Przejdź do komentarzyModlitwa
Tekst 8 z 11 ze zbioru: Wiersze patriotyczne
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2011-02-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń5300

Modlitwa


Ofiarowałeś dzieciom oczy

- Łaknęły chleba


Dałeś synom silne dłonie

- Siali i zbierali nienawiść


Uzbroiłeś ich w oręż

- Wzniecali gorzkie deszcze


Swoją doskonałością tworzysz

- I unicestwiasz


Jeśli gdziekolwiek jesteś

- Bądź ludzki

  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie zrzucałbym win człowieka na Boga
avatar
Poziom literacki jak na Pana możliwości przeciętny.
I cóż za polecenie dla Boga?

"Diabeł bowiem i inne złe duchy zostały stworzone przez Boga jako dobre z natury, ale same uczyniły się złymi" Sobór Laterański IV (1215); DS 800, cyt.za: KKK 391,s.98

Katoliccy teologowie, jak na przykład Tomasz z Akwinu, uważają, że Pan pozwala diabłu działać, aby ostatecznie ze zła wyprowadzić dobro.
avatar
Cóż, poziom literacki jest taki, na jaki prawdopodobnie było mnie stać. Inni ocenili go wyżej. Ale ja, w odróżnieniu od niektórych, nie obrażam się na niskie oceny, gdyż każdy oceniający ma swój indywidualny, subiektywny osąd. Dobrze jest natomiast, gdy jest on podbudowany wiedzą z zakresu teorii literatury i nauki o języku.
Natomiast zupełnie nie rozumiem pytania: I cóż za polecenie dla Boga?
Przede wszystkim ja nie użyłem pojęcia Bóg. Jeżeli się do kogoś odnosiłem, to do jakiegoś niezidentyfikowanego sacrum. Nie ma też mowy o diable, więc powoływanie sie na nauki św. Tomasza z Akwinu oraz na IV Sobór Laterański uażam za niezasadne. Natomiast głównym przesłaniem tego rzekomo słabiuteńkiego wiersza jest próba uczłowieczenia tego sacrum. Tyle i tylko tyle.
avatar
Oceniłam wg. mojego mniemania na co Pana stać. I mimo iż pan sądzi, że oceniam ten utwór przez pryzmat "obrażania się", pozostanę przy swoim.A Pan ma prawo jak najbardziej odnosić się subiektywnie. Nic mnie do pańskiego subiektywizmu. :) Pozdrawiam.
avatar
był uczłowieczony w osobie Jezusa Chrystusa ...
avatar
Genialny wiersz. Taka skoncentrowana forma, a przy tym sam sens... Aż się dziwię, że takie oceny wcześniej otrzymał.
avatar
Kwintesencja modlitwy. Pełna ludzkiej pokory.
Wiary. Nadziei. Miłości.Na błagalnych kolanach.
avatar
Sacrum musi MUSI być poza profanum. Inaczej żyjemy w schizofrenii
avatar
Wszystko, co stworzył - i nadal tworzy - Stworzyciel, jest - i musi być! - doskonałe.

Jeżeli jest inaczej, i na ziemskim świecie rządzą bandziory, codziennie zdarzają się jakieś katastrofy, a swą władzę sprawuje tylko Szatan, to znaczy, że trzeba na nowo zredefiniować osobliwość Stworzyciela.

Miłosierny i sprawiedliwy Bóg z racji swojej ściśle określonej potencji NIE MOŻE stwarzać bubli
avatar
Modlitwa o to, by Stwórca był bardziej ludzki (patrz tytuł i finalna prośba), to ten unikalny wyraz podporządkowania i pokory czującego człowieka.

Dzieci nie powinny być głodne, ludzie nie powinni brać udziału w wojnach, świat musi być przyjazny
© 2010-2016 by Creative Media
×