Przejdź do komentarzyO Franku w Bytowie
Tekst 92 z 201 ze zbioru: Kontynuacje nieustannych kontynuacji
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2020-06-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1435

O Franku w Bytowie


Polityk Franek mamił w Bytowie

i tam uslyszał prawdę o sobie,

co rodacy o nim myślą

w kraju nad Odrą i Wisłą,

lecz prezesowi tego nie powie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jaką tam prawdę? Hejt z amerykańskiej telewizji TVN, cytowany przez zindoktrynowanego obatela. Może się Franek poskarży Trumpowi, co te Discovery wyprawia. Miał być Fort Trump przecież, a jest Hejt For, czy tam Hejt To. Nie Fair, nie?
avatar
Legionie, dzięki.
avatar
Panowie, chyba macie świadomość, żę nie będzie nigdy takiego prezydenta, który wszystkim Polakom dogodzi. Spójrzcie na erę hejtów. Nie oszczędzają nikogo. I nie jest ważne, czy jest złodziejem, czy uczciwym człowiekiem, zawsze się znajdzie ktoś, kto opluje.
Kazdy ma swój pryzmat, przez który ocenia państwo i rządzących swoimi problemami. Franek zaproponował likwidację podatków CIT i innych. Pewnie płacił podatek od darowizny, bo powiedział, że powinno się podatki od darowizny znieść. I tak mogą tysiącami przychodzić przez lata i "urządzać" państwo przez pryzmat swoich problemów. Nigdy tak nie będzie nawet w najlepszym ustroju. Nie mogę pojąć dlaczego to jest takie trudne do zrozumienia?
Przewaga większościowej partii rządzącej w Polsce jest najlepszym rozwiązaniem dla mentalności Polaków, ustawicznych targowiczan, liberum veto i pobrzękujących szlachciurów. Jedna partia jest w stanie płynnie przeprowadzić korzystne reformy, a to, że nie wszystkie są dobre dla wszystkich, to jest to zupełnie normalny objaw we wszystkich krajach o różnych systemach politycznych. Czskowski mówi na mityngach, że pierwsze, co zrobi, to zlikwiduje TVP. A co da w zamian? TVP-Warszawa? To przecież jasne, że ktoś, kto jest przy rządach, to wykorzystuje swoje media. Kto opłaca media, ten ma na nie wpływ i tak jest na całym świecie. Nie ma niezależnych mediów nigdzie. A TVN, to wolne i niezależne media? Ha ha... znowu mam zajady ze śmiechu.
Trzeba być sprawiedliwym, a nie zaślepionym wizją lepszego kraju, którą to wizję ma każdy inną z osobna.
Dlaczego nie ma pięciu kapitanów na statku? Taki statek nigdy nie dopłynie do celu. Kapitan powinien być jeden

Niemota Franek rodem z Bałtowa
Raz z Prezydentem chciał dyskutować
Zapomniał lebiega
i przegrał w przedbiegach
że jeden wszystkim nie może śpiewać
avatar
Na statku powinien być tylko jeden kapitan, podobnie, jak sędzia na boisku i to są ludzie omyli i to dosyć często.
Ale werdykt sędziego jest ostateczny, nawet jak się pomyli, albo celowo nie zauważy.
Im więcej decydentów, tym więcej chaosu i braku demokracji. W stadzie wilków, to wilczyca wybiera najsilniejszego wilk wg jej uznania i tylko on tam rządzi, chyba, że go pokona inny, silniejszy wilk. jeżeli taki się znajdzie, to po wygranej walce z przewodnikiem stada, pierwsze, co robi, to zagryza miot swojego poprzednika, ale mądrej wilczycy czasami uda się schować młode, które mają szansę na asymilację w stadzie.
Ludzie oprócz instynktu mają również inteligencję. Każdy inną, dlatego tak trudno stworzyć zgrany zespół.
I coraz rzadziej się to udaje, bo teraz każdy jest manipulowany przez rozmaite media i nie mam tu na myśli tylko TVP. Wszystkie media są przez kogoś opłacane i... manipulowane na pożytek swoich mocodawców, lub polityki, za którą stoją owi mocodawcy. I to się nigdy nie zmieni.
avatar
Von Knoedel!
(Zapewne zauważyłeś, że zwracam się do Ciebie zawsze po niemiecku, pomijając sera, nieprzypadkowo).

Nasz spór jest z gruntu jałowy, ponieważ to starcie idei zamordystycznej z liberalną. Od samego początku i do samego końca. Myślę, że rozumiesz także, że Twoja utopia musi być obarczona wielką dozą obłudy i hipokryzji. Dziwi mnie tylko, że nie przeszkadza Ci fakt, że każda utopia podlega progresji, czy też brnie w ortodoksję. Liberalizm natomiast jest o wiele pojemniejszy, ponieważ obejmuje ortodoksje.

Zatem u podstaw naszych utopii leżą dwa przeciwstawne dogmaty: tolerancja i eliminacja.
avatar
Sir-Theodoe-von-Knoedel, programowo i totalnie nie zgadzam się z Twoją wizją świata, ale to Twój wybór. Nie zgadzam się z Twoim zdaniem, że "kto jest przy rządach, to wykorzystuje swoje media". To nie są media rządu, lecz formalnie nasze, publiczne. Piszesz też "Kto opłaca media, ten ma na nie wpływ". To ja od ponad pięćdziesięciu lat opłacam te media, a wpływu na nie nie mam. Rząd nie opłaca mediów, bo rząd nie ma swoich pieniędzy. To są nasze, wspólne pieniądze z naszej pracy i naszych podatków. Płytką propagandą rzeczywistości nie zmienisz.
© 2010-2016 by Creative Media
×