Przejdź do komentarzyCafe UFO 21
Tekst 122 z 255 ze zbioru: Arcydzieło
Autor
Gatunekfantasy / SF
Formaproza
Data dodania2022-03-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń561

No dobrze, ale przecież nie będę przypominał. Coś tam jest, jakieś w wspomnienia, to co jest teraz jest tutaj najważniejsze. Ale znowusz - jak siedzisz na odwyku, to masz za dużo czasu na wspomnienia. Książek tutaj jest niewiele. To co tam znalazłem, w ty bibliotece, to jakieś popłuczyny po świecie. A ludzie różnie.

Jedno wam powiem - jak ktoś popracował na cementowni, to nie da się tak szybko złamać. A wszelkie subtelności, też docierają, nie mówię że nie. Ale ma się jaki bufor. Taki co wiesz - co oni ci tu mogą powiedzieć, jak nie znają tego i owego. W sutuacji ekstremalnej. Tyle, bo się zaczynam powtarzać. Józek to Józek, a ksiądz to ksiądz. Bardzo mnie tu miło, że księżulo zbytnio się do mnie nie przechyla, a co najważniejsze - nie bredzi. Ale czujem przecież, że my mogli by na boku pogadać. Być może w innych warunkach, w innym życiu. Bynajmniej nie na relacji człek - ksiądz.

Nieważne.

I to wam jeszcze powiem, że co do świata materii, to kalendarium jest bardzo zdrowe. Po krótce to opowiem - jebać się chce. Niezbyt to może eleganckie, ale zastanów żesz się człeku, czy i u ciebie ten deternamit nie jest powszechny. A kiedy to możesz se spokojnie popatrzeć w sufit, zamiast na telewizor? JAk tylko jest zdrowy seks, to można nawet góry obalać. A wszelkie wojny przepływają gdzieś bokiem.

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
To taka nasza rodzima wersja amerykańskiego "Lotu nad kukułczym gniazdem", tyle że skrojona na miarę niewielkiego kraju. Gdyby cała ta fabuła przyśpieszyła w kierunku wszędzie zakratowanych i na skrajnym kacu okien i drzwi, moglibyśmy nawet liczyć na tzw. wielkie otwarcie i oscarowe dywany.

Lecimy!
avatar
Ale Lot nad kukułczym gniazdem już był. Najważniejsze to nie dać się zakratować.
avatar
Ten lot jest odwieczny, i, co gorsza, n a d a l trwa.

Człowiek jest istotą wolną. Tymczasem popatrzcie, Państwo, ile jest u nas tych ośrodków, oddziałów zamkniętych, ile aresztów i pękających od zapuszkowanych ludzi więzień??!

Zaopiekujmy się dziećmi niczyimi, a kratki w drzwiach i oknach odejdą na wieki wieków. Amen.

W niepamięć
© 2010-2016 by Creative Media
×