Przejdź do komentarzyNa zmywaki
Tekst 45 z 102 ze zbioru: Gadki do lustra
Autor
Gatunekhistoryczne
Formaproza
Data dodania2020-06-25
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1161

Wszyscy wyjechali

Do Londynu, do Uppsali,

Żeby nas ocalić.

Pojechali duzi, mali

Do Nigerii i do Mali.

W Polsce grunt się pali.*)


........................................................


*) Palą się nie tylko Bagna Nadbiebrzańskie. Na emigracji żyje  D Z I S I A J  od 18 - 20 milionów Polaków. To połowa naszego wielkiego narodu (razem jest nas ok. 60. 000. 000)

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Mam obawę, że ta liczba może się z czasem jeszcze powiększyć. Sytuacja polityczna w Polsce będzie tak nieprzyjazna, że dla ocalenia własnej godności, Polacy będą z Kraju wyjeżdżać.
avatar
Do Nigerii to chyba nikt pracować nie pojechał chyba że kiedyśc Tusk .
Był taki mem że afrykańskie dzieci spiewały,, Donald matole twój rząd obala kibole,,
Ale to było dawno .
avatar
W Nigerii pracował na platformach wiertniczych mój Syn. Wcześniej robił w stoczni remontowej w portach fiordów Norwegii, pracował też w Gabonie I Mauretanii, w Holandii w elektrociepłowni, w fabryce elektrowni wiatrowych i w rafinerii, a także w Hiszpanii. Obecnie znowu jest w Holandii.

To moje jedyne dziecko. Od 15 lat widujemy się na Skype.

Głupi by był, gdyby DZISIAJ pracował w Polsce. Na umowach śmieciowych po 24h/done, za gorsze, bez ZUS, bez urlopu, bez gwarancji wypłaty oraz bez szans na emeryturę.

Napiszmy wiersze o tym!
avatar
Literatura - jeśli ma być sztuką, która za pomocą środków artystycznego wyrazu wiarygodnie opowiada o sobie rówieśnym świecie - musi opowiadać o WSPÓŁCZESNOŚCI. I o całym CAŁYM świecie.

Zawężanie poruszanej przez nią tematyki wyłącznie do przeszłości jest manipulacją = kreowaniem tego, czego NIE MA.

Polacy DZISIAJ borykają się z milionem dramatów - i pora najwyższa o tym otwartym tekstem mówić.

Co się wyprawia w polskiej służbie zdrowia? W polskich szkołach? Leczymy się i kształcimy... telefonicznie I wirtualnie?? Od kiedy jest zgoda na taki rodzaj/poziom usług?!
avatar
Bardzo Ci współczuję, Emilio. Nie wyobrażam sobie nie mieć dzieci blisko siebie.
Mało kto ma odwagę o tych polskich problemach pisać otwartym tekstem. Ty piszesz, i chwała Ci za to. Wiele mogę się dowiedzieć o Polsce z Twoich tekstów.
avatar
W G., gdzie mieszkam, zbudowane za PRL-u dla Polaków 4 potężne blokowiska nareszcie "z wygodami" dzisiaj świecą pustką, a w autobusach 75% pasażerów to ludzie starzy!

Gdzie są młodzi Polacy?? W Nigerii, w Uppsali, na Mali?! Pracują dla dobra Wlk. Brytanii, dla Holendrów, Niemców, Irlandczyków, dla Hiszpanów, Szwedów i Norwegów?!
© 2010-2016 by Creative Media
×