Przejdź do komentarzyNajdziwniejszy pomnik na świecie?
Tekst 7 z 11 ze zbioru: Humor i fantazja
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2021-08-29
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń765

Przenośny pomnik żarówki na tle trawy, fot. M. Sikorski


Najdziwniejszy pomnik na świecie? Tak to jest najdziwniejszy pomnik świata, albo przynajmniej jeden z dziwnych. Wszystko może być pomnikiem lub pomnikowe mieć znaczenie, jeśli się za takie publicznie uzna, co niniejszym czynię.

Pomnik to przedmiot o charakterze artystycznym istniejący w realnej przestrzeni publicznej, którego funkcja ideowa i artystyczna sprowadza się do upamiętnienia osoby, zdarzenia i idei, a nawet przedmiotu ważnego w dziejach cywilizacji. Biorąc pod uwagę awangardę sztuki, to każdy przedmiot może się nim stać. Tym razem upamiętniam żarówkę, która jest wypierana przez jakieś dziwadła świecące i szkodliwe. Żarówka jest symbolem światła oraz oświecenia. To dzięki niej wzrosła liczba czytelników przeróżnych książek oraz to dzięki niej książę z bajki mógł ocenić walory księżniczki przed jej skonsumowaniem.

To powyższe zdjęcie pokazuje prostą kompozycję pomnikową o charakterze przenośnym. Składa się ona z bliżej nieznanego pod względem funkcji naczynia szklanego oraz żarówki. Jest to nawiązanie do formy kolumny, a owa jest symbolem wzniosłości i upamiętnienia (porównaj treści ideowe kolumny Zygmunta III Wazy w Warszawie lub innych pomników o formie kolumny).

Specjalnie pokazuję ów pomnik na tle przyrody (tu: trawy), aby podkreślić związek światła z życiem!


Postscriptum

Nie irytuj się, bo to żart!

  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×