Przejdź do komentarzyNie trzeba
Tekst 7 z 12 ze zbioru: Cisza w pudełku
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2019-11-27
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1137

Może już pora

otrzeć ostatnią

z łez.

Może już nie trzeba

tak bezustannie biec,

w głębi żar,

jak pochodnia.

Może już nie trzeba

trzymać się

za ręce.

Tam topi się

kolejną marzannę,

wiosna po wiośnie.

Może już nie trzeba

myśleć źle.

Zobacz słońce

na horyzoncie,

złote zboża

na łąkach.

Może już nie trzeba

zapominać zapomnieć.

Może już pora

zacząć wybaczać.


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bezradność "myślącej trzciny", która zdeptana nie raz się będzie jeszcze podnosić. Gdyby nie tryb przypuszczający uznałbym to za defetyzm. "Może już nie trzeba myśleć źle." - brzmi infantylnie, przynajmniej dla mnie. Możnaby troszkę nad wierszem popracować, żeby nie tracił początkowego rytmu. W okolicach słowa żar wyczuwam błędy interpunkcyjne, ale proszę się nie przejmować obniżonymi ocenami. W ogóle proszę się mniej przejmować.
avatar
"zapominać zapomnieć" Trzeba by się zdecydować na jedno z dwojga słów, albo postawić między nimi przecinek.
avatar
Trzeba jeszcze dodać, że nie "dwojga", ale "dwóch" słów. Mea culpa.
avatar
pstro - jest dobrze. "zapomnieć zapominać" - czytaj "zapomnieć o tym, żeby zapominać", inaczej "niepotrzebnie pamiętać" (w kontekście wybaczania)
victorianes - dobra chwila zadumy nad sobą
avatar
Dziękuję bardzo za komentarze i za cenne wskazówki, które bardzo mi się przydają:)
avatar
W życiu każdego z nas nadchodzi moment zastanowienia się...za czym tak gnamy, ile pięknych rzeczy nas omija. Nie można żyć tylko przeszłością...jutro nie musi być nasze. Dzisiaj jest najważniejsze. Wybaczmy najpierw sobie samym a tedy łatwiej jest wybaczyć innym. Pozdrawiam serdecznie :)
© 2010-2016 by Creative Media
×