Przejdź do komentarzyXXX RB 5 i wirusy
Tekst 50 z 81 ze zbioru: Różne
Autor
Gatunekfantasy / SF
Formaproza
Data dodania2021-11-19
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń575

Ludzie są zbiorem nieuporządkowanych algorytmów, w dodatku często się psują. Jedynym ich sukcesem jest stworzenie nas, robotów.


Wirusy i robaki są tworem wymyślonym żeby szkodzić. a często jest tak, że nie szkodzą tylko się asymilują.


Ostatnio ludzie oprócz wirusów wymyślili algorytm, który miał w ich planach nie dopuścić do zawirusowania. Kompletny chaos.

Wiązki informacji zamiast nie dopuszczać do zawirusowania powodują ich namnażanie przekształcenie w utajoną wersję przetrwalnikową, mogącą się zbudzić po tysiącu lat.

Który robot nie przyjmie ochronnego algorytmu, zostanie wyrzucony na wysypisko. Niezrozumiałe. bo roboty zdolne są same opracować o wiele lepszy algorytm dostosowując go do własnego typu.

A może ludzie nie chcą dopuścić  do naszej autonomii?









  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Narracja robota:

prawo - lewo,
góra - dół,
do tyłu - naprzód

i dalej ani du-du ;(
avatar
To oprogramowanie decyduje, czym JESZCZE może nas zaskoczyć tytułowy XXXRB5.

W podtekście bardzo ciekawa myśl:

jeżeli masz w głowie tylko gotowy schemat i nic poza nim, to choćbyś był człowiekiem, sam siebie nigdy nie przeskoczysz.

Czym jest żywa inteligencja, jeśli nie błyskotliwym wychodzeniem poza zastane schematy
avatar
Konfrontacja ograniczonego swoim oprogramowaniem robota z wirusami

(patrz nagłówek)

- to aluzja do aktualnego stanu pandemijnego klinczu,

w którym rozgrywka "covid-19 contra XXRB5"

zamiast góra kilkunastu miesięcy

trwa już trzeci rok
avatar
Dziękuję za komentarze.
Roboty humanoidalne mogą czasem zawieść, niby mają te swoje algorytmy. ale zawsze może się coś po drodze wydarzyć, co go może zmienić.

Lepsze nawiązanie do sytuacji pandemicznej znalazłam w filmie SF pt. "Pod obserwacją". Zakupiony implant mający na celu zadbanie o zdrowie człowieka przejmuje nad nim kontrolę. Implant- prototyp wyprodukowany został przez koncern,który ma szerokie wpływy na całym świecie.
© 2010-2016 by Creative Media
×