Przejdź do komentarzyNie/zakochany robot
Tekst 59 z 81 ze zbioru: Różne
Autor
Gatunekfantasy / SF
Formaproza
Data dodania2022-02-19
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń589

Jestem doktor XXX RB 5. Pracuję w muzeum techniki. To nie taka zła praca jak myślałem. Mam nawet asystentkę. W ogromnej hali mieści się tyle różnych wynalazków z przeszłości, że czasu nie starcza, żeby je wszystkie dokładnie obejrzeć i zanalizować. Robię to w wolnych chwilach po zamknięciu muzeum.

Ostatnio natknąłem się na automat testujący w organizmach żywych i martwych obecność pewnego rodzaju wirusa, który kiedyś przyczynił się do pandemii. Automat miał jeden mankament. Można mu było podsunąć do testowania dosłownie wszystko. Podsunąłem mu stary stetoskop, żeby sprawdzić jaka będzie reakcja. Odpowiedż była ta sama. Nie wykryto RNA wirusa. Zero na temat, że niewłaściwy materiał do pobierania próbki.

Dużo ciekawsza była maszyna do testowania poziomu zakochania w ludziach. Sam nie jestem zakochany, za to moja nowa asystentka przepada za mną. Za pomocą testera  można sprawdzić, w pięciostopniowej skali, poziom substancji odpowiedzialnych za stan euforii. Kłopot był tylko jeden. Nie można zbadać sztucznej inteligencji. Kiedyś humanoidy nie miały uczuć ani płci. Z tego powodu pewnie ten tester znalazł się w muzeum. Podsunąłem mu do badań moje ramię. Odpowiedź była jedna.Materiał nieodpowiedni do badań.Szkoda.

Tak zaciekawiły mnie zasady działania, że jutro po otwarciu muzeum postanowiłem poprosić jedną ze zwiedzających o fragment włosa do badań.

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Z codziennych doświadczeń własnej empirii wiemy, że NIE MA niczego takiego jak tester, toster, mister, twister, duster, buster, gaster, master, blister /i dalej milion innych przykładów/, który by dawał 100% gwarancji niezawodności.

NIE MA ŻADNEGO PANACEUM NA WSZYSTKO - I DLA WSZYSTKICH.

Wszystkie nasze wynalazki są obarczone błędem: koło się łamie, parowóz wykoleja, bateria wyczerpuje, statek tonie, dom rozpada, ustrój obumiera, małżeństwo rozlatuje, /sztuczne/ serce staje et cetera, et cetera.

Oczekiwanie, że świat stanie się /dla wszystkich/ rajem, jest wyrazem ciężkiego infantylizmu
avatar
Emilia zapisała - cytuję - jest wyrazem ciężkiego infantylizmu (w odniesieniu do światowego porządku)
- zapomniała chyba dopisać .. infantylizmu ponoć nieomylnego Stwórcy
avatar
Wynalazki zazwyczaj czemuś służą.Ludzie są wygodni i dążą do udoskonalenia własnego życia.Jeśli czegoś nie pojmujemy, traktujemy jak magię. Każdy z nas ma coś z dziecka. Gdyby nie nasza wyobraźnia, nie moglibyśmy się rozwijać https://www.youtube.com/watch?v=2017kmkEukE

Nie każdy wierzy w Boga i to też jest do przyjęcia.
Dziękuję za komentarze, ocenę i dyskusję. Pozdrawiam:)
© 2010-2016 by Creative Media
×