Przejdź do komentarzyMoja schiza
Tekst 4 z 23 ze zbioru: moja filozofia
Autor
Gatunekfilozofia
Formaartykuł / esej
Data dodania2023-03-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń333

Myślenie mnie boli ile można katować płaty mózgu wyścielać głowę strukturą porad mędrców i strażników moralności.

Zanurzony w schizofrenii konam tyle urojeń wybór jak na dłoni, wybieram najlepsze.

Strach przed ludźmi nieuzasadniony ale jest. Nie potrafię wytłumaczyć sobie przecież kiedyś dni płynęły swobodnie, normalnie. Skąd bierze się nagła choroba psychiczna jaki musi być stres jaki obraz w głowie.

- Powinien się leczyć i leczę się ale nie widzę postępowania.

Do wojska wciela się zdrowych takim też byłem.

Zdrowy, wysportowany, wykształcenie średnie zdobyłem w liceum ogólnokształcącym w latach dziewięćdziesiątych zdałem egzamin dojrzałości.

Wszystko było dobrze robiłem to co lubię.

Jako żołnierz zawodowy tyle, że niesprawdzony na misjach bojowych. Będąc na Ukrainie spotkałem ciekawych ludzi, którzy pełni życzliwość dzieli się ze mną alkoholem to było coś fajnego. Teraz gdy nie piję patrzę na to inaczej. W latach 2005 przyszło nieszczęście jakby nawiedzenie wydawało mi się że jestem kimś innym, ważnym nawet ten stan podobał mi się jak na odlocie odurzony i w euforii. Za dużo się nie odzywałem ale po moich krótkich wypowiedziach bliscy znajomi zauważyli coś dziwnego a ja zacząłem się strasznie bać.

Czas ucieka większość odbiera mnie za wariata, nic sobie z tego powodu nie robię idę ciągle do przodu najważniejsze rzeczy są wokół mojej osoby żona, dzieci spokój w domu. Dużo pracuję jestem bardzo aktywny kilku przyjaciół. Cieszy mnie każdy przeżyty dzień niosą swój krzyż. Ważne żeby być człowiekiem, który daje przykład i się nie poddaje chorobie walczy jak żołnierz.

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Na schizofrenię na świecie choruje plus minus 30 000 000 ludzi. To choroba /dziedziczna/ wielu wybitnych artystów i uczonych. Chorowali na nią niemiecki filozof I. Kant, hiszpański malarz Pablo Picasso, szwedzki dramaturg A. Strindberg, amerykańska poetka i pisarka Sylvia Lath, holenderski malarz V. van Gogh, słynna aktorka Marylin Monroe, amerykański muzyk i wokalista Kurt Cobain, dzisiaj cierpi na schizofrenię piosenkarka Billie Eilish, amerykański aktor A. Hopkins, laureat nobla ekonomista J. Forbes Nash

i t d

i t d

Życie z żadną chorobą nie jest łatwe, wiadomo, ale

dobrze zdiagnozowana i systematycznie leczona przez dobrego specjalistę umożliwia chorym w miarę normalne funkcjonowanie. Nie inaczej jest także ze schizofrenią.

-------------------------------



Niestety, to NIE JEST artykuł/esej

(patrz obrany gatunek literacki)

To rodzaj bardzo osobistej publicznej spowiedzi
avatar
W całej Polsce dzisiaj zdiagnozowano blisko 400 000 ludzi chorych na schizofrenię. Ilu cierpiących na nią nigdy nie poszło do właściwego doktora, jeden Bóg wiedzieć może.

W kołtuńskim społeczeństwie - zwłaszcza na tzw. prowincji - leczyć się psychiatrycznie oznacza

pezpardonowy ostracyzm -

i natychmiastowe wykluczenie
© 2010-2016 by Creative Media
×