Przejdź do komentarzyPoziomka
Tekst 17 z 33 ze zbioru: To co jest
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2020-06-22
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń806

Miazga…


Ulica Rosoła…


Ulica Jeżewskiego…


Szary kocurek wychodzi z ogródka (?)…


Trikolorek (?) w ogródku (?)…


W przejściu metra pan korzysta z jakiegoś automatu (?)…


Na ziemi dwie klatki…


Jedna jest właściwie jak torba..


„Rusza się”…słychać z niej: „miau”…


W niej kocurek…czarny z białym kołnierzykiem (?)…


W drugiej też kocurek…


„(…)


W Domu Studenckim „Tatrzańska” w 2011 roku został przeprowadzony generalny remont.”


(…)”.


W 2011 roku…


Właśnie wtedy skończyłam studia magisterskie, hi, hi, hi.


To z: https://www.ans.pw.edu.pl.


27 listopada

Pani Renata Ziemińska: „Przemoc symboliczna wobec kobiet”.(…)„Przemoc ma różne formy, jedną z nich jest przemoc symboliczna.”.Jakie to wypowiedzenie, ludzie?„Mówi się, że jest miękka, bo nie ma tutaj ciosów ani krwi choć dokonuje się krzywda.”.„Zamiast stosowania siły fizycznej, przedstawia się prosty opis świata i porządku społecznego, najlepiej z religijną sankcją, opis, który jest legitymizacją przywilejów i ustanowieniem obowiązków.”.„Zniewolony umysł ofiary przemocy symbolicznej nie dostrzega tego podstępu, przyjmuje tę opowieść, ponieważ nie ma dostępu do lepszej i na jej podstawie uznaje swoje obowiązki za naturalne.”.„Mechanizmy przemocy symbolicznej pokazuje Pierre Bourdieu w ramach takich instytucji jak Rodzina, Szkoła, Kościół, Państwo.”.„Jest to proces narzucania znaczeń, które będąc w interesie jednej grupy, są przedstawiane jako jedynie słuszne i stają się normami dla wszystkich grup.”.Co my tu mamy, ludzie?Ano, „narzucania”.Co to?Ano, wygląda to na rzeczownik odczasownikowy.Tak czy nie, ludzie?„Grupy uprzywilejowane posiadają kapitał symboliczny (zręczne opowieści, idee, normy) oraz środki do jego narzucania.”.„Przemoc symboliczna jest sprytnym uzupełnieniem przemocy fizycznej i ekonomicznej, ponieważ utrzymuje w długotrwałym posłuchu całe grupy ludzkie, czego nie dałoby się wykonać używając tylko przemocy fizycznej.”.„W odniesieniu do kobiet przemoc symboliczną najłatwiej pokazać   w przeszłości.”.Co my tu mamy, ludzie?Ano, „pokazać”.Co to?Ano, bezokolicznik.Tak czy nie, ludzie?„Kiedy Maria Skłodowska chciała zapisać się na Uniwersytet Jagielloński, zderzyła się w obowiązującym prawem, które przeznaczało uniwersytety tylko dla mężczyzn.”.Co my tu mamy, ludzie?Ano, „zderzyła się w obowiązującym prawem” kiedy?Ano, „kiedy Maria Skłodowska chciała zapisać się na Uniwersytet Jagielloński”.„(…)zderzyła się w obowiązującym prawem” jakim?Ano, „które przeznaczało uniwersytety tylko dla mężczyzn.”.„Chciała”.Co to?Ano, wygląda to na czasownik modalny.Tak czy nie, ludzie?„Zapisać się”.Co to?Ano, bezokolicznik.Tak czy nie, ludzie?„Temu prawu towarzyszyła narracja, że dziewczęta są przeznaczone do świętej funkcji macierzyństwa i są mniej inteligentne.”.Co my tu mamy, ludzie?Ano, „temu prawu towarzyszyła narracja” jaka?Ano, „że dziewczęta są przeznaczone do świętej funkcji macierzyństwa.”.„Temu prawu towarzyszyła narracja” jaka?Ano, że „są mniej inteligentne”.„Te argumenty płoszyły potencjalne kandydatki i nie trzeba było siłą odpychać ich od bram uniwersytetu, bo nawet się do nich nie zbliżały lecz pokornie akceptowały narrację, która ograniczała im pole działania.”.

„Długo trzeba było czekać, aby kobiety jako grupa wypracowały własny kapitał symboliczny jako alternatywę dla tej krzywdzącej opowieści.”.


Co my tu mamy, ludzie?


Ano, „długo trzeba było czekać” na co?


Ano, „aby kobiety jako grupa wypracowały własny kapitał symboliczny jako alternatywę dla tej krzywdzącej opowieści.”.


„Wciąż jednak wiele kobiet chodzi w kulturowym kieracie choć nie musi.”.


Co my tu mamy, ludzie?


Ano, „wciąż jednak wiele kobiet chodzi w kulturowym kieracie” mimo czego?


Ano, „choć nie musi.”.


„Nie musi”.


Co to?


Ano, wygląda to na czasownik modalny.


Tak czy nie, ludzie?


„Betty Friedan nazwała to „mistyką kobiecości”.


„Nie potrzeba przemocy fizycznej, wystarczy przemoc symboliczna w postaci wzorca kobiecości.”.


„Pragnąc sprostać patriarchalnej idei kobiecości, spełniają obowiązki macierzyńskie nawet rezygnując ze swoich marzeń, dostosowują się do oczekiwań innych, bo kobieta ma być posłuszna, pomimo pracy na pełen etat biorą na siebie większość sprzątania i gotowania, bo przecież odpowiadają za dom, pracują więcej choć zarabiają mniej.”.


Co my tu mamy, ludzie?


Ano, „pragnąc”.


Co to?


Ano, wygląda to na imiesłów przysłówkowy współczesny.


Tak czy nie, ludzie?


„Sprostać”.


Co to?


Ano, bezokolicznik.


Tak czy nie, ludzie?


„Rezygnując”.


Co to?


Ano, wygląda to na imiesłów przysłówkowy współczesny.


Tak czy nie, ludzie?


„Jeszcze większej przemocy symbolicznej doświadczają osoby LGBT oraz osoby z niebinarnymi cechami płciowymi, które zmusza się do życia w ukryciu, stygmatyzuje i patologizuje.”.


(…)


To z: https://www.kongreskobiet.pl.


Poziomka…





  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Rozkładanie przekazu na czynniki pierwsze NIE UŁATWIA Czytelnikowi wcale łykanie tych poziomek (patrz tytuł) wraz z listą przemierzanych ulic i tymi wszystkimi kolejnymi kocurkami.

A przekaz tekstu jest prosty: wszystkie polskie dziewczynki w 3. tysiącleciu n.e., kiedy tylko opuszczają bezpieczne ramiona matki, już jako 3-letnie przedszkolaczki wtłaczane są w gotowy mentalny mundurek jedynie słusznych zachowań, bo mają być cicho, i koniec dyskusji!

K O N I E C!
avatar
Powszechne tłamszenie naturalnych potrzeb dziecka, pomijanie jego UNIKALNOŚCI /i tego, że jest niepowtarzalne także jako własna, ściśle określona seksualność/ w efekcie jo-jo daje polski narodowy produkt o nazwie frustrat/frustratka.

Nikt w kampanii prezydenckiej nie porusza tego tematu, że w Polsce już co 4. uczeń ma problemy psychiatryczne
© 2010-2016 by Creative Media
×