Przejdź do komentarzyOperacja o kryptonimie czterdzieści i cztery
Tekst 63 z 81 ze zbioru: Różne
Autor
Gatunekfantasy / SF
Formaproza
Data dodania2022-04-09
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń563

Jestem doktor XXX RB 5. Byłem wykładowcą i lekarzem, a obecnie pracuję w muzeum techniki.

Dziś znów odwiedził mnie mój konstruktor. W związku z zaplanowanymi ćwiczeniami wojskowymi mam rozpowszechniać słuszną propagandę i zagrzewać żołnierzy do walki.

Na początek mam kompilować filmy przedstawiające grozę wojny, nie oszczędzające najbardziej drastycznych szczegółów. Gdy osiągnę liczbę czterdzieści i cztery, zacznę szkalować wrogich przywódców i ośmieszać ich działania. A gdy i to mi się to uda, konstruktor dołączy mi kolejny program.

Na razie ten program owiany jest tajemnicą. Jednak dzięki mojej inteligencji odkryłem jego część. Nie wiem czy mogę wam zdradzić, może tylko mały rąbek?

Otóż moim zadaniem będzie tworzenie materiałów pogrążających wrogów wobec opinii puvblicznej. Nie przypuszczałem, że to mnie spotka. Rozważam samounicestwienie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Kompilowanie d z i s i a j przez robota /dr XXX RB 5/ "filmów /dokumentalnych/, przedstawiających grozę wojny, nie oszczędzających najbardziej drastycznych szczegółów"

(patrz 3. akapit)


jest działaniem zaprogramowanym grubo za późno. Takie filmy należało kompilować, kiedy dzisiejsza ŚWIATOWA RADA STARCÓW liczyła sobie -naście lat.

Jak zawsze, kiedy mamy nóż na gardle, jak diabeł z pudełka wyskakuje Mickiewiczowska mesjańska myśl ocalenia narodowego i tajemnica jego liczby 40 i 4

(patrz "Dziady" i improwizacja Kordiana)
avatar
Jeżeli wplątamy się w wojnę światową, z kraju przyfrontowego staniemy się jednym wielkim - od Bugu do Odry i od Bałtyku po Tatry - poligonem, z którego kamień na kamieniu nie ostanie
avatar
Trawestując słowa Autorki, śmiele rzec dziś można:

Nie przypuszczaliśmy, że to nas spotka. /Właśnie/ rozważamy samounicestwienie.
avatar
Tekst bardzo mi bliski bo temat ten też mi chodzi po głowie, - a szczególnie jeden epizod.
Otóż żołnierze armii czerwonej jak i CZeKa w czasie wielkiego głodu ale i w całymp okresie istnienia Sowieckiego potwora tłumili bunty oraz powstania z niezwykłą gorliwością oraz bezwzględną brutalnością. Zapewne dlatego iż byli gorąco przekonywani o wrogach ludu, o kontr rewolucji lub szpiegach Polskich ,Niemieckich i amerykańskich. Podawano im wówczas do głów brutalność i bezwzględność wrogów , którzy to bez najmniejszej litości mordują , gwałcą i głodzą poczciwy naród radziecki. .................. Tak działa kłamstwo i strach ! - Ten oto wątek chciałem rozwinąć .
avatar
I przełożyć na współczesne realia . Kłamstwo i strach !
avatar
Emiliapienkowska, sztuka tworzenia filmów dokumentalnych znana od dawna dziś rozwinęła się w innym kierunku.Kiedy dawno temu oglądałam zdjęcia z obozów koncentracyjnych w Oświęcimiu i innych, na wycieczki jeździły tam dzieci z całej Polski, Można było tam nawet nocować. Pisano cykle opowiadań, sztuki dramatyczne, konstruowano filmy a autorami byli znani autorzy. Dziś internet pęka od rozmaitych nagrań, które można wykonać telefonem przez anonimowych twórców, dla których ważniejsza jest oglądalność.

Rozar, strach nakręca, a co do kłamstwa, ma krótkie nogi, ale jak to słyszałam, że zanim prawda dotrze, to kłamstwo okrąży świat kilka razy dookoła. Mam nadzieję, że przeczytamy Twój tekst na te i podobne tematy.
© 2010-2016 by Creative Media
×