzenia. Przecież dusza ma wrócić do swego Źródła Życia, a jej wartości nigdy nie można przecenić. Jest skarbem nad wszelkie skarby.


Motto!

Dusza żyjąca miłością, podążą drogą wiary i prawdy.


  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Pięknie jest pomarzyć o świecie idealnym, duchowym, aby z wiarą w swoje siły, zacząć te ideały realizować w swoim życiu.
© 2010-2016 by Creative Media
×