Przejdź do komentarzyKali wiecznie żywy .. (PiSokalizm)
Tekst 152 z 255 ze zbioru: miszmasz 2
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formawiersz / poemat
Data dodania2023-10-19
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń213

~~

Nadeszła mnie myśl taka (utopia to, czy złuda)

- że przekaz ten oświeci też łby `ciemnego luda` ..

~~

Cechami PiS-o grupy arogancja i buta

- dziś sprowadziły owych do roli wprost bankruta.


Rozpaczliwie szukają żyranta swego bytu,

lecz nikt się nie chce podjąć obrony tego mitu;

który przez dwie kadencje uczynił wiele złego

- stosując wobec innych filozofię Kalego*.


Przyjdzie im więc zapłacić za boskość swego `GURU`,

w celach z kratami w oknach, wsród więziennego muru.

~~

Filozofia Kalego - czyli moralna obłuda; potępianie u innych tego, co uważamy za naturalne w odniesieniu do nas samych.

.

obrazek kombinowany

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Strasznie się to czytało. "Częstochowa" najwyższej próby nie mająca nic wspólnego z polityczną rzeczywistością kraju nad Wisłą. Ostatnie 23 lata rządów w Polsce wskazują jasno i niezbicie, że rodzima polityka to niezmiennie wielki dom publiczny, a niemal wszyscy politycy to prostytutki, hipokryci i złodzieje. PiS od Platformy różniło jak dotąd jedynie to, iż ci pierwsi, owszem - kradli, ale przynajmniej coś dawali ludziom. Pewnie nawet i ty dostałeś wyższą emeryturę. Chociaż chuj wie. Może byłeś "pałownikiem" za komuny i teraz biadolisz, że ci połowę zabrali. Ci drudzy natomiast nabijali jedynie własne kieszenie. I tyle się ostało z twojego spaczonego propagandowo mędrkowania. Spokojnej nocy.
avatar
ZOIL
~~
Co do mojego grafomaństwa zapewne masz rację - piszę jak potrafię i nikogo nie zmuszam przecież do wczytywania się w moje gryzmoły. To przecież nie jest portal dla jedynie uznanych poetów, więc moja amatorszczyzna ma również prawo tutaj zaistnieć.
Jeśli już krytykujesz, to wykaż się również swoją aktywnością poetycką, abyśmy mogli podziwiać i porównać Twoje dokonania w stosunku do innych. Bowiem Twoje tutaj publikacje to:

Wystawionych komentarzy 4
Postów na forum 0
Dodanych tekstów 0

Co do politycznej części Twojego komentarza, to sam sobie wystawiłeś świadectwo mniemając - zapewne na podstawie swoich doświadczeń - że sumienie ludzkie można równie łatwo kupić dodatkami socjalnymi, jak głosy wyborcze, które to owymi świadczeniami starano się w ordynarny sposób uzyskać, ze szkodą dla budżetu państwa.
avatar
Ja założyłem tutaj konto, aby punktować tępotę umysłową rodaków nie dla gwiazdek(ośmiu :)), ochów i achów. Nie od dzisiaj wiadomo, że ów portal jest wypisz, wymaluj internetowym odpowiednikiem TVP Info. Tylko, że tutaj zamiast pasków typu: - łubu dubu, łubu dubu niech nam żyje Prezes naszego klubu - można codziennie wklejać nowy limeryk janko. Oj, Ty chyba z tych co pytali Tuska na mównicach PO jak przeżyć miesiąc za osiem tysi skoro taki nieprzekupny. On przecież też przed pierwszym wyjazdem do Brukseli miał sumienie.
avatar
ZOIL
~~
Zatem ja, jako doświadczony na tym portalu bywalec uswiadamiam Ciebie, że nie jest to forum dyskusyjne, a jedynie miejsce na publikacje swoich tekstów oraz komentarze odnoszące się do nich. To wszystko.
avatar
Proszę bardzo... nie chciał otworzyć się przed szatanem, a tutaj jak na patelni. Mmmm. I wszystko jasne. Jak zwykle chodzi o Janko.

Ja, chcę powiedzieć, że za Tuska było najlepiej. Tak dobrze jak za Tuska to nie pamiętam. I nie interesują mnie opinie ludzi z bazarów, bo mam własną.

Utwór jest bardzo dobry. Że nieboraki szukają żyranta, ale za pomocą mediów. Ogłaszają swoim wyborcom, że Kosiniak bedzie premierem, a potem prezydentem, ale nie mówią nic, że w PSL jeszcze jest Zgorzelski i kupa innych nienawistników. A rymy muszą być częstochowskie w takiej sytaucji, bo to pożegnanie świętych.

I nie ma żadnej symetrii. Nie było i nie ma.
© 2010-2016 by Creative Media
×