Przejdź do komentarzyKoń, piękno i gracja w jednym
Tekst 42 z 58 ze zbioru: ZOOlogia stosowana
Autor
Gatunekprzygodowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2020-10-25
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1040

Koń, piękno i gracja w jednym


Konie, obok psów, to moje najukochańsze zwierzęta. Miłość do koni mam chyba zakodowaną w genach — po moim pradziadku ułanie. Tak myślę, bo zawsze na widok konia promienieję i nie mogę się oprzeć pokusie zbliżenia się do niego. Nawet kiedy jest daleko.

Tym razem było podobnie. W czasie wycieczki rowerowej na skraju lasu zobaczyłam dwa konie na wybiegu. Niewiele myśląc, skierowałam rower w tamtą stronę. Byłam cała w kwiatkach, kiedy jeden z nich podszedł do mnie się przywitać.



Mogłabym tak stać i podziwiać bez końca te piękne, ogromne zwierzęta. Zwłaszcza w galopie. Nie ma piękniejszego widoku jak koń w galopie... to czysta poezja.


`Koniom wody by dać, śpiew dośpiewać i trwać, jeszcze dzień, jeszcze noc na wichurze by stać...` To są słowa piosenki Wołodii Wysockiego `Konie`*, które wyśpiewuję sobie na widok koni. Jakoś akurat ta piosenka najbardziej mi pasuje do tych cudownych zwierząt.




* Piosenka `Konie`: https://www.youtube.com/watch?v=xrtPtGtP5Gg — to najpiękniejsze wg mnie wykonanie.



  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Trzy rzeczy są piękne: statek na pełnych żaglach, koń w galopie i kobieta w tańcu.

/Honore de Balzac/
avatar
Emilio, i chwała Balzakowi za to, że zmienił to stare kastylijskie powiedzenie na: „Piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie i fregata pod pełnymi żaglami“, bo w trzeciej części było: „i biskup w pontyfikaliach“... Rany, straszne... było. :D
© 2010-2016 by Creative Media
×