Przejdź do komentarzyNational Dog Day
Tekst 62 z 65 ze zbioru: Z obserwacji życia
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2021-08-26
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń605

National Dog Day


Międzynarodowy Dzień Psa powstał na cześć psów wszelkiej maści, i tych rasowych, i tych nierasowych — w uznaniu za ich oddanie, za ich miłość, lojalność i przywiązanie. A także w dowód wdzięczności za ich poświęcenie, za ich pracę w ratownictwie szeroko pojętym, czy też przy wykrywaniu bomb i narkotyków.

To dzień, w którym powinniśmy się zastanowić nad ich, żyjących obok nas, sytuacją. Oddawanych niejednokrotnie przez niektórych ludzi do schroniska, gdy sobie z nimi nie radzą, albo gdy się nimi znudzą. Czy też, co gorsza, a niestety ciągle się tak zdarza: porzucanych byle gdzie na pastwę losu, przywiązywanych na pewną śmierć do drzew w lesie.

W tym dniu należy wszystkim głośno przypominać, że psy też czują i cierpią, gdy są maltretowane i porzucane. Że należy im się szacunek, troska i dużo miłości. Że powinniśmy o nie dbać nie tylko przez ten jeden dzień w roku, ale przez wszystkie kolejne. A one odwdzięczą się nam z pewnością całym swoim sercem, całym sobą... Bo pies jest najbardziej oddanym i najwierniejszym przyjacielem człowieka.




  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Psy i koty towarzyszyły mi przez pierwsze czternaście, a może nawet dziewiętnaście lat życia. Od 27 lat towarzyszy mi kotka, a od 8 lat już dwie kotki. I chyba kota nie zamieniłbym już na żadne inne zwierzątko, chociaż i Zuzia, i Kajtusia po prostu mnie olewają, w ogóle nie reagując na moje prośby, wezwania lub polecenia. Ale wybaczam to im.
avatar
Janko, jednym słowem stałeś się kociarzem. :) No cóż, tak już jest, że ludzie dzielą się na psiarzy i kociarzy.
Myślę, że osoby prowadzące aktywny tryb życia preferują psy, a domatorzy koty.
avatar
Jeżeli chodzi o wierność, nie dorastamy psom nawet do ich pięt
© 2010-2016 by Creative Media
×