Przejdź do komentarzyDwie prawdy
Tekst 3 z 5 ze zbioru: pozdrowienia dla wiernych
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2022-07-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń484

Leżę. Upoiłem się jak zwierze..., modlitwą. Rzecz oczywista - na kolanach. W żaden sposób to się nie kłóci z godnością. Przecież to nie przed drugim się klęczy. To się klęczy z godnością. Najwyższą godnością... dziecka... tego, no... No, tak. Ale, żeby sie poczuć człowiekiem z godnością, to trzeba jednak wstać z kolan. To się nie kłóci w żaden sposób, bo z kolan trzeba wstać przed drugimi. I trzeba dojść do prawdy. Tej drugiej prawdy, bo pierwsza jest najważniejsza, ale dotyczy kolejnych żyć. To ona zmusza człowieka do klęczenia, a druga prawda do wstawania z kolan. I tak w dwóch prawdach człowiek żyje, aż upojony się położy. Amen.


  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
.. i wtedy się okazuje, że jest jeszcze trzecia prawda - zgodna w wymowie z trzecią prawdą ks. Tischnera - czyli nicość i .. gówno prawda
avatar
Legionie, ja też odkryłem kolejną prawdę.

Lepiej pić zjełczałe mleko,
niźli pierdół słuchać leko.
avatar
Puszczam pawia, piłem mleko
i trafiłem w gębę leko
avatar
Ten dziad, to człowiek przez duże "C". Skoro on potrafi znieść każdą niszę, którą prezentowałem na Publixo i nawet się nie skrzywić, to chapeau bas! Tylko się uczyć od niego tolerancji, dystansu, poczucia humoru i szacunku do innych. Jeśli o mnie chodzi, to czuję absmak z powodu uciążliwych much, które się go czepiają na portalu.
© 2010-2016 by Creative Media
×