Przejdź do komentarzyPrawda historyczna II
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2020-02-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń987

- Dzień dobry!


- A witam, witam! Co sprowadza?


- Po obraz przyszedłem.


- Hm… Walizka i tak za mała, ale już nie ma Matejki. Odszedł.


- Jak to odszedł?


- Zaraz po wiadomościach, jak żeście pokazali zdjęcia pana Kidawy-Bej, telefon mi się rozdzwonił. Z Interpolu nawet dzwonili i wypytywali o nazwiska fałszerzy obrazów, panie. Zaraz potem pożar u mnie był. Spłonął Matejko i inne rzeczy. Duże szkody, panie. Garaż do remontu.


- Uuu…, więc nici z umowy?


- Panie, żadnej umowy nie było, ale może być film.


- Jaki film?


- Historyczny oczywiście.


- O czym?


- Na motywach, na podstawie albo jak tam chcecie.


- ?


- No, jak na obrazie Matejki. Kidawa-Bej napada, rabuje, gwałci. Z hordami, panie. Z mongolskimi hordami. Islam, muzułmanie, Allach i zarazki. Roboczy tytuł to: „Wirus w Koronie”, ale możecie zmienić.


- I co? On by sobie, ten Kidawa-Bej tak hasał po Rzeczpospolitej, a nasi nic?


- Co pan? Panie? Na koniec wielka bitwa, jak pod Grunwaldem i tam Kidawa ginie okrutną śmiercią.


- Znaczy na palu?


- Nie, od brzozy.


- Nie z rąk naszego rycerza?


- Do walki staje nasz rycerz, ale brzozę łamie Królowa Polski i przewraca na Kidawę.


- Jaka Królowa?


- No, co pan? Panie? Jedna jest przecież.


- To jak ta brzoza…?


- Normalnie. Trochę się podpiłuje, a w finałowej scenie poczekamy na wyładowanie atmosferyczne i już.


- A ten rycerz, co stanie do walki z hordami, to jakaś znana postać?


- Historyczna, panie. Zawisza Biały.


- Czarny chyba?


- Czarny to on będzie po bitwie.


- Ale Zawisza był Czarny.


- Film historyczny, to musi być rzetelny film. Nie, panie, nikt nie będzie naszym wmawiał, że czarne jest czarne, a białe jest białe.


- A nie lepiej, żeby ten Kidawa-Bej poległ jak wielki mistrz pod Grunwaldem? Od naszego miecza.


- Panie, Zelnik nie odbiera telefonów, to się wypożyczyło takiego aktora z cyrku, ale on ma metr pięćdziesiąt w pióropuszu, to jak ma ubić Kidawę? Musi Królowa interweniować, inaczej widzowie by się śmieli do rozpuku. Myślisz pan?


- A reszta aktorów?


- Z Mongolii.


- Wszyscy z Mongolii?


- A skąd mają być hordy i Kidawa?

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Legionie, rewelacja! Rewelacja!
avatar
Pragnę zakomunikować, że rządowa szczujnia żwawo i twórczo ruszyła do akcji. Dobrozmianowy apologeta Rafcio Chamkiewicz wymyślił i upowszechnia zwrot "kidawanie". Kampania w pełni!
avatar
... na koniec wielka bitwa jak pod Grunwaldem...

(patrz środkowe riposty Polaka w narodowej pyskówce z bratem-Polakiem)

NO, BO PRZECIEŻ TU WCALE NIE IDZIE O POLSKĘ!!

Upiory, w tamtym pokoleniu pogrzebane i przyklepane górą kamieni, powracają
avatar
A ja naiwny myślałem, że dziadek Tuska z Wehrmachtu to już był szczyt szczujstwa.
avatar
"Allach" -kiedyś zdaniem komentatora-przedmówcy - ma się stanowczo pisać przez "h" i tylko "h", a tu proszę?

Przeto "bezbłędna" językowa poprawność bez warunkowego wskazania (belferskiego) na uchybienie, a dlaczego?

No właśnie dlatego, że... Szymuś niejaki, łojcaszek niedoszły OP, zdążył się wyłożyć na pancernym drzewku, by teraz przepraszać - ewentualnych - "wybiórców" :p

Tekścik z czkawką po haju produkcji domorosłej :-)
avatar
Nie wykluczam, że moja przedmówczyni była rzeczywiście na haju, bowiem nic z jej wywodów nie byłem w stanie pojąć! Nie wykluczam, że to, jak już wcześniej sugerowałem, objawy złośliwej demencji starczej!
avatar
Jak nie paniatno, to nie paniatno :p
© 2010-2016 by Creative Media
×