Przejdź do komentarzyKontrakcja protogwiazdy
Tekst 78 z 100 ze zbioru: Moje wiersze
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2020-04-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń926

Jest to niestety troska w najwyższym wydaniu.

Potworności budzą zawsze fascynacje.

Życzę zatem udanych kontekstów

i treści wyciągniętych z wątroby rekina.


Zadam sobie trud ukazania człowieka

w formie surowej i relaksacyjnej.

Bowiem nudzą mnie wymuskane wieże kościelne

figury eteryczne w neogotyckich skupiskach.


Albowiem człowiek samotny we wszechświecie

tkwi w swojej nicości i absurdzie.

Rekombinacja genetyczna

tak zwana pieszczota.


A nie pstryknięcie palcami:

< Oto niech powstanie człowiek >

Często tracimy głowę

gdy nie ma znaków firmowych.


` Przyjdź królestwo twoje `

lepiej nie przychodź!

- Stary!

Straciłeś kontrolę.


Ja wszystko mogę mieć na Allegro.


Trzeba wybudować nową wieżę Babel

i pogadać w cztery oczy.

  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Świetny wiersz.Tytuł miażdży.Tytuł to klucz do uniwersalnego rozumienia wszechświata.Posiada Pan bardzo cenny klucz :).Niczym Sauron - Jedyny klucz mający moc kontrolowania pozostałych.Pozdrawiam.
avatar
- spotkałeś się z grawitacją?
a jeszcze z czymś bardziej nieobecnym a istniejącym?
- wiem że tak jednak umknęło to twojemu ciału ...a dlaczego? Tesla ...mówiono że miał klucz kluczył i się wykluczył.
- do puki człowiekiem rządzi posiadanie nic nie posiądzie.
Pozdrawiam
avatar
To jest pytanie do mnie czy do autora tego utworu? Jeśli do mnie to odpowiem Panu, że ten tytuł(przynajmniej w moim odczuciu)nie porusza, w żadnym bądź razie kwestii astrofizycznych ani kosmologicznych, tylko religijne.Kurczenie się bardzo młodej gwiazdy zanim ona zacznie emitować światło.Chyba nie muszę podpowiadać jakiej centralnej postaci chrześcijaństwa tyczy się owa charakterystyka w związku z tym co teraz.A może się mylę? :).PS.Ja odbieram ten wiersz w taki sposób.Każdy ma prawo widzieć go po swojemu.Re : Pozdrawiam.
avatar
Minusować czy nie minusować oto jest pytanie? :).
avatar
Wiedziałem.Haha.
avatar
Skoro już mowa o kluczach, to

clou przesłania zawiera stylizowany na werset biblijny fragment

"Albowiem człowiek samotny we wszechświecie
tkwi w swej nicości i absurdzie."

(patrz 3. strofa)

Jedyną ścieżką ocalenia dla nas jest pełnia zaangażowania każdego człowieka w walkę o lepsze jutro WSZYSTKICH istot żywych-mieszkańców Matki Ziemi.

TO JEST JUŻ NIE HAMLETOWSKIE A NASZE "TO BE OR NOT TO BE"!!

Polska nam pustynnieje, wody gruntowe zeszły do poziomu alarmującego, dzieci coraz bardziej charleją, młodzież cierpi na nadwagę, depresję, próchnicę zębów, wróciła wszawica, gruźlica, czeka nas recesja, lawinowa inflacja - i już nie czas żałować róż, gdy wszędzie płonie las!
avatar
Czyli miałem rację :P.
avatar
Ja wszystko mogę mieć na Allegro

(patrz końcówka)

... o ile starczy energii, a ta jest na wyczerpaniu, bo lud się wali jako snopy, a najgęściej giną chłopy (patrz wieszcze słowa M. Konopnickiej)
avatar
Odniosłem się do tekstu nie do komentarza i nie powiedziałem że ktoś się myli.
Doskonale wiem czego dotyczy wiersz...bez urazy autorze wiersza i Ast_Voldur

Pozdrawiam
avatar
Dziękuję szanownym komentatorom, za rzeczową i obszerną analizę tekstu.
Pozdrawiam.
avatar
Odbiorca wiersza, przeciętny Kowalski, tak mało wie o protogwiazdach - i stanie swego własnego środowiska naturalnego - że kompletnie nic go one nie obchodzą!

Co go zatem obchodzi?

Cena flaszki - i szluga??
avatar
Ja wszystko mogę mieć na allegro.

(patrz tekst i filozoficzna postawa Kowalskiego)

I co takiemu po twoich z/Bożnych dociekaniach??
© 2010-2016 by Creative Media
×